روزنامه خندان

آمبولانس ۳۰۰

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۷۷۵۳۸
پیشنهاد برگزاری سالی چهار‌بار سمینار

سیاست روز : پیشنهاد برگزاری سالی چهار‌بار سمینار

مدیون باشید اگر فکر کنید ما یکی به "نعل" می‌زنیم و یکی به میخ! فی‌الواقع ما کاری به کار "میخ" نداریم و فقط به "نعل" می‌زنیم و اتفاقا آنقدر ملایم می‌زنیم که صدایش درنیاید.
مدیون باشید اگر فکر کنید که هدف "ننجون" از این یکی به نعل و یکی به میخ زدن‌ها زیر سوال بردن "فرهنگ تدبیر و امید" است. اصلا و ابدا! ما خودمان یک "ننجون" با فرهنگ دوهزار و ششصد هفتصدساله محسوب می‌شویم و کاری به فرهنگ‌های دو سه ساله نداریم.
حالا اگر وسط حرف‌های برادر "نهاوندیان" تک مضراب می‌زنیم صرفا جهت تقویت همکاری و حسن همجواری است وگرنه ما عادت نداریم سری را که درد نمی‌کند، دستمال ببندیم. تاکید می‌کنم. دستمال ببندیم.

دستگاه‌های اداری باید برای گسترش و تقویت فرهنگ تدبیر و امید کمک کنند.
ننجون: پیشنهاد می‌شود تمام دستگاه‌های اداری موظف شوند سالی چهار‌بار سمینارهایی با محوریت "تبیین ابعاد وجودی فرهنگ تدبیر و امید" برگزار کنند تا خدای ناکرده به جای "فرهنگ تدبیر و امید" چیزهای اشتباهی را گسترش ندهند.

با وجود اینکه دولت، قدم‌های اولیه را برای مبارزه با فساد برداشته اما شاهد هستیم که‌...
ننجون: چند نفر دیگر هم تازه‌نفس و با جدیت از راه رسیده‌اند و قدم‌های اولیه را برای "فساد" برداشته‌اند.

جوهر بحث‌هایی که دولت تاکنون در زمینه فناوری ارتباطات داشته است همین بحث رعایت حقوق و دسترسی مردم به اطلاعات می‌باشد.
ننجون: بهتر است در همین راستا یک کارت صدآفرین به وزیر ارتباطات بدهید که سرعت اینترنت را از "یک لاک‌پشت در ساعت" به "یک حلزون" در ساعت" ارتقا داده است.

جنگ بزرگ دولت، جنگ با چشمه‌های رانت است.
ننجون: به قول شاعر " آب را گل نکنید / در "تورنتو" انگار /"خاوری" می‌خورد آب" ...

هر اقدامی که وزیران یا مدیران اجرایی در سطح کشور انجام می‌دهند باید یک پیوست اطلاع‌رسانی داشته باشد.
ننجون: در همین راستا یک "معاونت امور پیوست اطلاع رسانی" هم در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی راه اندازی کنید چون این موضوع هم مثل "بسترسازی"، یک موضوع استراتژیک است.

این دولت در پاسخگو بودن جدی، صادق، مصمم و صریح است.
ننجون: ولی وای به حال کسی که سوال ناجوری بپرسد آن وقت حسابش با کرام الکاتبین است. مثل همین "عمو پورنگ" که ...

دولت با همان قوتی که از نقد‌ها استقبال می‌کند، در مقابل تخریب‌ها سکوت نخواهد کرد.
ننجون: عرض نکردم؟!

مسئولین روابط عمومی باید همیشه در کنار وزرا و مسئولین مربوطه خود باشند تا بتوانند به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.
ننجون: در کنار که جای خودش را دارد ما بعضی‌ها را می‌شناسیم که با چسب دوقلو به وزرا و مسئولان خود چسبیده‌اند و با "تبر" هم نمی‌شود جدایشان کرد.

آرمان : صد دانه یاقوت دسته به دسته!

دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری توانست با بیان یک جمله یک بار برای همیشه مشکل بیکاری را حل کند، نامبرده طی سخنرانی اخیر خود عنوان کرد« آن دسته از فرزندان ملت ایران که مراحل استخدامی را طی کرده‌اند در سال ۱۳۹۴ استخدام خواهند شد»بر این اساس؛
الف- دقت کرده‌اید در این جور مواقع ادبیات سیاسی به ادبیات حماسی تغییر پیدا می کند؟!
ب- آن دسته از فرزندان ملت ایران که مراحل استخدامی را طی نکرده‌اند چطور؟! دلواپسیم!
ج- چند دسته آن دسته از فرزندان ملت ایران که مراحل استخدامی را طی کرده‌اند در سال ۱۳۹۴ استخدام خواهند شد؟ طبق آمارهای موجود در هر خانه از چهار نفر، پنج نفر بیکار هستند(چون بعضی از افراد خیلی بیکار هستند، آنها را دو بار حساب کردیم!)
د- کجا استخدام خواهند شد؟ باور کنید بنده لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی هستم و کار هم عار نیست، اما لطفا مانند دولت سابق شغلی به جز مشاغل خدماتی برای ما لحاظ کنید، دست شما درد نکند!
رودربایستی در رهاسازی سهام عدالت
نمایندگان محترم مجلس طی نامه ای به دکتر روحانی خواهان تسریع در آزادسازی سهام عدالت شدند، بر این اساس؛
الف- مگر سهام عدالت زندانی بود؟! کِی؟ کجا؟ چرا؟!
ب- در گذشته و در زمان دولت سابق به دلیل همسو بودن نمایندگان به صورت غیرمستقیم درخواست«تمهیل» در آزادسازی سهام عدالت را داشتند.
ج- دوستان ما نخواهیم سهام عدالت را بگیریم، دقیقا باید چه کسی را ببینیم؟ راضی نیستم دوستان انقدر در رودربایستی قرار بگیرند.
د- اولا حالا که قرار است سهام عدالت آزادسازی شود، چی بپوشیم؟! دوما نیم ساعت آمده بودیم سهام عدالت تان را آزاد سازی کنیم.
افزایش تعداد یارانه بده ها؟!
در پی تصویب بودجه تبصره 21 لایحه بودجه، دولت ناچار است پنج و نیم ملیون نفر را از لیست یارانه بگیرها خارج کند، براین اساس؛
الف- ظاهرا دوستان دست شان به کم نمی رود و آش دارد شور می شود.
ب- با همین فرمان پیش برویم تا یک سال دیگر یارانه بگیرها به یارانه«بده ها» تغییر پیدا می کنند و لایحه ای تصویب می شود که بر اساس آن هفتاد میلیون نفر باید ماهانه به دولت یارانه پرداخت کنند.
ج- جمال‌تان را عشق است(مورد خاصی به ذهن مان نرسید انصافا!)
لغو مجوز ابن سینا
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد در مصاحبه‌ای ابن‌سینا پسند اعلام کرده« کسی نمی‌تواند ابن‌سینا را متعلق به یک ملت دیگر بداند و این امر اثبات‌شده است» بر این اساس؛
الف- چطور است نظر خود ابن سینا را هم جویا شویم!؟
ب- در مورد مولانا نیز همین اثبات‌ها صورت گرفته بود.
ج- برای ما اثبات شده است یا برای آنها؟ ظاهرا کشورهای همسایه چندان با بخش«اثبات» حال نمی کنند و تا چند وقت دیگر برخی از کشورهای همسایه سی و سه پل و تخت جمشید و چغازنبیل را به نام خودشان می‌زنند.

کیهان : پنج‌شنبه

گفت: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» هشدار داده است که نیروهای مقاومت خود را برای حمله نهایی به اسرائیل آماده می‌کنند.
گفتم: چه روزهای خوبی خواهد بود، آن روزها که انتقام خون‌های به ناحق ریخته مردم مظلوم و مخصوصا کودکان بی‌گناه از رژیم صهیونیستی که جرثومه فساد و تباهی است گرفته شود.
گفت: این روزنامه نوشته است، مسلمانان ساکن فلسطین هم رژیم اسرائیل را رو به نابودی تلقی کرده و بر مخالفت‌ها و تظاهرات خود افزوده‌اند.
گفتم: حالا منظورش از این هشدارها چیست؟!
گفت: می‌خواهد به نیروهای مقاومت بگوید که رژیم صهیونیستی هنوز آنقدر ضعیف نشده که با یک حمله از بین برود!
گفتم: الاغ پیری را در کوهستان رها کرده بودند. شیری آمد و کنار او نشست. الاغ گفت؛ اگر به فکر مردن من هستی، من تا چهارشنبه نمی‌میرم و شیر با خونسردی گفت؛ اشکالی نداره! من تا پنج‌شنبه بیکارم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها