دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با تاکید بر لزوم اعمال طرح محدوده محیط زیستی به جای طرح زوج و فرد گفت: به دنبال حذف طرح زوج و فرد هستیم. امیدواریم با اعمال طرح محدوده محیط زیستی خودروها بر اساس آلایندگی‌ای که دارند از ورودشان به محدوده مرکزی جلوگیری شود و نه بر اساس پلاک خودرو، قطعا این یک تغییر سیاست بسیار مهم است که هم‌اکنون در دو شهر تهران و مشهد پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۷۷۴۲۹۷

مهدی یدی‌همدانی به ایسنا افزود: طرح ایجاد محدوده برای اعمال سیاست‌های محیط زیستی و جلوگیری از ورود خودروهایی که آلوده‌کننده هواست نیز به محدوده مرکزی تحت عنوان (LEZ) به تصویب رسید؛ در حقیقت شهر مشهد بعد از تهران، دومین شهری است که چنین طرح مطالعاتی‌ای در آن به تصویب رسیده است.

شهردار تهران نیز با اشاره به استفاده نکردن از تصمیمات ناگهانی از جمله اجرای طرح‌های ترافیکی مانند زوج یا فرد به فارس توضیح داد: قطعا چنین تصمیماتی تاثیرات منفی زیادی بر زندگی مردم دارد. نباید مردم را از حقوقشان محروم کنیم. باید در شهر تهران رویکردها را تغییر دهیم و از اعمال سیاست‌های پیشین فاصله بگیریم.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: هیچ اشکالی ندارد خودروهایی که آلاینده نیستند و از سوخت‌های پاک استفاده می‌کنند، وارد منطقه طرح ترافیک شوند. باید رویکردمان را از ترافیک به سمت رویکرد محیط زیستی تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خودروهای متحرک بیش از 80 درصد سهم آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند، در حقیقت خودروها منبع اصلی تولید ذرات معلق هستند. یک موتورسیکلت نیز 60 برابر یک خودروی استاندارد ایجاد آلودگی می‌کند و برهمین اساس می‌طلبد همه شهروندان برای حفظ محیط زیست مشارکت جدی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها