شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۶۰۲۱
اختلاس یک میلیارد و 200 میلیون تومانی درکمیته امداد تویسرکان

مجوز روحانی برای پس گرفتن یک ساختمان از موسسه نشر آثار امام

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت و مجوز روزهای اخیر رئیس جمهور ، مقرر شده است ضمن لغو تصمیم 19 تیرماه سال 92 دولت سابق درباره ساختمان پلاک ثبتی (۶۹۸۹ /۶۹۳۳)، این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) گرفته شده و مجددا با استناد به ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به این نهاد واگذار شود.

درشت‌گویی ترکیه و پیشرفت ایران در منطقه

روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:یک روزنامه چاپ ترکیه تصریح کرد هرچه ترکیه لفاظی کرده و در منطقه ناکام مانده، ایران اهداف منطقه‌ای خود را با موفقیت پیش برده است.

روزنامه ینی‌آکیت در تحلیلی به قلم فاروق کوسه نوشت: عامل ایجاد یک حکومت بزرگ نه سیاست‌های پشت تریبونی و حرافی‌های بزرگ، بلکه تعیین استراتژی‌های بزرگ، پیگیری اهداف بزرگ، انجام فعالیت‌های بزرگ و پرورش اشخاص بزرگ است. با درشت‌گویی و عصبانیت نمی‌توان به اهداف بزرگ دست یافت. برای دستیابی به این اهداف، باید بر حسب طرح‌های دقیق و استراتژی‌ها و فعالیت‌های زمان‌بندی شده، اقدامات عمیقی انجام داد. در غیر اینصورت، چنان موانعی در جلوی راه شما قرار خواهند داد که هرگز نتوانید به فعالیت‌های خود ادامه دهید. در حالی که در دنیای کوچک خیالی خود تصور می‌کنی در حال انجام کارهای مهم هستی، ناگهان متوجه می‌شوی که باغ ارم را از دست داده و تنها یک دشت کویر برایت باقی مانده است.

وی با انتقاد از دولت ترکیه می‌نویسد: باید از این رویا که از رهبری جهان اسلام سخن می‌گوید، اما در واقع اعتباری برایش باقی نمانده است و از رویای سیاست‌های خارجی که فکر می‌کند دارای اعتبار است و با آن قصد مسحور کردن توده‌ها را دارد، بیدار شویم. زیرا ما از سیستم‌های بین‌المللی انتقاد می‌کنیم اما در واقع با پیروی از این سیستم به تولیدات محدود خود اکتفا می‌کنیم، اما کشورهایی وجود دارند که موضع مستقل خود را حفظ کرده و به فعالیت‌های خود به صورت مستقل و با گام‌های بسیار بزرگ ادامه می‌دهند. ایران نیز نمونه بارزی از این مسئله است که در کنار ما وجود دارد.

ینی‌آکیت می‌افزاید: اکنون مشاهده می‌شود که ایران از یک سو، با سازماندهی عناصر شیعه در کشورهای همجوار اقمار وابسته به خود را تاسیس کرده و از سوی دیگر مناطق مرکزی جغرافیای اسلام را از جنوب، شمال و شرق محاصره کرده است. این موقعیت فعلی، بدون فعالیت‌هایی در زمینه آماده‌سازی و سیستماتیک طولانی، امکان‌پذیر نیست. این مسئله نمونه بارزی برای درک موقعیت افرادی است که تنها حرف می‌زنند و افرادی که به جای حرف زدن عمل می‌کنند.

نویسنده معتقد است: اکنون می‌بینیم که ایران در جغرافیای اسلامی موفق شده است که تمامی حوادث را به نفع خود رقم زند. در حالی که ما به راهپیمایی‌هایی علیه آمریکا در رابطه با اشغال عراق اکتفا کردیم، ایران عمیقا حرکت کرده و مقدار قابل توجهی از عراق را به دست آورده است(!) در حال حاضر، عراق در سیستم بین‌المللی، حکومتی است که از ایران حمایت می‌کند. در گذشته نیز در حالی که همه کشورها (رژیم) اسرائیل را به دلیل اشغال لبنان محکوم می‌کردند، ایران سازماندهی‌ای انجام داد که سبب تغییر موقعیت به نفع این کشور شد و یک نیروی نظامی بزرگ تحت عنوان حزب‌الله را تاسیس کرد و به این ترتیب حضور خود در لبنان را تحکیم بخشید. اکنون با وجود حزب‌الله، به عبارت دیگر با وجود ایران نمی‌توان از لبنان بحث کرد.

نویسنده خاطرنشان کرد: ایران که جنگ داخلی سوریه را نیز به نفع خود تغییر داده، عملا حکومت سوریه را نیز با خود همسو کرده است. در حال حاضر ایران، غیر از خود صاحب دو یا دو و نیم حکومت دیگر است که عبارتند از عراق، سوریه و لبنان.

این کشور همچنین در حال افزودن یک حکومت دیگر (یمن) به این فهرست است.

ینی آکیت تصریح می‌کند: حتی اگر تصور شود که در بحرین اکنون فعالیتی انجام نمی‌شود، از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند، احتمالا ایران به صورت مخفیانه در حال آماده‌سازی‌هایی بوده و به زودی اقدامات خود را در این رابطه آغاز خواهد کرد. با این حال، در یک جغرافیای غیرمنتظره یعنی یمن که مدتی است دچار جنگ‌های داخلی است، با وجود تلاش‌های عربستان‌سعودی که دقیقا در جنوب این کشور قرار دارند، چیزی نمانده است که حکومت شیعه یمن به صورت همسو با ایران به وجود آید.

نگاه هسته‌ای ایرانیان به روایت «گالوپ»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:نظرسنجی مؤسسه امریکایی «گالوپ» نشان می‌دهد که ۵ 7 درصد ایرانیان از ادامه برنامه هسته‌ای با وجود تحریم‌ها حمایت می‌کنند و تنها ۱۱ درصد آنها معتقدند این برنامه نباید ادامه پیدا کند، در مقایسه با سال گذشته که ۶۸ درصد ایرانیان به ادامه برنامه هسته‌ای ایران اعتقاد داشتند و ۱۷ درصد نیز مخالف ادامه آن بودند. مقایسه این ارقام بیانگر افزایش حمایت ایرانیان از ادامه برنامه هسته‌ای حتی در شرایط فشار خارجی است. از دیگر یافته‌های نظرسنجی «گالوپ»، امیدوارتر شدن ایرانیان به توافق هسته‌ای است. براساس این نظرسنجی که پاییز سال جاری در میان ایرانیان داخل کشور انجام شده، ۲2 درصد از افراد نمونه در این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوارید گفت‌وگوهای اخیر ایران و اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران سرانجام به توافق مطلوب طرفین منجر شود، گفته‌اند که «بسیار امیدوار» هستند. ۴۸ درصد نیز پاسخ داده‌اند «تا حدی امیدوارند»، در حالی که بهار سال ۱۳۹۲ تنها ۱۳ درصد ایرانیان نسبت به دستیابی به این توافق «بسیار امیدوار» بودند و ۴۵ درصد نیز «تا حدی امیدوار.» همچنین ۱۰ درصد از افراد نمونه عنوان کرده‌اند که «خیلی امیدوار نیستند» و ۱۲ درصد هم جواب داده‌اند که «اصلاً امیدی ندارند» که این اعداد در مقایسه با آمار نظرسنجی سال قبل که به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد بود، نزولی است.

بازداشت یکی از سرکردگان «جیش العدل»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:«سلام ریگی» یکی از سرکردگان گروهک تروریستی «جیش العدل» در خاک پاکستان بازداشت شد. شامگاه شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کرد یکی از اعضای اصلی این گروهک را در ایالت بلوچ‌نشین کویته دستگیر کرده است.

بنا بر گزارش‌هایی که در نخستین لحظات بازداشت وی مخابره شد،او در 50 کیلومتری شهر« کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان و در حال سفر با اتوبوس بوده است و آن گونه که مقامات پاکستانی گفته‌اند، هنگام بازداشت مقاومت نکرده است. هر چند خبرگزاری‌ها نخست« سلام ریگی» را سرکرده گروهک تروریستی «جیش العدل» معرفی کردند، اما این خبر بعدها اصلاح و تأکید شد وی یکی از اعضای محوری این تشکل است.

بیماری رایج بین کاربران شبکه‌های مجازی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که بر اساس نتایج پژوهشی جدید، 56 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیماری‌های روانی مانند اضطراب و نداشتن تعادل مبتلا هستند. العالم گزارش داد؛ بر اساس این پژوهش که در سایت اینترنتی «مای لایف دات کام» انجام شده، 56 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیماری‌هایی مانند «فومو» یا دغدغه از دست دادن اشیا و فشار عصبی مزمن مواجه هستند و 50 درصد به خاطر ناتوانی از تحمل فشارهای روانی در اندیشه استراحت به دور از «فیسبوک» و «تویتر» هستند. این پژوهش می‌افزاید: 27 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی به محض بیدار شدن از خواب دغدغه چک کردن صفحه شخصی خود را دارند، 51 درصد صفحه خود را به طور مستمر مورد بازبینی قرار می‌دهند و 35 درصد روزانه بیش از 31 دقیقه را به قرائت پیام‌های ارسالی و پاسخ به آن می‌گذرانند. این پژوهش حاکی است، 42 درصد کاربران بیش از یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی دارند.

وضعیت پرونده قتل مجری زن صداوسیما

آرمان نوشت:شنیده شد که دومین جلســـه دادگاه آتش‌ســوزی عمدی در نوشهـر صبح دیروز برگزار شد. در ایــن جنایت آتشین یک مجری برنامه‌های مذهبی صداوسیما به‌همراه شوهرش و دو میهمان دیگر به قتل رسیدند. آتش‌سوزی خانه ویلایی روز هفتم فروردین‌ماه سال جاری رخ داد و چهار زن و مرد پشت درهای بسته بین شعله‌های سرکش به کام مرگ فرو رفتند. خیلی زود عامل این جنایت کینه‌جویانه بازداشت شد و جزئیات قتل را به گردن گرفت. دیروز این پرونده تلخ برای دومین‌بار در شعبه دوم کیفری استان مازندران واقع در ساری تحت رسیدگی قرار گرفت. بنابر این گزارش، در این جنایت هنگامی که خانواده‌ای در خواب به‌سر می‌بردند، مرد آشنایی با زنجیر و قفل کردن درهای خروجی یک ویلا در نوشهر اقدام به آتش‌زدن آن کرد که در این حادثه چهار نفر در آتش سوختند که افخم‌سادات حسینی مبلغ و استاد معارف دانشگاه و مجری برنامه‌های مذهبی صداوسیما به‌همراه مجید چمنی از هیأت‌داران تهران جزو قربانیان بوده‌اند.

ورود اولین هواپیمای ایرانی به یمن

آرمان آورده:شنیده شد که یک مقام آگاه ایرانی آغاز راه‌اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران– صنعا را تائید کرد. آفتاب نوشت؛ این مقام ایرانی اظهار کرد: هیاتی از یمن هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و با مقامات ایرانی رایزنی و گفت‌وگو کردند که در پی آن توافق شد پروازهای مستقیم میان تهران و صنعا شکل گیرد. وی گفت: بنا شده است با حداکثر 14 پرواز در هفته شاهد پروازهای مستقیم میان دو کشور باشیم. این مقام آگاه ابراز کرد: دیروز اولین پرواز حامل محموله کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به یمن به صنعا پرواز کرد. وی خاطرنشان کرد:‌ این پروازها مسافری است و بنا بر رساندن پیام دوستی اولین پرواز حامل محموله‌ دارویی بوده است. این مقام آگاه درباره‌ شرکت‌های پوشش‌دهنده‌ این خط پروازی توضیح داد: تمامی خطوط پروازی یمن و ایران می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند و محدودیتی از این لحاظ نداریم.

انتقاد جمهوری اسلامی از رسانه‌های اصولگرا

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رسانه‌های منتسب به جناح موسوم به اصولگرا در شماره شنبه خود از برجسته کردن خبر حمایت مراجع عظام تقلید از رئیس‌جمهور روحانی خودداری کردند. جمهوری اسلامی نوشت؛ حمایت قوی و صریح مراجع عظام تقلید از دولت یازدهم در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به قم و دیدار صمیمانه با علما و مراجع تقلید نشان‌دهنده تفاوت اساسی میان این دولت با دولت‌های نهم و دهم در نوع تعامل با روحانیت و مراجع عظام تقلید است. مراجع تقلید و علمای قم به دلیل رفتارها و عملکردهای رئیس دولت‌های نهم و دهم حاضر نبودند او را به حضور بپذیرند. استقبال گرم مراجع عظام تقلید از رئیس‌جمهور روحانی، فصل جدیدی از روابط دولت جمهوری اسلامی ایران با روحانیت به ویژه در سطح مراجع تقلید را گشوده است.

احضار یک فرماندار به دادستانی

آرمان آورده:شنیده شد که یک مقام آگاه در سازمان بازرسی کل استان خوزستان از احضار فرماندار یکی از شهرهای جنوبی به دادگستری استان خوزستان، به‌دلیل تخلفات خبر داد. جمهوری اسلامی افزوده است؛ وی که از فرمانداران دولت‌های نهم و دهم در یکی از استان‌های همجوار بوده و در دولت یازدهم به استان خوزستان منتقل شده، با تصمیمات خودسرانه و پرونده‌سازی برای منتقدان خود برخلاف رویه دولت تدبیر و امید عمل می‌کند. این فرماندار با اینکه به‌دلیل عدم حضور خانواده‌اش در شهر محل مأموریت وی، فقط چند روز در هفته در این شهر بندری محروم مشغول کار است، تلاش می‌کند همه‌چیز را تحت نفوذ و کنترل خود داشته باشد و رفتار وی تناسبی با سیاست‌های دولت یازدهم ندارد.

اصلاح‌طلب نیستم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مشاور روحانی از آنچه برچسب اصلاح‌طلبی به خود خواند، استنکاف کرد و گفت: نه، من خود را اصلاح‌طلب به‌معنای سیاسی آن می‌دانم و نه اصلاح‌طلبان بنده را عضو یا هوادار خود محسوب می‌کنند. تسنیم نوشت؛ حسام‌الدین آشنا پیرو گزارش «حضور 50 درصدی اصلاح‌طلبان در برنامه‌های صداوسیما» طی توضیحاتی اصلاح‌طلب بودن خود را نادرست خواند. متن کامل توضیحات حسام‌الدین آشنا به شرح زیر است: عطف به انتشار گزارش موخ 9 اسفند 1393 با شناسه 663419 به استحضار می‌رساند الصاق برچسب اصلاح‌طلبی برای توازن آماری به این بنده خدا نه درست است و نه مفید. نه من خود را اصلاح‌طلب به معنای سیاسی آن می‌دانم و نه اصلاح‌طلبان بنده را عضو یا هوادار خود محسوب می‌کنند.

تجمع بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل مجلس

آرمان نوشت:شنیده شد که جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش از کل کشور با تجمع مقابل مجلس خواستار هماهنگ شدن حقوق‌شان با سایر کارکنان دولت شدند. ایسنا نوشت؛ جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش به نمایندگی از بازنشستگان کل کشور مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواستار هماهنگ شدن حقوق‌شان با سایر کارکنان وزارتخانه‌ها و بر اساس نرخ تورم شدند. آنها معتقدند که حقوق‌شان کم و حتی زیر خط فقر است.

هاشمی چه چیزی را بیشتر از فرزندانش دوست دارد؟

آرمان آورده:شنیده شد که آنا نوشت؛احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در جشنواره ملی شعر دانشجویی ایران من و طراحی پوستر دانشگاه آزاد اسلامی که دیروز در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد با بیان خاطره‌ای از آیت ا... هاشمی اظهار داشت: در زمان مدیریت قبلی ام خدمت آیت ا... هاشمی رسیدم و ایشان در مورد وضعیت دانشگاه ابراز نگرانی کردند که من به ایشان گفتم حق دارید چون دانشگاه همانند فرزند شماست و ایشان جواب دادند من دانشگاه آزاد را از فرزندانم هم بیشتر دوست دارم که در مقابل این جمله من اظهار داشتم فرزندان شما از این سخنان ناراحت می شوند اما ایشان در جواب گفتند من دانشگاه آزاد و ایران را از خودم هم بیشتر دوست دارم و در آن لحظه بود که مفهوم صبر و سکوت ایشان را فهمیدم.

اختلاس یک میلیارد و 200 میلیون تومانی درکمیته امداد تویسرکان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مدیر کل کمیته امداد استان همدان از اختلاس یک میلیارد و 200 میلیون تومانی یکی از کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد شهرستان تویسرکان خبر داد. علیرضا ابراهیمی گفت: متهم ضمن همکاری با 3 نفر از کارمندان این مجموعه، اقدام به پرونده‌سازی و برداشت مبلغ مذکور از محل صندوق اشتغال نموده که پس از اعتراف یکی از متهمین به این جرم، سایر مجرمین نیز دستگیر شدند. برابر حکم مقامات قضایی، درحال حاضر متهم اصلی دربند و 3 متهم دیگر با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. این کارمند سال 87 تاکنون اقدام به اختلاس این میزان مبلغ نموده است.

زمین خواری این بار در اردبیل

جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد: استاندار اردبیل در جلسه بررسی وضعیت زمین خواری که با حضور مدیران برخی دستگاه‌ها برگزار شد گفت: تعاونی‌های مسکن دستگاه‌های اداری با تملک اراضی کشاورزی حاشیه شهرهای استان را تخریب و آسیب‌های جدی به این بخش وارد کرده‌اند. وی افزود: طی چند سال اخیر مقادیر زیادی زمین از این طریق واگذار گردید که برخی از آنها برای کارهائی غیر از هدف اولیه تغییر کاربری داده شده است. در این جلسه، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: تعدادی از تعاونی‌های مسکن ادارات اقدام به واگذاری اراضی مزروعی به شکل غیرقانونی نموده‌اند که پشت پرده آنها زد و بندهائی وجود دارد و افراد دخیل قطعاً مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. در این خصوص روزنامه جمهوری اسلامی در مورخه‌های 7/4/93 و 21/1/92 و 27/10/91 و 9/7/90 هشدارهائی در این زمینه داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
وای بر ما كارگرها كه برای افزایش حقوق 100 هزارتومان دعوای زرگری دارند آن وقت كسانی كه ادعای مسلمانی خالص دارند ، راحت حق مردم بیچاره تر از ما كارگرها را می گیرند اصلا اختلاس در كشور ما شده كلاس كاری در اصل تحریم با ما كاری نكرده و من حرف برخی از مسئولین را قبول دارم چون به اندازه كافی اختلاس كننده تو مملكت ما وجود داره پس تا حتی اگر تحریمها هم برداشته شود بازهم فایده ای نداره چون نیروهای خودی به كمك تحریم كننده ها میان وای برما بعد بگید مسلمانیم
19
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
اقا اگه ماهیانه اختلاس نشه باید تعجب كرد این اختلاس ها برا مردم دیگه عادی شده

نیازمندی ها