عده ای‌ که در ثبت‌نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در ابتدای امسال موفق به ثبت‌نام نشده و دچار مشکل شدند، قانون بودجه سال آینده دولت را موظف کرده تا این افراد را به فهرست یارانه‌بگیران اضافه کند.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۴

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که از بیستم تا سی و یکم فروردین ماه امسال و قبل از شروع رسمی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت که موفق به حذف یارانه‌بگیران نشده بوده، بنا را بر اعتماد گذاشته و ثبت‌نام مجدد را برای تعیین نیازمندان و انصراف غیرنیازمندان در برنامه‌های خود قرار داد، اما در همین حال بودند افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشدند یا این‌که درصورت انجام مراحل آن در فهرست قرار نگرفتند.

این در حالی است که چندی بعد و البته بدون اطلاع‌رسانی روشن اعلام شد که متقاضیان جامانده باید با مراجعه به فرمانداری محل سکونت خود نسبت به ثبت‌نام برای دریافت یارانه اقدام کنند که در ادامه مراجعان عنوان می‌کردند با وجود طی مراحل طولانی یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند یا این‌که نیمی از فرآیند الحاق آنها به فهرست سازمان هدفمندی انجام شده و بخش دیگر آن معلق مانده است.بنابراین در شرایطی که تعداد یارانه‌بگیران غیرنیازمند در بین حدود 76 میلیون یارانه‌بگیر فعلی کم نیست که تعدادی که بسیار مستحق‌تر نسبت به گروهای پردرآمد در دریافت یارانه هستند، جایی در فهرست سازمان هدفمندی نداشته و موفق به ثبت‌نام و گرفتن یارانه نقدی ماهانه خود نشده‌اند. از این‌رو مجلس در جریان بررسی تبصره هدفمندی در بودجه سال آینده در کنار این‌که دولت را موظف به حذف یارانه پردرآمدها کرده است، این تکلیف را نیز به‌عهده آن گذاشته که از فروردین 94 نسبت به ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.

بر این اساس در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای تبصره (21) بودجه 1394 درخصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بندی الحاقی، دولت موظف شد از فروردین سال آینده نسبت به ثبت‌نام کسانی که موفق به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نشده‌اند، در فرمانداری شهرستان‌ها اقدام کند. بنابراین بازماندگان از دریافت یارانه نقدی می‌توانند امیدوار باشند که در صورت اجرایی شدن قانون، از فروردین سال آینده با تائید نیازمندی به یارانه نقدی به جمع یارانه‌بگیران اضافه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها