مصاحبه ای سخت و نفسگیر با خبرنگار امریکایی

ظریف: ایران تاکنون سه بار منجی یهودیان شده است

سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از هفته‌ها قبل باعث تنش در مناسبات واشنگتن و تل‌آویو شده بود، دیشب درحالی انجام شد که نتانیاهو هیچ حرف جدیدی در نطق خود نداشت و تنها ادعاهای گذشته خود درباره تهدید‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد.
کد خبر: ۷۷۶۶۷۷

او که سخنرانی‌اش از سوی 57 نماینده کنگره آمریکا تحریم شده بود، از توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و آمریکا به‌عنوان یک «توافق بسیار بد» یاد کرد و مدعی شد که این برنامه ساختار برنامه هسته‌ای ایران را حفظ کرده و به تهران اجازه می‌دهد که پس از ده سال، بدون محدودیت به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

همزمان با سخنرانی نتانیاهو، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، ابراز نگرانی درباره توافق هسته‌ای را «غیرمفید» خواند تا نشان دهد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا چه اندازه در مواضع شعاری خود تنهاست، با این حال نتانیاهو تهدید کرد که «حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد.»

نتانیاهو همچنین در اقدامی نمایشی، با اشاره به حضور یکی از بازماندگان هولوکاست در جلسه سخنرانی، گفت که نباید اجازه داد چنین وقایعی تکرار شود. او که در سخنرانی خود تلاش می‌کرد مدام شواهدی تاریخی درباره یهودی‌ستیزی را مورد استناد قرار دهد، توافق احتمالی ایران و 1+5 را «کابوس هسته‌ای» نامید و تاکید کرد: «یک سال است که می‌گویند توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است. خب! این توافق یک توافق خیلی بد است و بهتر است که سر نگیرد... می‌گویند که دانش هسته‌ای را نمی‌توان از ایران گرفت، اما بدون تجهیزات و تأسیسات که نمی‌تواند کاری بکند... اگر کسی فکر می‌کند با توافق با ایران می‌تواند مشکل را به تأخیر بیندازد، بهتر است تجدیدنظر کند. چون در آن هنگام، با ایرانی خطرناک‌تر مواجه خواهیم بود.»

به‌دنبال نطق نتانیاهو، یک مقام کاخ سفید در واکنش به سخنرانی او به سی.ان.ان گفت: حتی یک ایده و جایگزین جدید در سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل نبود. همه‌اش شعار بود.

همچنین حسین موسویان، مذاکره‌کننده اسبق هسته‌ای کشورمان طی سخنانی در صدای آمریکا در پاسخ به ادعاهای نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران تا به حال به هیچ کشوری حمله نکرده در حالی که اسرائیل به شش کشور حمله کرده است.

وی همچنین گفت: اسرائیل اگر نگران سلاح‌های کشتار جمعی است، همانند ایران به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای بپیوندد.

به دنبال نطق تند نتانیاهو در کنگره آمریکا، بسیاری از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به تمسخر صحبت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و با ایجاد هشتگ‌هایی در توییتر، وی را افراطی و جنگ‌طلب خواندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها