با بهترین اپلیکیشن‌های پخش ویدئو آشنا شوید

سینمای جیبی

امروزه با رشد روزافزون تولید تبلت‌ها و طراحی صفحه‌های نمایش‌ بزرگ‌تر برای تلفن‌های همراه و نیز افزایش تولید محتواهای HD، دیگر همراه داشتن سینمای خانگی در اتوبوس، مترو یا حتی محل کارتان رویا نیست.
کد خبر: ۷۷۸۱۴۳

این مساله زمانی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانیم بازارهای اندروید و آی‌.او.اس و در کل تمامی سیستم‌های عامل محبوب و معروف عصر ارتباطات، امکان به‌روزرسانی و جایگزینی محصولاتشان را دارند و شما به عنوان یک کاربر، امکان ارتقا یا تغییر نرم‌افزارهایتان را داشته و در نتیجه می‌توانید سالن سینما، سیستم صوتی و حتی کیفیت تصویری پخش ویدئوهایتان را در دستگاه‌هایتان بالاتر ببرید و با صرف کمترین انرژی و زمان، سینمای خانگی‌تان را به‌روزرسانی کنید. آنچه در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو اهمیت دارد، کیفیت و آسانی کاربرد آنهاست. خوشبختانه یا متاسفانه، تنوع این بخش از اپلیکیشن‌ها آن‌قدر زیاد نیست که بین سیلی از اسامی گوناگون گیج و سردرگم بمانید، اما برای این ‌که از گشت‌و‌گذار بی‌مورد نجات پیدا کنید، قصد داریم چند تا از بهترین اپلیکیشن‌های پخش ویدئو را معرفی کنیم. وقتش رسیده تا آخر سال، سینمای جیبی‌تان را گردگیری کنید.

به صرفه‌ترین سینمای دنیا

نام نرم‌افزار BSPlayer

سیستم عامل: اندروید

حجم: 9.5 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

درست است که امتیاز این اپلیکیشن به 5 نرسیده، با این حال تا امروز توانسته جایگاه خود را در سکوی اول کاربران اندروید حفظ کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های BSPlayer تجهیز این اپلیکیشن به نرم‌افزارهای رمزگشایی برای پخش محبوب‌ترین فرمت‌های ویدئوست. حتما برای شما نیز بارها پیش آمده که روی ویدئویی کلیک کرده‌ و با پیغامی مبنی بر این ‌که دستگاه شما توانایی پخش فرمت خاص آن ویدئو را ندارد مواجه شده باشید؛ با این اپلیکیشن در تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی، دیگر چنین مشکلی را نخواهید داشت و دست رد به سینه‌ هیچ فرمتی نخواهید زد.

یکی دیگر از نکات جالب این برنامه، امکان اضافه کردن زیرنویس به ویدئوهاست. زیرنویس‌های موجود در این اپلیکیشن، بسیار به آنچه در MKV می‌بینیم شبیه است و می‌توان گفت تقریبا از همان فرمت پیروی می‌کند، علاوه بر این‌که شما این امکان را نیز دارید که به‌ صورت آنلاین، فایل زیرنویس‌های جدید را نیز دانلود کنید تا سینمای جیبی‌تان دیگر چیزی کم و کسر نداشته باشد.

از دیگر نکات مثبت این اپلیکیشن بی‌نظیر، گزینه‌ «pop out» است که امکان تماشای ویدئوها را در پنجره‌ای جداگانه در قسمت بالایی دیگر اپلیکیشن‌هایتان برایتان فراهم می‌کند. به ‌این‌ ترتیب دیگر لازم نیست در صورت لزوم، برای سر زدن به دیگر برنامه‌ها، مدام ویدئو را قطع کنید یا دردسرهای این چنینی داشته باشید. نکته‌ نهایی در مورد BS این است که این اپلیکیشن قابلیتی با عنوان «شتاب‌دهی سخت‌افزاری» دارد و این یعنی سرعت پخش و عملکرد دستگاه را بالا برده و در عین حال، مصرف باتری را کاهش می‌دهد. چه از این بهتر؟ به‌عنوان کسی که خودش روزانه بارها از این نرم‌افزار استفاده می‌کند و با هر بار پخش، نگران تمام شدن باتری گوشی‌اش نیست، فکر می‌کنم BS واقعا لیاقت داشتن پنج ستاره‌ خالص را داشته باشد. امتحانش کنید.

لینک دانلود گوگل پلی:

http://bit.ly/1irKPu6

لینک دانلود کافه بازار:

http://bit.ly/1agG4Cu

بی‌نظیر کم‌مدعا

نام نرم‌افزار: MX Player

سیستم عامل: اندروید، iOS

حجم: 11.9 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

باید اعتراف کنم این اپلیکیشن نیز مانند BS، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و شانه‌به‌شانه‌ آن در مسیر بازار رقابت به جلو قدم برمی‌دارد. یکی از بهترین برنامه‌های پخش ویدئو در اندروید که از رقیبان سرسخت BS محسوب می‌شود، اپلیکیشن MX است که با جمع کردن تمام ویژگی‌های مثبت یک برنامه، ازجمله سهولت کاربرد و امکانات ویژه و قدرتمند، محبوبیت زیادی را بین کاربران کسب کرده است. در این اپلیکیشن نیز قابلیت رمزگشایی در پخش ویدئوها را مشاهده می‌کنیم که در نهایت پاسخی مبتنی بر ناتوانی نرم‌افزار نخواهد داد. سیستم جمع‌و‌جور و منظم این برنامه، یکی از نقاط قوت دیگر آن به شمار می‌آید. امکاناتی نظیر زیرنویس، کنترل‌های مخصوص، نسبت‌های مختلف پهنا به ارتفاع تصویر یا همان «aspect ratio» و قفل صفحه، همگی در صفحه نمایش اصلی قابل دسترس است و شما بدون سردرگمی و بی‌اشاره‌ اضافه‌ای، می‌توانید از قابلیت آنها استفاده کنید. نکته‌ آخر این‌که ممکن است این اپلیکیشن در زمان نصب روی برخی دستگاه‌ها، به کدهای مخصوصی برای نصب شدن احتیاج داشته باشد که خود نرم‌افزار آنها را جستجو و برای نصب آنها اقدام خواهد کرد. پس اگر با پیغام‌های این چنینی مواجه شدید، نگران نشوید. سینمایتان فقط می‌خواهد بهترین باشد؛ همین!

لینک دانلود گوگل پلی: http://bit.ly/1dOvYsK

لینک دانلود کافه بازار: http://bit.ly/1k5wgvd

هر کجا هستم باشم؛ سینمایم با من است!

نام نرم‌افزار: OPlayer Lite

سیستم عامل: iOS و اندروید

حجم: 31.2 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

آی‌.او‌.اسی‌ها بد نیست همین اول بدانند این اپلیکیشن، امکانات و ابزارهای مختلفی را برای جستجو و پخش فایل‌های رسانه‌ای، نه‌تنها به‌صورت مستقیم در اختیارتان قرار خواهد داد، بلکه به شما امکان استفاده از آنها را به ‌صورت از راه دور یا از طریق محیط ابری، روی دستگا‌های iOSتان را نیز می‌دهد. کار با این اپلیکیشن قدرتمند، آن‌قدر آسان، ساده و سرراست است که برنامه‌ خاصی با عنوان راهنمای کاربر برای آن تعریف نشده و جالب اینجاست که بیشتر کاربران نیز با این موضوع مشکلی نداشته‌ که دلیلش کاملا مشخص است. پس از همین اول بدانید دنبال راهنمای خاصی نباشید. کمی که با آن کار کنید، به ‌صورت تجربی تمام چم و خمش را درخواهید یافت. در آخرین به‌روزرسانی‌هایش می‌توانید MKV را هم ببینید. در بین تمام اپلیکیشن‌های پخش ویدئوی آی‌.او‌.اس، کیفیت و قابلیت‌های اجرای OPlayer از دیگران یک سر و گردن بالاتر است، گرچه نسخه‌ اندرویدی آن نتوانست محبوبیت نسخه‌ آی‌.او‌.اسی‌اش را داشته باشد.

لینک دانلود آی‌تیونز:

http://bit.ly/1DnxRWP

لینک دانلود گوگل پلی:

http://bit.ly/1FqPGDU

ساده و بی‌دردسر

نام‌ نرم‌افزار: HD Player

سیستم عامل: iOS

حجم: 24.6 مگابایت

امتیاز: 4 ستاره

این اپلیکیشن را می‌توان ساده‌ترین نرم‌افزار پخش ویدئوی موجود در اپ‌استور دانست که توانسته انتظارات کاربران را با وجود بروز مشکلات مختصری در رمز‌گشایی پخش برخی فرمت‌ها برآورده کرده و آنها را به ‌قدری از خود راضی نگه ‌دارد که با وجود امکانات محدود، در جدول چهار ستار‌ه‌ای‌ها بنشیند. البته اگر تمایل داشته باشید از تمام امکانات مربوط به رمزگشایی آن استفاده کنید، مجبورید 99‌/‌1 دلار خرج کنید که چندان واجب به نظر نمی‌رسد؛ زیرا HD Player، با وجود محدودیت و جمع‌و‌جوری امکاناتش، می‌تواند از پس وظیفه‌ سینما بودن برآمده و فایل‌های صوتی ـ تصویری‌تان را تنها با یک اشاره و بدون هیچ سوال اضافه‌ای پخش کند. نسخه‌ Pro یا پیشرفته‌تر این اپلیکیشن، قابلیت زیرنویس و پخش MKV را نیز به دیگر امکانات خود اضافه کرده و بسیاری از نقص‌های نسخه‌ قبلی را هم برطرف کرده است. امتحانش خالی از لطف نخواهد بود.

لینک دانلود آی تیونز:

http://bit.ly/1DSvQCU

نسیم اسلامپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها