افشای ابعاد تازه از جاسوسی‌های آمریکا

استفاده از تجهیزات پیشرفته جاسوسی در قلب اینترنت

واکنش استرالیا به افشاگری جدید اسنودن

تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیم‌کارت‌ها آغاز شد

پس از انتشار اخباری در مورد هک شدن سیم کارت‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، دولت استرالیا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۷۷۴
تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیم‌کارت‌ها آغاز شد

به گزارش جام جم کلیک: اسنادی که به تازگی از سوی ادوارد اسنودن افشا شده نشان می‌ دهد این نهاد اطلاعاتی با همکاری ستاد ارتباطات دولت انگلیس با هک کردن شرکت هلندی گمالتو از سال 2010 به بعد توانسته مکالمات مشترکان بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان و از جمله ایران را شنود کند. گمالتو بزرگترین تولیدکننده سیم کارت های تلفن همراه در سراسر جهان است.

تیموتی پیلگریم کمیسیونر حریم شخصی در استرالیا اعلام کرده که در مورد این افشاگری و نقض حریم شخصی میلیون ها کاربر تلفن همراه تحقیق خواهد کرد. گمالتو خود نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده در این زمینه در حال تحقیق است.

این شرکت مدعی شده بررسی های اولیه نشان می دهد که سیم کارت های تولید شده آن ایمن است و لذا گمالتو انتظار ندارد که به علت این افشاگری ها متحمل خسارت مالی قابل توجهی شود.

سه اپراتور تلفن همراه استرالیا به نام های Telstra، Optus و Vodafone Australiaسیم کارت هایی را به فروش می رسانند که توسط گمالتو تولید می شوند. قرار است کمیسیونر حریم شخصی استرالیا علاوه بر گمالتو از این شرکت ها نیز تحقیقاتی به عمل آورد.

اپراتورهای یاد شده هم با صدور بیانیه‌های جداگانه ای ضمن حمایت از این تحقیقات اعلام کرده اند که امنیت و حریم شخصی مشترکانشان برای آنها بسیار مهم و جدی است و آنان به این منظور از روش های مختلفی استفاده می کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها