در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی

نتانیاهو از رقبای خود عقب افتاد

رییس جمهوری در دیدار اعضای ستاد مرکزی راهیان نور:

پیرزن هم به صحبت​های نتانیاهو می​خندد

رییس جمهوری گفت: امروز از دوران هشت سال دفاع مقدس زمانی گذشته ، اما بازهم می بینیم یک آدم متجاوز و خبیث در آمریکا و کنگره ماهیت خود را در آخر صحبتش افشا می​کند و می گوید اگر آمریکا هم نباشد تنهایی روبروی ایران می ایستم ، پیر زن هم به این می خندد ؛ این مضحک است .
کد خبر: ۷۷۶۹۶۱
پیرزن هم به صحبت​های نتانیاهو می​خندد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اعضای ستاد مرکزی راهیان نور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این روز ، روز توجه بیشتر ما به اهل بیت عصمت و طهارت و روز درس آموزی از راه همه آنان است ، ما شاهد بودیم رزمندگان ما در سالهای جنگ تحمیلی به حضرت زهرا (س) بسیار مدیون بودند. چراکه رمزها و توسل های شبهای عملیات به آن بی بی دو عالم در قرارگاه ها همواره مشاهده می شد.

روحانی با یادآوری خاطره ای از توسل به حضرت زهرا در عملیات والفجر هشت گفت: تمام مقرهای منطقه را در آن عملیات با نام کوثر نامگذاری کردیم و در آن مقطع توانستیم به موفقیت بزرگی دست یابیم و اولین عملیاتی بود که جمهوری اسلامی ایران ظرف سه هفته تا یک ماه 73 فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کرد.

وی خطاب به اعضای ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: شما وظیفه بزرگ فرهنگی ای را بر دوش دارید چرا که اساس حرکت توسعه استقلال و حتی اساس نهضت اسلامی و انقلاب بعد فرهنگی بوده است.

رییس جمهوری همچنین با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) نیز توانست جامعه را در زمان طاغوت تکان دهد گفت: شخصیت فرهیخته امام(ره) توانست از طریق تسخیر قلب مردم موفق شود؛ امام قلب ها را تسخیر کرد و یاد و نامش همیشه جاودان ماند.

روحانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی استثنایی و دارای جاذبه ای خاص بود و در مسیر فرهنگی توانست مردم و قلب ها را جذب کند.

وی با مطرح کردن این پرسش که ما چگونه می خواهیم خود و کشور را حفظ کرده و به پیشرفت برسیم گفت: اگر پایه فرهنگی نباشد حتما به جایی نمی رسیم.

رییس جمهوری به توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار آن توسعه ای است که ابعاد فرهنگی در آن لحاظ شود.

روحانی ادامه داد: وقتی مردم باورشان شود که توسعه و پیشرفت برای اشتغال و اقتصاد یک ضرورت است صاحب پیشرفت خواهیم بود.

وی با مطرح کردن این که در دوران دفاع مقدس سلاح و یا ابزار جنگی در مقایسه با دشمن نداشتیم گفت: در جنگ هشت ساله فرهنگ و نیروی انسانی و همچنین انگیزه دینی بر انواع سلاح ها و تجهیزات پیروز شد ؛ پیروزی ما ، پیروزی قدرت انسانی ، قلب های پاک و نورانی و ایمان و ایثار جوانان بوده است.

ما دنبال صلح پایدار هستیم

رییس جمهوری یادآور شد: جنگ ما جنگ حقی بود ، ما جنگ نکردیم بلکه دفاع کردیم و دیگران به ما ظلم کردند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: در برابر تجاوز نمی توان نشست و ما طبق آموزه های دینی و جهاد در جنگ دفاع کردیم ؛ ما دنبال صلح پایدار هستیم و صلح زمانی امکان دارد که قدرت بازدارندگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جهان در دنیای امروز بر مبنای قدرت پی ریزی شده و ما باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم .

رییس جمهوری با بیان این که قدرت بازدارندگی موثر است گفت: بخشی از قدرت بازدارندگی سلاح و قدرت سخت است ، اما مهم تر از آن قدرت نرم می باشد.

روحانی ادامه داد: به عنوان مثال مقداری از قدرت نرم روحیه است و روحیه بسیار اهمیت دارد ، مثلا در زمان دفاع مقدس است آن روز که روحیه و اخلاص بود پیروزی نصیب ما می شد.

وی ادامه داد: هرجا که روحیه و اخلاص بود به موفقیت دست می یافتیم و هرجا هم که روحیه پایین بودن با وجود سلاح شکست می خوردیم .

رییس جمهوری با مطرح کردن این پرسش که چگونه روحیه جهادی در جامعه به وجود آوریم گفت: یک راه بوجود آوردن آن بازگو کردن و زنده نگاه داشتن قهرمانان دفاع مقدس است و باید آنانی که مبارزه کردند و پیروزی آفریدند زنده نگه داشته شوند.

روحانی تصریح کرد: یکی از راه های توجه به روحیه و قدرت نرم این است که کتاب دفاع مقدس را پیش روی نسل جوان ورق بزنیم و واقعیات دفاع مقدس را بگوییم ، البته نمی خواهیم شعار دهیم و تبلیغ کنیم بلکه می خواهیم تاریخ جنگ را شرح دهیم.

وی تاکید کرد: راهیان نور تعلق به هیچ حزب و جناحی ندارد بلکه متعلق به شهیدان مردم ، جمهوری اسلامی و رهبری است.

رییس جمهوری با یادآوری این فرمایش امام(ره) که ارتش و سپاه نباید در حزب و جناح باشد گفت: این فرموده بدین جهت است که نیروهای مسلح و آنانی که در این راستا کار می کنند باید کل ملت را در روز خطر و روز لزوم به صحنه آورند و جنگ ما هم اینگونه بود.

روحانی یادآور شد: البته در زمان دفاع مقدس هم جناح بندی هایی بود ، اما در جبهه آنقدر کم رنگ جلوه می کرد که اصلا دیده نمی شد ، امروز هم راهیان نور برای جناح و حزبی نیست بلکه برای کل کشور است.

وی هدف راهیان نور را معرفی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: یکی از مهمترین هدف ها این است که آنچنان نسل جوان با این فرهنگ آشنا شود که آماده باشند تا جان و مال خود را برای کشور فدا کنند و البته همه واقعیت جهاد همین است.

پیرزن هم به صحبت​های نتانیاهو می​خندد

رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: امروز از دوران هشت سال دفاع مقدس زمانی گذشته ، اما بازهم می بینیم یک آدم متجاوز و خبیث در آمریکا و کنگره ماهیت خود را در آخر صحبتش افشا می​کند و می گوید اگر آمریکا هم نباشد تنهایی روبروی ایران می ایستم ، پیر زن هم به این می خندد ؛ این مضحک است .

روحانی اضافه کرد: یک رژیم نامشروع که عمق جغرافیایی هم حتی ندارد چه برسد به عمق استراتژیک تمام قلب جهان اسلام و منطقه را مالامال از کینه خود کرده است و این بدلیل جنایات آن است .

وی گفت: این آدم که در راس این رژیم و جنایتکاران است ایران اسلامی را با این همه مردم و رهبری شجاع تهدید می کند ؛ پس ما همیشه نیاز به قدرت و توان داریم .

رییس جمهوری با بیان این که قدرت باید بازدارنده باشد گفت: این قدرت ما در صورت ایمان جوانان و سپس تجهیزات است.

روحانی در ادامه به ستاد راهیان نور گفت: کار ارزشمندی صورت گرفته ؛ یادمان هایی که در مناطق عملیاتی ایجاد شده مناسب است و بنده سه بار از آنها بازدید کرده ام.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت وظیفه حمایت از این کار مهم را دارد گفت: دولت حمایت های لازم را در این خصوص انجام می دهد.

وی خطاب به اعضای ستاد راهیان نور گفت: البته باید تلاش و احتیاط شود تا جوانان و مردم به سلامت رفته و بازگردند و همه اقدامات لازم انجام گیرد ، باید واقعیات جنگ بازگو شود و اغراق و مبالغه صورت نگیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: جنگ و دفاع مقدس ما افتخار دارد و باید اخلاق رزمندگان ما در سالهای دفاع مقدس بازگو شود و واقعیات تاریخ جنگ بیان گردد.

وی در پایان در خصوص خانواده های شهدا و ایثارگران نیز گفت: اینها روحیه و برکت هستند و نشان می دهند جنگ ما ارزشی و بحق بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها