نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز و خلیج فارس با عملیات مین گذاری منطقه از سوی شاورهای سپاه آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۴۳۷۴
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم در تنگه هرمز آغاز شد

قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مجهز به سلاح‌های گوناگون و تهاجمی پیشرفته است در این رزمایش به خودنمایی می‌پردازند.

سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز یا محمد(ص) آغاز این رزمایش را اعلام کرد و یگان های مختلف دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پهنه آبهای نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز، رزمایش «پیامبر اعظم(ص)» را آغاز کردند.

نخستین عملیات، حمله به ناو هواپیمابر فرضی بود که به صورت ماکت ساخته شده و در تنگه هرمز قرار گرفته است.

این شناور که تقریباً هم اندازه شناور واقعی آن است نخست مورد اصابت چهار فروند موشک قدرتمند ساحل به دریا قرار گرفت.

شلیک 12 فروند موشک از روی شناورهای تندرو سپاه ، عملیات بعدی بود که کارشناسان نظامی آن را در جهان بی نظیر می دانند.

همچنین بالگردی در صحنه رزمایش حاضر شد که متخصصان موشکی سپاه آن را به موشک نقطه زن و هوشمند مجهز کردند و این بالگرد در صحنه رزمایش، هدف گیری، شلیک و نقطه زنی خود را به نمایش گذاشت.

یگان ویژه عملیات سپاه، عملیات تصرف شناور را آغاز کرده‌اند و نکته مهم در این رزمایش، متحرک بودن همه سیستم های موشکی نیروی دریایی سپاه است که می تواند در زمانی کوتاه، عملیاتی شود و دشمن را غافلگیر کند و هدف را نشانه رود و در کوتاه زمانی به جغرافیای دیگر منتقل شود.

در نهمین رزمایش «پیامبر اعظم(ص)» سپاه ، بیش از 30 شناور در مدت 10 دقیقه منطقه وسیعی را مین ریزی کرده‌اند که در صحنه رزم واقعی،عملاً دشمن در دریا، زمین گیر می‌شود.

آزمایش دو نمونه موشک بالستیک دوربرد و یک موشک زمین به زمین از دیگر نکات مهم این رزمایش است.

امروز نخستین بار تنگه راهبردی هرمز، رژه 500 فروند شناور جنگی و تاکتیکی سپاه را شاهد بود.

تمرین پرواز بالگردها در ارتفاع 2 متری سطح دریا، عملیاتی بسیار سخت اما حیاتی است چرا که در این ارتفاع بالگرد از رادار دشمن مصون است و خلبانان بالگردهای سپاه در این عملیات کاملاً موفق بودند.

فردا نیز نوبت دفاع زمینی در منطقه کوه مبارک، ورودی تنگه هرمز است.

درگیری دریایی با شناورهای فرضی، دفاع پدافند هوایی در تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی، پرواز پهپادهای سپاه و کنترل تمام سامانه های راداری و الکترونیکی و موشکی در این جزایر با پهپادها از دیگر مراحل این رزمایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها