شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۳۶۳۰
پورشه یک و نیم میلیاردی در خیابان‌های تهران

تجمع پرستاران و کامیون‌داران مقابل مجلس

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که جمعی از پرستاران و کامیون‌داران صبح دیروز برای رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل مجلس تجمع کردند. انتخاب نوشت؛ صبح دیروز جمعی از پرستاران و کامیون‌داران از سراسر کشور مقابل مجلس تجمع کردند. نماینده تجمع‌کنندگان پرستار درباره مشکلات خود گفت: یکی از خواسته‌های ما تجمع‌کنندگان اجرای بدون قید و شرط قانون بر زمین‌مانده تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اجرای کامل قانون ارتقای بهره‌وری است. او اظهار کرد: خواسته دیگر ما اجرای عدالت در پرداخت تا سه برابر اختلاف و همچنین تغییرات بنیادی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بر این اساس برخی مناصب و پست‌ها در گروه پیراپزشکان قرار گیرد. همچنین تجمع دیگری از سوی جمعی از کامیون‌داران کامیون دانگ‌فنگ T300 مقابل مجلس صورت گرفته که نماینده این تجمع‌کنندگان گفت: این تجمع بعد از 7 سال برای چندمین‌بار صورت گرفته است.

پورشه یک و نیم میلیاردی در خیابان‌های تهران

آرمان نوشت:شنیده شد که پورشه 911 کاررا، گران‌ترین محصول پورشه با قیمت یک میلیارد و 480 میلیون تومان در بازار ایران موجود است و بعد از آن پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو در صدر جدول قرار دارند. اقتصادنیوز نوشت؛ قیمت محصولات پورشه بدون تغییر بوده است و در بین این محصولات، پورشه 911 کاررا، خودرو‌ایی لوکس و اسپرت با قیمت 14 میلیارد و 800 میلیون ریال، بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است. کلاس بدنه این خودرو از نوع کوپه است و از پرطرفدارترین خودروهای این برند محسوب می‌شود. قابل ذکر است که این خودروساز آلمانی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپرت است. بعد از پورشه 911 کاررا، پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو، لیفت‌بک و شاسی‌بلند محبوب با قیمت 13 میلیارد و 600 میلیون ریال و 13 میلیارد و 500 میلیون ریال با بیشترین قیمت گزارش شد‌ه‌اند.

میمونی که یک‌شبه پولدار شد

آرمان نوشت:شنیده شد که یک زوج هندی در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند تمام دارایی‌های خود را به میمون خانگی‌شان بدهند. این زوج هیچ فرزندی ندارند و سال‌هاست که با این میمون زندگی می‌کنند و به همین دلیل او را بخشی از زندگی خود می‌دانند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ براجیش و شابیستا در طول زندگی خود درآمد خوبی داشتند و املاک و حساب بانکی خوبی دارند اما به خاطر نبود فرزند، وصیت کردند که بعد از مرگشان همه باید از این میمون محافظت کنند، چراکه دارایی‌هایشان برای اوست. این میمون که «چون مون» نامگذاری شده است، درحال حاضر 10 سال سن دارد اما می‌تواند تا سن 40 سالگی هم زندگی کند؛ به همین دلیل احتمال آن هست که بعد از مرگ صاحبانش همچنان زنده بماند. «چون مون» این روزها در شرایط خوبی زندگی می‌کند و رابطه خوبی هم با خانواده‌اش برقرار کرده است.

هشدار درباره قطع حقوق برخی کارمندان

آرمان نوشت:شنیده شد که یک مسئول مهم اجرایی با تاکید بر ضرورت دریافت کد استخدامی یا کد شناسه توسط همه کارمندان دولت، هشدار داد که از سال آتی تنها کارمندانی حقوق و مزایا دریافت می‌کنند که این کدها را اخذ کرده باشند. خراسان نوشت؛ بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، تاکید شده است که با وجود اطلاعیه‌های صادره در ماه‌های گذشته مبنی بر ضرورت دریافت کد استخدامی توسط همه کارمندان پیمانی و رسمی و کد شناسه برای کارمندان قرارداد معین و مشخص، هنوز برخی کارمندان اقدام به ارسال اطلاعات لازم و دریافت این کدها نکرده‌اند که درصورت عدم رعایت موارد فوق، از سال 1394 تنها کارمندانی حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند که این کدها را اخذ کرده باشند.

بازداشت عاملان قتل ملامحمدظاهر خمر

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان قتل مولوی، ملامحمدظاهر خمر در زاهدان خبر داد. پارسینه نوشت؛ سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، از دستگیری 2 نفر که اقدام به قتل ملامحمد ظاهر خمر در زاهدان کرده بودند، خبر داد. وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع قتل این فرد در تاریخ 15 بهمن سال جاری در خیابان فرهاد زاهدان که بر اثر شلیک گلوله به وقوع پیوسته بود چند تیم ویژه از کارآگاهان پلیس ‌آگاهی بررسی موضوع را به‌طور گسترده در دستور کار خود قرار دادند. وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و به‌جا ماندن یک دستگاه خودروی پراید از قاتلان و سرقت خودروی پژو پارس مقتول توسط مهاجمان کارآگاهان اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و موفق به بازداشت او شدند.

نظر آیت ا... مکارم درباره حریم خودرو

آرمان نوشت:شنیده شد که آیت ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پاسخ به سوالی نظر خود را درباره حریم خودرو شخصی بیان کرد. ایرنا نوشت؛ در متن این سوال آمده است: آیا داخل خودرو شخصی، تابع احکام حریم خصوصی است؟در پاسخ آیت ا... مکارم شیرازی آمده است: داخل خودرو جزو حریم خصوصی است و دیگری حق ندارد به آن تجاوز کند، مگر اینکه ضرورتی برای تفتیش وجود داشته باشد، ولی در هر حال سرنشینان باید جهات شرعی مانند حجاب و امثال آن را در داخل خودرو رعایت کنند.

فرزند علی فلاحیان درگذشت

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که صبح دیروز امیرحسین فلاحیان فرزند کوچک علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت آیت‌ا... هاشمی‌دار فانی را وداع گفت.

پذیرش استعفای شهردار کرمانشاه

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که شورای اسلامی شهر کرمانشاه عصر دیروز با پذیرفتن استعفای شهردار کرمانشاه، علی حیدر کرمی را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کرد. پارسینه نوشت؛ عصر یکشنبه جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه با دستور کار رسیدگی به استعفای شهردار کرمانشاه برگزار شد. در این نشست که سومین جلسه رسیدگی به استعفای شهردار کرمانشاه پس از بی‌نتیجه ماندن دو جلسه قبل بود، موضوع استعفای پیمان قربانی در دستور کار گذاشته شد و طی آن این استعفا با ۸ رای موافق پذیرفته شد. علی حیدر کرمی نیز با ۱۰ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد. گفتنی است استعفای شهردار کرمانشاه بیش از سه هفته است که به موضوع نخست رسانه‌ها تبدیل شده و کشمکش‌ها و گمانه زنی‌های زیادی را در پی داشت که با پذیرفته شدن استعفا و انتخاب سرپرست فاز نخست این موضوع بسته شد. در گام بعدی باید منتظر ماند که چه کسی به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب خواهد شد.

به نام جماران و امام به کام فتنه‌گران و نهضت آزادی

روزنامه کیهان نوشت:سایت وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام که طبق صورت وظایف مشخص و بابت بودجه میلیاردی که از بیت‌المال دریافت می‌کند، موظف به تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) است، برای چندمین بار به تکرار مواضع تحریف شده امام از زبان فتنه‌گران پرداخت.به گزارش رجانیوز، رضا خاتمی در مصاحبه با سایت جماران کوشیده با تحریف دیدگاه‌ها‌ و سیره امام راحل عملکرد جریان سیاسی متبوع خود را موجه و تداوم راه امام جلوه دهد. وی در بخشی از این مصاحبه با تحریف رویکرد امام خمینی در برخورد با نهضت آزادی دراین‌باره چنین می‌گوید: «همان زمانی که امام در نقد نهضت آزادی سخنانی می‌گوید، خودش را متعهد می‌داند که انتخابات آزاد برگزار کند. هنگامی که دولت موقت سرنگون شد، تمام افراد نهضت آزادی در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند و به مجلس می‌آیند. این نکته جالبی است با این که امام با تفکر سیاسی نهضت آزادی یا مهندس بازرگان هم‌خوانی نداشت.»این سخنان خاتمی در حالی است که امام راحل طی نامه‌ای به وزیر کشور وقت در زمستان 1366 درباره نهضت آزادی چنین می‌نویسند: «نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین (این فرزندان عزیز مهندس بازرگان) بیشتر و بالاتر است.»

خاتمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ارگان رسانه‌ای موسسه‌ تنظیم و نشر آثار امام با نادیده گرفتن و سانسور مواضع امام راحل در برخورد با فتنه‌های ابتدای انقلاب و همچنین بدون اشاره به اقدامات فتنه‌گران در سال 88 چنین می‌گوید: «اولین فردی که از فتنه حرف زد، مسعود رجوی بود که درباره فتنه بزرگ خاتمی، بعد از سال 76 صحبت کرد. چرا؟ به دلیل آن که خاتمی گفته بود به این نظام علاقه‌مندم و می‌خواهم این نظام حفظ شود و می‌آیم و در درون نظام اعتراضم را به مجموعه‌ای از روند‌ها اعلام می‌کنم. بنابراین یکی از دشمنان اصلی اصلاح‌طلبان، دسته‌ای از افراد خارج از کشور هستند که با اصل نظام جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند؛ چرا؟ به دلیل اینکه معتقدند اگر اصلاح‌طلبان موفق شوند، عمر نظام جمهوری اسلامی طولانی‌تر می‌شود و جایی برایشان نمی‌ماند.» این سخنان در حالی است که سه سال ابتدایی انقلاب عرصه بروز فتنه‌های متعدد در کشور و موضع‌گیری و برخورد قاطع امام با آنهاست. به عنوان مثال امام در تاریخ 1358/6/2 می‌گویند: «ما تاکنون برای اینکه به مردم عالم بفهمانیم و بهفمند مردم که ما با چه اشخاصی مقابله داریم، ما آزادی دادیم به آنها، آزادی‌مطلق که در ظرف این چند ماه قریب دویست حزب و گروه و مطبوعات زیاد و مجلات و روزنامه‌ها منتشر شد! و هیچ‌کس جلوگیری نکرد.

در عین حالی که به همه مقدسات ما توهین کردید، در عین حالی که با حکومت آن‌طور رفتار کردید و با اسلام آن‌طور رفتار کردید در مطبوعاتتان، مع‌ذلک به شما تعرض نشد. تا آن که فتنه را دیدیم و فهمیدیم شما فتنه‌گر هستید، شما منافقینی هستید که می‌خواهید فتنه بکنید، منافقینی هستید که توطئه کردید بر ضد اسلام، توطئه کردید بر ضد کشور، توطئه کردید بر ضد ملت؛»با این اوصاف سکوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام درباره مصاحبه تحریف‌آمیز سایت جماران با یکی از عناصر فتنه‌گر قابل تأمل است. رضا خاتمی جزو نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم در انتخابات مجلس هفتم بود که با حمایت رسمی اتحادیه اروپا روبرو شد.

امتیاز نقد و قول نسیه همچنان دستور کار آمریکا در مذاکرات ژنو

روزنامه کیهان آورده:پیشنهاد کاهش ظرفیت غنی‌سازی در ایران به جای کاهش تعداد سانتریفیوژها و انتقال مواد غنی‌سازی شده به خارج کشور در کنار بلاتکلیف گذاشتن موضوع لغو تحریم‌ها برای 10-15 سال دیگر می‌تواند بار دیگر مذاکرات هسته‌ای را به بن‌بست بکشاند.بنابر آخرین گزارش، طرف غربی با انجام یک شعبده‌بازی تاکتیکی پذیرفته‌ ایران به جای 4500 سانتریفیوژ پیشنهادی قبلی، 6500 سانتریفیوژ داشته باشد اما ظرفیت‌ غنی‌سازی خود را پایین آورد!در حالی که ایران بالغ بر 19 هزار سانتریفیوژ دارد و دستیابی به میزان 190 هزار سو را برای استفاده صنعتی از غنی‌سازی هسته‌ای در افق پیشرفت خود ترسیم کرده، روزنامه ‌هاآرتص گزارش داد در آخرین پیشنهاد آمریکا و غرب، ایران می‌تواند 6000 تا 6500 سانتریفیوژ نسل قدیم را برای غنی‌سازی 3/5 درصد حفظ کند اما نمی‌تواند سانتریفیوژهای نسل جدیدی را که دارد عملیاتی کند. طبق این پیشنهاد ایران باید سرعت سانتریفیوژهای فعال فعلی را نیز کاهش دهد تا سقف تولید ایران از 6-7 هزار سو فراتر نرود.برخی از سانتریفیوژهای پیشرفته ایران که نصب شده‌اند قادرند تا 8 برابر سرعت، غنی‌سازی کنند.

در پیشنهاد غرب همچنین عنوان شده که ایران باید اکثر اورانیوم غنی‌ شده خود را به روسیه منتقل کند که در آنجا به سوخت غیرقابل استفاده برای تسلیحات هسته‌ای تبدیل می‌شود. ایران قادر خواهد بود که 300 کیلوگرم از اورانیوم غنی شده خود را نگه دارد. همچنین راکتور آب سنگین اراک باز طراحی می‌‌شود تا میزان تولید پلوتونیومی که می‌تواند تولید کند را کاهش دهد.در مقابل و درباره مطالبه لغو فوری و همه‌جانبه تحریم‌ها گفته شده که غرب از مدت 15 سال برای توافق نهایی حمایت می‌کند و عملا لغو تحریم‌ها به آینده موهوم موکول می‌شود.همزمان روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی خاطر نشان کرد: محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران یک پیروزی است و مقامات دولت اوباما به این موضوع متعهد هستند.نیویورک تایمز می‌نویسد: ایران در چرخه سوخت به مهارت رسیده است. این موضوع شاید تاسف‌بار باشد اما چیزی از حقیقت کم نمی‌کند. ایران به فناوری غنی‌سازی دست یافته است. هزاران سانتریفیوژ در حال چرخش است البته بسیار کمتر از زمان اجرای توافق موقت امضا شده در اواخر نوامبر 2013.

بنابراین برچیدن دانش غنی‌سازی اورانیوم دیگر بی‌معنا است. شما نمی‌توانید دانشی را که مردم به آن دست یافته‌اند نابود کنید.این روزنامه افزود: ایران به عنوان امضاءکننده پیمان ان‌پی‌تی برنامه هسته‌ای خود را که غرور ملی‌اش تلقی می‌کند و آن را حق خود می‌داند، داوطلبانه برنمی‌چیند.آنچه طرفداران برچیدن برنامه هسته‌ای درباره کاربرد تحریم‌ها برای به زانو در آوردن ایران می‌گویند، مزخرف است. آنها اشتباه می‌کنند تحریم‌ها به اقتصاد ایران ضربه زده، اما این کشور تا حد زیادی به تحریم‌ها عادت کرده است.

دست چپ و راست هاشمی در دولت روحانی فعال هستند

کیهان نوشت:یک عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید؛ دست راست و چپ هاشمی در دولت روحانی فعال است.به گزارش آریا، محمدجواد حق‌شناس گفت: حزب اعتدال و توسعه از زمان شکل‌گیری جزو حلقه احزاب متمایل به آقای هاشمی رفسنجانی بود که موسسین این حزب هم از نزدیکان ایشان محسوب می‌شدند. چهره‌هایی چون نوبخت به عنوان چهره شاخص حزب اعتدال و توسعه در کنار چهره‌هایی چون فاطمه هاشمی از اعضای این حزب به شمار می‌روند.وی افزود: حزب اعتدال و توسعه در واقع نیروهای جریان راست هستند که اگر ما بخواهیم درباره آن تحلیلی داشته باشیم می‌توان گفت همان نسبتی که کارگزاران سازندگی با آقای هاشمی دارند این حزب هم همان نسبت را با آقای هاشمی دارد.حق‌شناس گفت:‌ کارگزاران که قبل از سال 1376 می‌خواستند یک جریان میانی را شکل دهند از آنجایی که با پیروزی اصلاح‌طلبان دیدند نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند لذا وارد طیف اصلاحات شدند و عملا به جناح و دست چپ آقای هاشمی تبدیل شدند تا از این طریق بتوانند در جریان اصلاح‌طلب منویات ایشان را پیگیری کنند اما با توجه به شناختی که آقای هاشمی از فضای سیاسی کشور داشتند می‌خواستند یک دست راست هم در جریان اصولگرا داشته باشند. به همین دلیل حزب اعتدال و توسعه با محوریت چهره‌هایی که عمدتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال بودند و با حضور خانم فاطمه هاشمی و چهره‌هایی فعال در جریان متمایل به اصولگرا مانند آقایان جلالی و قاسمی فعالیت خود را ادامه دادند که البته از زمان احمدی‌نژاد این دو نفر از این حزب خارج شدند و یکی از آنها به آقای لاریجانی پیوست و دیگری هم در کنار آقای ولایتی به عضویت مجمع تشخیص درآمد تا در حزب اعتدال و توسعه حضور نداشته باشند.وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.

هاآرتص: اسرائیل امن نیست چون سرزمین اشغال شده است

روزنامه کیهان نوشت:نویسنده صهیونیست، خطاب به یهودیان اروپا نوشت به درخواست بنیامین نتانیاهو برای سفر به اسرائیل پاسخ مثبت ندهید؛ شرایط اسرائیل رو به بدتر شدن است.«تسوی برئیل» تحلیلگر سیاسی در اسرائیل در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد به یهودیان اروپا هشدار داد به اسرائیل مهاجرت نکنید زیرا تل‌آویو در عملی کردن وعده‌هایی که بنیامین نتانیاهو به آنها می‌دهد عاجز است.برئیل ادامه داد: نگرانی‌ها در اسرائیل به مراتب بیشتر و سطح جرم و جنایت و فعالیت‌های تروریستی در اینجا به مراتب بالاتر است.به گزارش قدسنا در این مقاله آمده است: مشکل تنها این نیست که آیا می‌توان برای یهودیان اروپا در اسرائیل مکان امن پیدا کرد یا نه؟ مشکل این است که حتی یهودیان اسرائیل هم باور ندارند اسرائیل امن است، آنها معتقدند اسرائیل در برابر تهدیداتی که هر روز در سخنان نتانیاهو شنیده می‌شود امن نیست.هاآرتص در ادامه نوشت: اگر فرض بر این باشد که هزاران یهودی اروپا تصمیم بگیرند منافع، زندگی، خانه وکاشانه و شغل خود را به اسرائیل منتقل کنند، سوار بر هواپیما شوند و در فرودگاه تل‌آویو پیاده شوند، سخن این است که در اینجا چه چیزی عاید آنان می‌شود؟ مهاجران در اسرائیل شاهد نژادپرستی خواهند بود و کم‌کم به این نتیجه خواهند رسید که ساکن سرزمینی اشغالی شده‌اند.وی در ادامه خطاب به یهودیان اروپا نوشت: اسرائیل را با یهود قاطی نکنید زیرا اسرائیلی‌ها عاشق جمال غربی‌ها نیستند حتی اگر آن غربی‌ها پیرو آئین یهود باشند، بهتر است در این باره از یهودیان روسی که به اسرائیل مهاجرت کردند پرس و جو کنید یا از گرجستانی‌ها، اتیوپیایی‌ها، کردها و... بپرسید، اتباع این کشورها پس از دهها سال‌ اقامت در اسرائیل همچنان براساس کشوری که از آن مهاجرت کرده‌اند، طبقه‌بندی می‌شوند.

صدای اپوزیسیون هم درآمد آمریکا فقط روی کاغذ امتیاز می‌دهد

کیهان نوشت:دو تن از فعالان اپوزیسیون خارج‌نشین معتقدند ایران امتیازهای خیلی جدی به آمریکا داده و اکنون نوبت آمریکاست که باید امتیاز بدهد.محسن میلانی در مصاحبه با رادیو فردا گفت: من فکر می‌کنم تا امروز ایران امتیازهای خیلی جدی به کشورهای 5+1 داده. یعنی خیلی بیشتر امتیاز داده تا امتیاز گرفته. اگر کنگره آمریکا و نیروهایی که در منطقه سعی می‌کنند که مذاکرات را به شکست بکشانند اگر بتوانند موفق شوند برای همه دردسر خواهد داشت.وی افزود: به نظر من اشکال در تهران نیست، به نظر من تهران به اندازه زیادی امتیاز داده. اشکال امروز در واشنگتن است، که کسانی هستند که در داخل کنگره آمریکا فشار می‌آورند به آقای اوباما که امتیازهای بیشتری بگیرد و همچنین یک عده هستند که دارند سعی می‌کنند که حتی اگر این قرارداد بسته شود بتوانند کنگره را وارد عمل کنند که دردسری بعدا به وجود بیاورد.

