براساس گزارش های منتشر شده، فروشگاه زنجیره ای مشهورانگلیسی 'مارکس اند اسپنسر'، در اقدامی بحث برانگیز 'استفاده از دو واژه 'مسیح ' و حضرت 'عیسی مسیح' (ع ) در ثبت سفارش کارت های هدیه ممنوع کرده است.
کد خبر: ۷۷۵۹۸۸
ممنوعیت استفاده از واژه مسیح در ثبت سفارش آنلاین فروشگاهی درانگلیس

به گزارش جام جم کلیک: روزنامه دیلی میل در گزارشی این خصوص نوشت: چنانچه مشتریان 'مارکس اند اسپنسر' در خرید کارت های هدیه و ثبت سفارش خود اقدام به استفاده از واژه های 'کرایست' (مسیح ) و یا 'جیزز کرایست' (حضرت عیسی مسیح (ع ) نمایند، سیستم هوشمند سایت اجازه تکمیل سفارش را به آنها نمی دهد.

دیلی میل نوشت: این در حالی است که استفاده از سایر واژه هایی همچون 'تروریست' در این سفارش ها بلامانع است.

دیلی میل افزود: این سیاست فروشگاه 'مارکس اند اسپنسر' پس آن فاش شد که یک مشتری طی عملیات خرید آنلاین به منظور ارسال دسته گل برای مجلس ترحیمی در منطقه 'کرایست چرچ تدینگتون' با خطای سایت مواجه شد.

روزنامه دیلی میل نوشت: پس از تماس خانم 'استاکفورد' 53 ساله با قسمت پشتیبانی سایت فروشگاه، به او گفته شد که از کلمات ممنوعه استفاده کرده است.

یک عضو مجلس اعیان انگلیس در واکنش به این اتفاق گفته است: اگر واژه 'کرایست' در کشوری مسیحی اهانت آمیز خوانده شود، همه ما باید هوشیار باشیم.

به نوشته دیلی میل ، یک سخنگوی این فروشگاه در واکنش به این موضوع گفت: بسیاری از واژگان در دایره لغات سیستم هوشمند سایت تعبیه شده تا از آنها سوء استفاده نشود.

وی خاطر نشان کرد: دو واژه 'کرایست' و 'جیزز' نیز به منظور جلوگیری از سوء استفاده به لیست واژگان سایت اضافه شده اند.

دیلی میل عنوان کرد به رغم انتقادات صورت گرفته ، مقامات فروشگاه مارکس اند اسپنسر تاکنون سیاست خود را در این خصوص تغییر نداده اند.

در حال حاضر اتهاماتی مبنی بر حمایت این فروشگاه از رژیم صهیونیستی از طریق پرداخت سهمی از فروش محصولات خود به این رژیم اشغالگر وجود دارد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها