رقابت نفس‌گیر آنلاین آخرالزمانی

نقد و بررسی بازی Empire Z / دانلود

"امپراتوری زی" یک بازی زامبی‌محور نیست؛ بلکه یک استراتژی عالی نظامی با مضمون پسا مکاشفه‌ای است.
کد خبر: ۷۷۶۷۴۵
نقد و بررسی بازی Empire Z / دانلود

جام جم کلیک: بازی امپراتوری زی از خیلی جهات یادآور عناوین دیگر دنیای سرگرمی است. اسمش که در نظر اول آدم را یاد کتاب فوق‌العاده‌ی "جنگ جهانی زی" (که مدتی هست ترجمه‌ی خوبی از آن در بازار ما موجود هست) و فیلم اقتباسی از آن، با بازی براد پیت می‌اندازد. خود بازی نیز یادآور بازی Game of War و دیگر استراتژی‌های محبوب بازار موبایل است. خوشبختانه سازندگان در ترکیب فضاهای ذکر شده با یکدیگر موفق بوده و امپراتوری زی به یک بازی جذاب با تم و گیم‌پلی اجتماعی و تعاملی ممتاز تبدیل شده است.

بازی با یک سری آموزش ابتدایی آغاز می‌شود. پس از آن، خیلی زود بر لازمه‌های ابتدایی مسلط خواهید شد. گیم‌پلی کلی بازی بر مبنای عمل و عکس‌العمل‌های مختلفی بنا شده که در نهایت به شما را به برپایی امپراتوری ایده‌آلتان رهنمون می‌شود. سه ماموریت در بازی وجود دارد. ماموریت‌های امپراتوری وظیفه‌ی ساخت/ ارتقا و تحقیق و توسعه‌ی امپراتوری را شامل می‌شود، ماموریت‌های روزانه جز چند کلیک ساده چیز دیگری را شامل نمی‌شوند، و در نهایت ماموریت‌های پیمانی را داریم که طی آن‌ها باید با امپراتوری‌های دیگر همدستی کرده، در کار دیگران موش بدوانید.

برای ساخت و ساز و کسب تجهیزات قوی‌تر، نیاز به منابع قابل توجهی دارید. این منابع شامل نفت، خوراک، الوار، فلز و ارز می‌شود. ابتدای امر، کسب این منابع فقط از طریق انجام ماموریت ممکن است. اما به مرور که نیروهای قوی‌تری به استخدام خود دربیاورید، می‌توانید منابع قابل توجه‌تری را از طریق حمله به امپراتوری‌های دیگر یا استعمار قسمت‌های دیگر بدست بیاورید. خود بازی نیز هر روز مقداری ارز در اختیارتان می‌گذارد که با تماشای ویدئوهای تبلیغاتی و... می‌توانید به آن اضافه کنید. خرید درون بازی نیز ممکن است.

ظاهر بازی برای چنین عنوانی واقعا قابل سزاوار ستایش است. طراحی‌ها با استادی کار شده و حقیقتا یادآور دنیایی آخرالزمانی است. سازه‌ها، انسان‌هایی که در زمینه قدم می‌زنند و پس زمینه‌های محو در مهِ بازی، همگی با همسانی دلنشینی در کنار هم قرار گرفته و لذت گذران وقت در این بازی را دو چندان می‌کنند.

به امکانات تعامل آنلاین که نظر بیاندازیم، متوجه وجه تمایز این بازی از نمونه‌های مشابه می‌شویم. با کلیک روی دکمه‌ی World، به نقشه‌ای عظیم دسترسی پیدا خواهید کرد که امپراتوری‌های تک‌تک بازیکنان فعال را به تصویر کشیده است. مانند دیگر بازی‌های این سبکی، قادر هستید به مقر هرکدام از این بازیکنان که بخواهید، حمله کرده و منابعش را تصرف کنید. اما در این جهان، ستیز تنها گزینه‌ی روی میز نیست و می‌توانید با امپراتوری‌های دیگر پیمان بسته و یک اتحاد نو تشکیل بدهید. هر اتحاد قادر به پذیرفتن صد عضو است که در صورت نیاز می‌توانند به یکدیگر یاری برسانند.

سوای این که می‌توانید افراد خود را به نقاط مختلف بفرستید تا برایتان منابع کشت کنند، می‌توانید مقر خود را هم به نقطه‌ای دیگر که از نظرتان امن‌تر است منتقل کنید. خصائص بازی‌های استراتژی موقعیت سیال در این بازی قابل تشخیص است. در طول مبارزات، تجربه کسب می‌کنید و با استفاده از تجربه‌ی بدست آمده می‌توانید قهرمان خود را ارتقا داده، همچنین منابع تازه‌ای جمع‌آوری کرده و با آن‌ها فنون، اسلحه و ارتقاهای بهتری برای امپراتوری خود مهیا کنید. گفتنی است که پیش از هر نبرد، می‌توانید ابتدا با حمله‌ی هوایی دشمن را تضعیف کنید.

مجدد تاکید می‌کنیم که امپراتوری زی، چیزی از عناوین استراتژی موقعیت سیال (RTS) بزرگ این بازار، مانند Clash of Clans و Boom Beach، کم ندارد و امکان پیمان بستن با دیگر بازیکنان، قابلیتی در نوع خود بی‌نظیر است که این بازی را از همتایان خود مجزا می‌کند. اگر اهلش هستید، به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید.

عنوان بازی: Empire Z

سیستم عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Ember Entertainment

سبک: استراتژی

دانلود رایگان بازی Empire Z برای اندروید

دانلود رایگان بازی Empire Z برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها