جلاد داعش به دلیل ایجاد مشکلاتی برای خانواده اش پس از افشای هویت وی به عنوان جلاد داعش، عذرخواهی کرد و گفت: ببخشید که باعث سختی و مشکلاتی برای شما شدم.
کد خبر: ۷۷۸۵۰۷
پیام جلاد داعش به خانواده‌اش

به گزارش نامه نیوز به نقل ازروزنامه دیلی میل انگلیس، هیچ آثاری از ندامت و پشیمانی در «محمد اموازی» 26 ساله معروف به جلاد داعش که سر چندین گروگان غربی را از سرشان جدا کرد دیده نمی‌شود.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان کویت از جاسم امواز، پدر جلاد داعش خواستند بین دو تصمیم عذرخواهی رسمی از آنچه فرزندش انجام می دهد و یا ترک این کشور، یکی را انتخاب کند.

همکلاسی های محمد اموازی نیز در این باره گفتند که نمی توانند باور کنند کسی که همکلاسی آنها بوده است اکنون به یک چهره تروریست جهانی تبدیل شده است.

جلاد داعش در فیلم هایی که از بریدن سر گروگان های غربی منتشر می شد حضور داشت و با زبان انگلیسی ضمن هشدار به غرب برای مقابله با داعش سر این گروگان ها را از تنشان جدا می کرد.

اشتباه بزرگ اصلاح طلبان

عضو هیات موسس حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ماجراهای سال 88 قطعه تلخی از تاریخ ماست تصریح کرد: اگر اصلاح طلبان اشتباه نمی کردند انتخابات 80، 82 و 84 را از دست نمی دادند.

به گزارش ایسنا، صادق خرازی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سمنان با انتقاد از نگاه سطحی دولت گذشته به روابط بین المللی، افزود: آن ها که با شجاعت می گفتند قطعنامه ها کاغذپاره اند، درک درستی از سیاست نداشتند و از این رو تاوان ندانم کاری آنها را ایران داد .آنها نگذاشتند کسی حرفش را بزند و این بزرگترین زیانی بود که به کشور رسید.

وی به ماجراهای سال 88 اشاره کرد و گفت: من نیز این را قبول دارم که نمی شود هر وقت رای آورد بگوییم انتخابات درست و سالم بوده و هر وقت رای نیاوردیم بگوییم تقلب شد. تقلب گسترده در جمهوری اسلامی شدنی نیست.

صادق خرازی با بیان اینکه هیچ دولتی حق ندارد مانع از بیان رقیب شود، تصریح کرد: همانگونه که من اجازه سخنرانی در دانشگاه را دارم، حسین شریعتمداری و صفارهرندی نیز این حق را دارند. یعنی اگر در مجلس نیز بطور مثال مشروعیتی برای سخنرانی امثال مطهری قائلیم باید این حق را به مخالفان مطهری هم بدهیم که نظر و عقیده خود را بیان کنند.

بازتاب بین المللی رونمایی موشک «سومار»

رونمایی از موشک کروز زمینی «سومار» که روز گذشته با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبکه خبری «راشاتودی» در گزارشی با اشاره به قابلیت‌های این موشک، نوشته است که رونمایی از سومار «موجب واکنش هراسان اسرائیل که در مجاورت» ایران قرار دارد، شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز این موشک را با کروز مدل «خا -۵۵» روسیه مقایسه کرده و نوشته است، در صورتی که سومار مانند نمونه روسی عمل کند، برد موشک‌های ایران به جنوب اروپا می‌رسد.

«تال اینبار» رئیس مرکز فضا و پهپاد موسسه مطالعات راهبردی هوا و فضا فیشر هرتزلیا، با بیان اینکه زمان رونمایی از این موشک «بسیار غافلگیرکننده» است، به هاآرتص گفته است که این موشک می‌تواند بخش‌های بزرگی از اروپا را زیر برد خود داشته باشد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه هم با انتشار خبر پرده‌برداری از این موشک، به دستاوردهای نظامی سال‌های اخیر ایران اشاره کرده و نوشته است، تهران اکنون در تولید تجهیزات دفاعی مورد نیاز خودکفا شده است.

این خبرگزاری روسی در این رابطه نوشته است: «جمهوری اسلامی روز یکشنبه از نمونه‌ای کاملا بومی از موشک‌های کروز برد بلند را رونمایی کرد».

توافق با ایران تنها تا پایان ریاست‌جمهوری اوباما معتبر است

۴۷ سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، 47 سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هر گونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

این نامه نه تنها برای این است که حکومت ایران را از امضای توافق دلسرد کند بلکه برای اعمال فشار بر کاخ سفید است تا به کنگره در روند مذاکرات قدرت و اعتبار دهد.

جنایت داعش علیه میراث تمدن بشری

شهر باستانی «هترا» که به دلیل اهمیت‌اش به آن «میراث بشریت» نام نهاده‌اند، در معماری و فرهنگ آمیزه‌ای از سه تمدن ایرانی، یونانی و رومی و مهم‌ترین محوطه‌ی باستانی به جای مانده از دوران اشکانیان است. اهمیت این محوطه‌ی تاریخی وقتی آشکارتر می‌شود که بدانیم هیچ بنا یا محوطه‌ای با این درجه از اهمیت از دوران اشکانیان در داخل مرزهای خود ایران باقی نمانده است.

براساس برخی متون قدیمی دیگر، بنیان‌گذار این شهر سوارکارانی کوچ نشین از قبیله خراسان، امپراطوری اشکانی جانشین امپراطوری هخامنشیان هستند. در قرن دوم پیش از میلاد هترا با قرار گرفتن بر روی جاده معروف ابریشم به شهری چشمگیر تبدیل شد. این سلسله شرقی موجب نگرانی رومیان شد که بعدا به دنبال تخریب آن برآمدند.

اما تنها باقی مانده‌های دولت اشکانی در ایران باستان، از چند روز پیش زیر چرخ لودرهای گروه داعش در حال لگد شدن است. داعش در شانزدهم اسفند ۱۳۹۳ (۷ مارس ۲۰۱۵) به محوطه باستانی هترا یورش برد و بخش زیادی از آن را ویران کرد، آن‌هم محوطه‌ای که به دلیل آن همه اهمیت و ارزش‌اش در 1985 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها