شرکت Lenovo که هنوز به‌طور کامل از رسوایی مربوط به بدافزار تبلیغاتی Superfish که به‌صورت پیشفرض روی چند سری از تولیدات این شرکت قرار داده شده بود و کاربران را در معرض خطرهای فراوان قرار می‌داد، رهایی نیافته بود که مورد حمله هکرها قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۸۵۶۶
لنوو هم به جمع هک شده‌ها پیوست

سایت این شرکت در اقدامی که پاسخ به رسوایی امنیتی این شرکت تلقی می‌شود، هک شد و بازدیدکنندگان را با پخش تصاویر ضبط شده از وبکم‌های کاربران کم سن و سال لپ‌تاپ‌های لنوو غافلگیر کرد. جالب‌تر آن‌که در پس زمینه تمام این تصاویر یکی از آهنگ‌های یک فیلم کمدی موزیکال مشهور به گوش می‌رسد و یک لینک که شما را به حساب کاربری هکرها متصل می‌کند نیز در صفحه اصلی قرار داده شده است.

این حمله DNS به این معنی است که هکرها به ایمیل‌های لنوو نیز دسترسی پیدا کرده‌اند، البته شرکت امنیتی Cloudflare اعلام کرد بسرعت حساب کاربری مورد استفاده در حمله شناسایی و سوابق MX استفاده شده برای ایمیل‌ها به‌روزرسانی شد و اکنون اوضاع کنترل شده است. با این‌که اعلام شده سایت این شرکت دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته، اما هنوز برخی‌ کاربران نمی‌توانند صفحه اصلی را مشاهده کنند.

باید دید هکرها چه زمانی تصمیم می‌گیرند اطلاعات سرقتی را منتشر کنند؛ اقدامی که ممکن است برای لنوو نتایج خوشایندی نداشته باشد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها