روزنامه خندان

آمبولانس ۳۰۰

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۷۷۹۵۶
هزینه‌های "بودار" انتخاباتی

سیاست روز : هزینه‌های "بودار" انتخاباتی

اظهارنظر زیر یادآور کدام شعر شیوای فارسی است؟
مهندس غرضی: من می‌آیم که حرف‌هایی را که پیش از این هم مطرح کرده بودم بزنم.
الف) راست بگو راست بگو / هر چی دلت خواست بگو
ب) بیا بیا‌ای گل بیا دل به تو بستم / بیا که از رنگ و بوی تو من مست مستم
ج) من آمده‌ام وای وای / من آمده‌ام
د) تو بودی که فکر می‌کردی / اگه بری من می‌میرم / وقتی که بر می‌گردم / دوباره بر می‌گردم!!

کدام یک از جملات زیر فلسفی‌تر است؟
الف) دکارت: من فکر می‌کنم، پس هستم
ب) ویلیام شکسپیر : بودن یا نبودن؟ مساله این است
ج) هگل: آنچه واقعی است عقلانی است و آنچه عقلانی است واقعی است
د) مهندس محمد غرضی: آدم خودش اسم دارد، پس برای خودش اسم انتخاب نمی‌کند.

ایضا مهندس غرضی: پول‌های تبلیغات انتخاباتی معلوم نیست از کجا می‌آید. اگر از راه حلال بیاید که یک بار نجس است و اگر از حرام بیاید دو بار نجس است.
با توجه به اظهارنظر فوق اگر هزینه انتخابات از راه "خیلی حرام" بیاید آن وقت چه حکمی دارد؟
الف) نجس اندر نجس است و حکم فاضلاب را دارد.
ب) نجس اندر نجس اندر نجس است و حکم موش‌های فاضلاب را دارد.
ج) سه بار نجس است و حکم موش مرده‌ی فاضلاب را دارد.
د) این گزینه خیلی بودار است و قابل انتشار نیست.اما از ننجون به شما نصیحت که همین گزینه آخری را انتخاب کنید.

شرق: راه‌های تشخیص جوجه نر و ماده

به گزارش خبرگزاری مهر، تفکیک جنسی جوجه‌های نر و ماده از هم، یک شغل نان‌وآب‌دار است. این شغل به‌طور میانگین در جهان سالانه ۶۰هزاردلار درآمد دارد. شغل این افراد در تمام روز این است که جوجه‌ها را چک کنند و مرغ‌ها را از خروس‌ها جدا کنند. اما واقعا چطور می‌شود جوجه مرغ را از جوجه خروس تشخیص داد؟
راه اول- جوجه‌ها را می‌بریم در خیابان. وقتی رسیدیم سر چهارراه از زاویه نگاه‌ها جنسیت را مشخص می‌کنیم، یعنی هرکدام از جوجه‌ها که استرس گرفت و سریع پُف انداخت به پرهاش، معلوم می‌شود که جزو جوجه‌‌مرغی‌هاست.
راه دوم- به جوجه‌ها می‌گوییم دوست دارید در آینده چه‌کاره شوید. هر جوجه‌ای که گفت دوست دارد دکتر یا خلبان یا دکترخلبان بشود معلوم است خیلی مرد است.
راه سوم- برای جوجه‌ها از داخل روزنامه قیمت خرید سربازی را می‌خوانیم. هر جوجه‌ای که وقعی ننهاد معلوم‌دار می‌کند که دختر است. هر جوجه‌ای که سریع حساب کرد ببیند باید ١٠میلیون بدهد یا ٥٠میلیون، معلوم‌دار می‌کند پسر است.
راه چهارم- جوجه‌ها را می‌فرستیم در خیابان. سرکوچه هم چندتا خروس کارکشته می‌گذاریم. خروس‌ها به هر جوجه‌ای بیشتر از ٢٠ثانیه نگاه کردند، یا به جوجهه گفتند «قووووووقولی... چه سری چه دمی عجب پایی... وایبر ‌داری عجیجم؟» مشخص می‌شود جوجه نامبرده جزو نوامیس پرندگان است.
راه پنجم- به جوجه‌ها می‌گوییم بیایید بازی «یه مرغ دارم روزی دوتا تخم می‌کنه» را بازی کنیم. ممکن است همه جوجه‌ها، چه مرغ باشند، چه خروس بیایند و بازی کنند و کلی هم کیف کنند. اما احتمال دارد دوتا از آنها نه‌تنها در بازی شرکت نکنند بلکه بگویند در این بازی نگاه جنسیتی حاکم است و چرا فقط مرغ باید تخم بگذارد و آیا این نگاه برابر است و آیا خروس‌ها حاضرند تخم بگذارند اما صبح تا شب در لانه بمانند. و آیا خروس‌ها که باافتخار و بدون شرم یه مرغ دارم روزی دوتا تخم می‌کنه بازی می‌کنند، خجالت نمی‌کشند که خودشان تنها با صدتا مرغ در یک لانه زندگی می‌کنند و آیا اصولا پدیده چندمرغی برای خروس‌ها شرم‌آور نیست؟ این عزیزان مدافعان دوآتیشه برابری حقوق مرغ و خروس هستند که ما یک‌بار اسمشان را آوردیم و آنها شعار دادند عالمی نمی‌فهمد، عالمی ضدزن است و عالمی شوخی سرش نمی‌شود. پس این‌بار اسمشان را نمی‌آوریم و خلاص.

کیهان : آفتابه!

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: در حمله نیروهای ویژه ارتش عراق به مقر فرماندهی داعش، ۴ مستشار نظامی آمریکا و اسرائیل به اسارت درآمدند.
گفت: صدها سند و شاهد دیگر نیز در دست است که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش، برای آمریکا و اسرائیل مزدوری می‌کنند.
گفتم: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که داعش را برای مقابله با حرکت مقاومت ساخته‌اند و اسرائیل بارها اعلام کرده است که وظیفه مداوای مجروحان داعش را برعهده گرفته است و...
گفت: مستشاران نظامی آمریکا و اسرائیل اگر کاری از دستشان برمی‌آمد، در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۵۰ روزه و جنگ در عراق و افغانستان و سوریه و... یک خاکی بر سر خودشان می‌ریختند.
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو دستش خورد به آفتابه، حالا نگو که آفتابه جادو بوده و ناگهان غول جادو از آن بیرون آمد و گفت؛ یک خواهش تو را برآورده می‌کنم. یارو با خوشحالی گفت؛ من یک خونه می‌خواهم و غول جادو گفت؛ مرد حسابی! من اگر خونه داشتم که توی آفتابه زندگی نمی‌کردم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها