دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تشکیل کارگروهی برای ارزیابی محصولات سایبری بومی

معاون مرکز ملی فضای مجازی از بازتعریف خدمات تعهدی دولت در فضای مجازی در جهت ارتباط رسانی اجباری به مردم با توجه به نیازهای روز ارتباطی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۶۳۸
ایمیل در دولت اجباری می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: سعید مهدیون - معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به رشد فناوری‌های فضای مجازی و تاکید بر کافی نبودن ارتباط تلفن ثابت، برای برقرای میان مردم گفت:

در راستای گسترش خدمات اجباری ارتباطی در کشور، خدمات تعهدی دولت در این فضا، بازتعریف می شود. خدمات پایه ارتباطی در قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان خدمات USO دیده شده است. در این قانون وزارت ارتباطات ملزم به ارائه خدمات پایه ارتباطی به آحاد مردم است که این خدمات تعهدی دولت، تنها به ارتباط تلفنی ختم می‌شود و با توجه به رشد فناوری‌ها، باید خدمات دیگری نیز به خدمات تعهدی دولت افزوده شود و به عنوان تکلیف به دولت ابلاغ شود تا صرفنظر از اقتصادی و غیراقتصادی بودن سرمایه گذاری، این خدمات به روستاها و شهرها ارائه شود.

وی با اشاره به گسترش دسترسی به اینترنت، ارائه خدمات پست الکترونیک و موتور جستجو که هم اکنون نیاز آن به عنوان خدمات پایه ارتباطی مطرح است، گفت:

در صورتیکه این خدمات به عنوان قانون به دولت تکلیف شود دولت ملزم به ارائه این خدمات به احاد جامعه خواهد شد. فراخوان انتخاب مشاور برای این پروژه از روز گذشته اعلام عمومی شده است. پیش بینی می شود مشاور این پروژه در یک ماه آینده انتخاب و از سال ۹۴ این پروژه را با هدف تعریف قوانین و تعهدات و پارامترهای جدید، آغاز و ظرف مدت ۴ تا ۶ ماه آماده برای تصویب در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کنیم.

معاون مرکز ملی فضای مجازی، تعریف دسته خدمات و سرویس‌های جدید ارتباطی با توجه به گسترش این بخش، در جهت همگانی شدن دسترسی مردم در این فضا را از جمله برنامه‌های این طرح عنوان کرد و گفت:

هم اکنون ارتباط رسانی تلفن ثابت به روستاها و شهرها، صرفا خدمات اجباری محسوب می شود و لزوم دسترسی اجباری به اینترنت و پست الکترونیک برای آحاد مردم احساس می‌شود. بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها، خدمات اجباری بسیاری در حوزه ارتباطی در تعهد دولت‌ها قرار دارد؛ برای مثال در کشور هند سال‌ها است که دسترسی به پست الکترونیک برای تمامی مردم از جمله خدمات دولت محسوب می‌شود؛ به همین دلیل با وجودی که در اجرای این طرح، عقب هستیم لازم است به صورت جدی به آن پرداخته شود.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها