دختری که به اشتباه خود پی برد

پشیمانم از آن رابطه پیش از ازدواجم

جام جم سرا: ‌دختری ۲۰ ساله‌ام. حدود ۳ سال با پسری ارتباط داشتم و علاقه ما به هم زیاد بود ولی به خاطر مشکلاتی، موفق به ازدواج نشدیم. الان ۴ ماه است با شخص دیگری ازدواج کردم، اما نمی‌توانم او را فراموش کنم. می‌ترسم که او زندگی‌ام را خراب کند. چطور فراموشش کنم.
کد خبر: ۷۷۸۱۸۴
پشیمانم از آن رابطه پیش از ازدواجم

پاسخ مشاور: اینکه اشاره کرده‌اید دوستی‌های قبل از ازدواج برای آینده زندگی‌های مشترک آسیب رسان است امیدوارم برای آگاهی جوانان، تجربه و درس عبرت خوبی باشد. با این حال بهتر بود قبل از تصمیم به ازدواج، پرونده رابطه قبلی را کاملا می‌بستید و کنار می‌گذاشتید تا الان مجبور نباشید برای فراموش کردن او تلاش کنید. در عین حال توجه به توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید.


به شوهرتان از گذشته‌تان چیزی نگویید

نگفته‌اید که شوهرتان از رابطه قبلی شما خبر دارد یا نه، اما اینکه گفته‌اید می‌ترسم زندگی‌ام را خراب کند، نشان می‌دهد که به احتمال زیاد شوهرتان از آن رابطه خبر ندارد. بنابراین و با توجه به اینکه اکنون ازدواج کرده‌اید، هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که همسرتان در جریان ارتباط نامناسب قبلیتان قرار بگیرد چون باعث کاهش اعتماد و دلسردی او به زندگی مشترک با شما خواهد شد.
امیدوارم هیچ‌گاه شوهرتان در جریان آن رابطه قرار نگیرد و مطرح کردن آن از سوی شما فقط کنجکاوی و نگرانی‌های او را زیاد خواهد کرد که به صلاح زندگی مشترکتان نخواهد بود.


توقع فراموشی مطلق نداشته باشید

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید رابطه قبلیتان را به طور مطلق فراموش کنید، اما با اراده و تقویت اعتماد به نفس می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید و با آن کنار بیایید. تا حد امکان از افرادی که مشابه شرایط قبلی شما را دارند یا شما را یاد آن روز‌ها می‌اندازند، فاصله بگیرید چون یادآوری و زنده کردن خاطرات گذشته برای شما که به اشتباه‌تان پی برده‌اید، آزار دهنده است.


راهکارهایی برای فراموشی رابطه‌های نامناسب

تلاش کنید تا دروازه‌های جدیدی را به روی خودتان باز کنید و در آن تمام خوبی‌ها و خوشی‌های زندگی را نظاره گر باشید.
همچنین زندگی خود را هدفمند کنید و برای رسیدن به اهدافتان بکوشید. فکر نکنید که تمام خوبی‌ها در وجود یک فرد جمع است چراکه نقاط قوت و ضعف انسان نسبی است و هر فردی به طور نسبی بعضی مزایا و معایب را دارد که باید کمک کرد تا نقاط قوت او تقویت شود و نقاط ضعف‌اش کاهش یابد. بنابراین با مشاهده یک نقطه ضعف از شوهرتان از زندگی ناامید نشوید و این فکر مسموم را که شاید در ازدواج با پسر اول خوشبخت‌تر می‌شدید هیچ‌گاه به ذهنتان راه ندهید.
در شبانه روز ساعاتی را با همسرتان به عنوان همدم و همراز به گفت‌و‌گو بنشینید و به خوشی‌ها و موفقیت‌های آینده بیندیشید و همدیگر را دلگرم و امیدوار نگه دارید.
همچنین سعی کنید اوقات بیکاری و بلاتکلیفی نداشته باشید بلکه طبق یک برنامه منظم حتی اوقات فراغت خود را به نحو احسن پر کنید تا به مرور با کمرنگ شدن رابطه قبلی در ذهنتان بتوانید از زندگیتان ‌‌نهایت لذت را ببرید.
در پایان مهم‌ترین توصیه من به شما این است که توجه داشته باشید یگانه داروی آرامبخش روح و جان یاد خداست بنابراین سعی کنید رابطه خود را با خداوند مستحکمتر کنید تا سعادتمند شوید. (عباسعلی براتی، کار‌شناس ارشد روان شناسی/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
بیدار
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
راهكار ها شعاری بود
امیر ( كارشناس ارشد روانشناس بالینی )
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
با سلام با عرض پوزش از دوست عزیز مشاور بنده با شما مخالف هستم((اینكه كار خوبی كردید كه به شوهرتان نگفتید)) این آقا با هزار امید و آرزو به با این خانم پیمان زناشوئی بسته است حالا چرا باید عمری را با كسی زندگی كند كه از فهوی ای كلامش پیداست هنوز دوست پسرش را فراموش نكرده است . به نظر شما اگر دوست پسر سابق این خانم بعد از مدتی كه این خانم هم صاحب بچه ای شده باشد وایشان فیلش یاد هندوستان كند جریان رابطه اش را به شوهرش بگوید آنوقت توصیه شما به خانم نیز همین است كه چیزی به شوهرش نگوید ؟ به نظر بنده زندگی كه بنایش بر دروغ گذاشته شده باشد روزی فرو خواهد ریخت . واین خانم می بایست قبل از ازدواج صادقانه از ارتباط خود با دوست پسرش بدون ذكر جزئیات به نامزدش می گفت و ایشان حق انتخاب می داشت .
رامبد
Germany
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
هر راست نباید گفت . . .
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
اصلا نباید رابطه ای شكل بدهیم كه بعدش حسرت بخوریم، اگر آقایی واقعا قصد ازدواج با یك دختر خانوم را داشته باشه بعد از گذشت مدت كوتاهی به خواستگاریش میاد و تحت نظر خانواده ها آشنایی صورت می گیره، اینكه ما خودمون رو به اصطلاح معطل یه نفر كنیم كنیم كه قراره یه روز ما رو رها كنه اصلا درست نیست............
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۱
۰
4تا روانشناس اینطوری به مردم مشاوره بدن دیگه وضع زندگیا معلومه این آقا ترغیب به دروغ میكنه
تانیا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
اینكه این خانوم یك رابطه داشته از دیدگاه های مختلف قابل بررسی است چرا كه هر كسی قبل از ازدواج ممكن این دلبستگی ها براش پیش بیاد ولی اینكه بدون فراموش كردن فرد قبلی اقدام به ازدواج كرده اصلا درست نیست چرا كه وقتی یك انسان ازدواج می كنه متعهد میشه كه شریك زندگی یك فرد دیگر است و روح و جسمش به یك نفر دیگر كه صادقانه با او پیوند زناشویی بسته تعلق داره در واقع آدم نمیتونه تو خونه ی فردی زندگی كنه كه داره براش زحمت میكشه دوسش داره ولی دلش با دیگری بنابراین جدای از رابطه قبل از ازدواج فراموش كردن اون رابطه مهم و اساسی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
نه به نظرم مشاور حق داره. اینا فقط با گفتن حقیقت زندگیشون خراب میشه. اون خانم مقصر بوده نباید گذشته رو با خودش همراه میكرده ولی الان همسرش كه گناهی نداره كه زندگیش خراب بشهو الان تنها راه فراموشی گذشته و خاك كردن گذشته است. هی نگید چرا مشاور اینجوری گفته چرا اونجوری.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها