جام جم سرا: این روزهای نزدیک به پایان سال که بوی نوروز مشام‌ها را می‌نوازد و تب ۴۰ درجه خرید، شهر را فرا گرفته، بازارگردی دامن بسیاری را گرفته است و اغلب راه‌ها به بازار ختم می‌شود؛ هر چند که گویا راه پولدار‌ها و بی‌پول‌ها فرق داشته باشد!
کد خبر: ۷۷۴۸۰۸
هم خرید، هم کار خیر: بازارچه‌ای نوروزی برای کمک به نیازمندان

این روز‌ها و شب‌ها کسانی که قدرت مالی بالاتری دارند، خریدهای بیشتر و ظاهراً بهتری دارند و انگار افزایش قیمت‌ها بر آن‌ها اثری ندارد. حضور این افراد در مجتمع‌های تجاری اسم و رسم دار و سایر فروشگاه‌های عرضه کننده اجناس لوکس پررنگ‌تر است اما اقشار کم درآمد و ضعیف معمولا سالی یک یا دو بار خرید می‌کنند و با وجود قیمت‌های عجیب و غریب هم معمولاً رسیدن به خواسته‌هایشان زیر موج گرانی‌ها رنگ می‌بازد.
در این بین گروه‌های و انجمن‌ها و مراکزی هستند که در امری خیر شروع به بررسی و تحقیق اوضاع و احوال مردم می‌کنند و برای کمک به آنها آستین بالا می‌زنند. یکی از این مراکز در تهران «خانه توانمندسازی مادران و نوجوانان آینده» است. «خانه‌ای برای آینده»، با ایجاد فرصت‌های شغلی برای در آمد زایی خانواده‌ها و افراد، برگزاری کلاس‌های آموزشی، یافتن حامیان مالی جهت کمک به حل مشکلات اقتصادی نیازمندان، آموزش افراد و گروه‌ها برای کاهش تبعیضات نژادی، قومی، ملیتی و جنسیتی، آموزش راه‌های ایجاد روابط سالم در خانواده، و... به افراد نیازمند کمک می‌رساند.
امسال این گروه به رسم هر سال، بازارچه‌ای نوروزی در مجموعه فرهنگی تفریحی «تلاش» برگزار کرده است که عواید فروش آن دست آنهایی را می‌گیرد که قدرت و توان مالی کمتری دارند. این بازارچه شامل غرفه‌هایی از قبیل فروش صنایع دستی، زیور آلات، لباس، بافته‌ها، فرش و مواد غذایی است که اکثرا توسط افراد تحت پوشش آن موسسه تهیه شده است.
این روزها اگر قصد خرید برای نوروز را دارید و ساکن تهرانید و می‌خواهید کمکی هم به افرادی با درآمد کمتر کنید، سر زدن به بازارچه نوروزی مذکور بد نیست. طی روزهای هفتم و هشتم اسفند ۹۳ بازارچه نوروزی برقرار است و نشانی آن هم مجموعه فرهنگی تفریحی «تلاش» در تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، جنب سوپراستار است. بازارچه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برپاست (جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هوشنگ خان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
روز جمعه از هر بازدید كننده 3 هزار تومان می گرفتند كه اسمش را ورودیه گذاشته بودند!

نیازمندی ها