همچنین علیرضا نامور حقیقی از اصلاح‌طلبان خارج‌نشین در این زمینه گفت: از اول قرار بود معامله نقد به نقد باشد. یعنی در ازای هر کاری که ایران می‌کند مشخص باشد که آمریکایی‌ها چه کار انجام می‌دهند. توافق جامع یعنی همین. یعنی معلوم شود که جدول حل مسئله چگونه است.مراحلش خیلی هم تفسیربردار نباشد. به هر حال این اشکالی بود که به وجود آمد.وی می‌گوید: ایرانی‌ها همه موارد را رعایت کردند ولی آمریکایی‌ها عملا امتیازاتی که دادند روی کاغذ بود. در عمل چیزی نصیب ایران نشده. بنابراین مسئله این جوری خواهد بود که مشخص می شود گام به گام هر کاری که ایران می‌کند در ازایش آمریکایی‌ها و قدرت‌های غربی چه اقداماتی انجام خواهند داد.

درخواست عجیب برخی مدیران درباره خرید گوشی و سیم کارت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، علی رغم آنکه در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93، تنها مقرر شده است کمک هزینه ای بابت استفاده از تلفن همراه به تعدادی از مدیران و کارمندان بنا به تشخیص مقامات مجاز اختصاص یابد، بر اساس نامه برخی مدیران اجرایی به مسئولان دولتی، درخواست شده است اعتباری جهت خرید سیم کارت و گوشی تلفن همراه برای استفاده مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی اختصاص یابد که این درخواست مغایرت صریح با این بخشنامه دولت دارد.

دولت درتدارک احیای«شورای عالی سالمندان»

خراسان نوشت:بر اساس درخواست تعدادی از مسئولان اجرایی از مدیران ارشد دولتی، مقرر شده است شرایط احیای «شورای عالی سالمندان» که بر اساس قانون برنامه سوم توسعه ایجاد و در برنامه چهارم نیز تداوم پیدا کرد، فراهم شود اما با تاکید کارشناسان نهاد ریاست جمهوری، مقرر شده است با توجه به اینکه فعالیت شورای مذکور با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه فاقد مجوز قانونی است، این پیشنهاد از طریق وزیر مربوطه، به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی به هیئت وزیران پیشنهاد و تصویب شود.

ناگفته‌های هاشمی در هیأت رئیسه خبرگان

روزنامه ایران نوشت:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه دیدار با تشکل‌های دانشجویی 5 استان دانشگاه آزاد اسلامی به بیان ناگفته‌هایی از انتقادات خود در جلسه هیأت رئیسه خبرگان رهبری در زمان دولت گذشته پرداخت.به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی»، «هاشمی در ادامه سخنانش به اقیانوسی از خرابی و فساد و دزدی در دولت قبل و به جلسه جالبی با هیأت رئیسه خبرگان در همین مورد اشاره می کند. اتاقی را هم در انتهای سالن به میهمانان نشان می‌دهد و می گوید: همین جا، به آقایان گفتم که چرا تمام کارهای این دولت (احمدی نژاد) را تأیید می‌کنید؟ فردا جواب مردم و خدا را چه می‌دهید؟ بعد هم به آقایی که نایبم در خبرگان بود، گفتم: حالا که رسوا شده، می‌گویی فلان کس باعث انحرافش شده. اصل انحراف خود اوست. اگر اشتباه کردی، صادقانه به مردم بگو اشتباه کردم.

نه اینکه پشت فلان کس قایم شوید و بگویید انحراف کار او بوده. مردم این حرف ها را باور نمی‌کنند»... «آقای هاشمی در ادامه می‌گوید: دولت روحانی در مقابل اقیانوسی از خرابی هاست. با خزانه خالی و توپخانه‌ای پر در روبه‌رویش از تندروها. از اقلیتی افراطی که همه جور امکانات در انتخابات 92 داشتند و شکست خوردند. از صدا و سیما تا ده‌ها تریبون ریز و درشت دیگر. همه می‌خواستند که خط اعتدال پیروز نشود که شد. حالا همه جمع شده‌اند که انتقام رأی مردم را از دولت منتخب آنها بگیرند. هاشمی می‌گوید: روحانی پای شعارهایش ایستاده ولی باید مشکلاتش را درک کرد. امروز روز گلایه از روحانی نیست. روز همراهی با روحانی است. درست مثل خود مردم که هم نجیبانه به او رأی دادند و هم غریبانه پای او ایستاده‌اند. با امید به فردایی بهتر».

وقتی مرتضوی برای زنجانی چک بی محل کشی

ایران آورده:نماینده آبادان و عضو گروه رسیدگی به تخلفات سازمان تأمین اجتماعی با کنایه خطاب به مرتضوی می‌گوید که او دچار فراموشی و آلزایمر سیاسی شده اگرنه چطور او مهر و امضای خودش پای برخی چک‌ها و نامه‌ها را فراموش کرده و ماجرای پرونده ٨٠هزارصفحه‌ای تأمین‌اجتماعی را به یک چوب‌کبریت تقلیل داده است. حسین دهدشتی البته برای یادآوری به مرتضوی به برخی مکاتبات و مراسلات او اشاره دارد و به «شرق» گفته است: «مرتضوی در جریان معامله با زنجانی چند‌چک با سربرگ سازمان‌تأمین ‌اجتماعی صادر کرد و وقتی زنجانی برای وصول یکی از این چک‌ها به بانک مراجعه کرد، پولی در حساب نبود.»

استاندار همدان: «لایحه» چرا در مجلس معطل است؟

روزنامه ایران نوشت:استاندار همدان در همایش سراسری مسئولان تشکل‌های کارآفرینی کشور که در همدان برگزار شد، در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان همدان در مجلس که اظهار داشت: «این‌گونه همایش‌ها دردی از اشتغال دوا نمی‌کند و آمار و ارقام مشکلی از مردم رفع نمی‌کند.» گفت: «من از شما نمایندگان سؤال می‌کنم علت ماه‌ها معطل ماندن لایحه خروج از رکود و رفع موانع تولید در مجلس چیست؟» (تشویق حاضرین). به گزارش روزنامه «جمهوری اسلامی»، نیکبخت گفت: «واقعاً دیوار دولت کوتاه است و دولت باید به همه جواب بدهد». استاندار همدان اقدامات دولت را شفاف و صادقانه دانست و گفت: «همه بویژه مجلس باید در اجرای برنامه‌ها کمک کنند تا بتوانیم مشکلات مردم را کم کنیم.»

حفظ حیثیت مفسدان اقتصادی!

روزنامه قدس از قول مهر نوشت: مصطفی افضلی‌فرد، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برخی رسانه‌ای شدن محکومیت مفسدان اقتصادی را به دلیل وصل بودن آنها به کانونهای قدرت و ثروت نمی‌پذیرند و خواستار حفظ حیثیت آنها هستند، در حالی که این افراد حیثیت نظام را برده‌اند.

اعتراض مسافران پرواز مشهد - تهران

قدس به نقل از فارس آورده: خبرها حاکی است که پروازشنبه شب مشهد به تهران شرکت هواپیمایی آتا به دلیل نقص فنی و شرایط نامناسب جوی لغو و این پرواز با 12 ساعت تأخیر به سمت تهران انجام شد و مسافران هم به نشانه اعتراض به رفتار مسؤولان شرکت هواپیمایی آتا، از هواپیما خارج نشدند.

بازداشت عاملان قتل مولوی ملامحمد ظاهر

قدس از به نقل فارس نوشت: سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری سه عامل قتل مولوی، ملامحمدظاهر خمر در زاهدان خبر داد.

جولان پورشه های 5/1میلیاردی در تهران

روزنامه قدس به نقل از سایت فرارو نوشت: خبرها حاکی است که«پورشه 911 کاررا»، گرانترین محصول پورشه با قیمت یک میلیارد و 480 میلیون تومان در بازار تهران وبرخی شهرهای بزرگ موجود است و بعد از آن پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو در صدر جدول قرار دارند.

شکایت راکعی از شریعتمداری

قدس از قول ایسنا نوشت: سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل‌مدافع فاطمه راکعی از اعلام شکایت موکلش علیه حسین شریعتمداری، مدیرمسؤول روزنامه کیهان در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد. علیزاده‌طباطبایی یادآور شد که اتهامات در این پرونده، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین عنوان شده است.

جلسات نفتی برای راضی‌کردن امارات!

قدس از قول سایت جهان نوشت: یک مقام مسؤول درشرکت ملی گاز ایران با تأیید مذاکره ایران و امارات به منظور صادرات گاز به این کشور حاشیه خلیج فارس گفت: این مذاکرات براساس همان مذاکره صادرات گاز ایران در سال ۲۰۰۵ صورت می‌گیرد.این منبع آگاه با اشاره به اینکه براین اساس مذاکرات ایران و امارات در قالب قرارداد کرسنت در حال انجام است و قرار نیست منتج به قرارداد جدید شود، تصریح کرد: مسؤولان صنعت نفت به دنبال تغییراتی در نحوه اجرای قرارداد کرسنت هستند. این در حالی است که دیوان داوری در لاهه درباره مناقشه ایران با امارات بر سر صادرات گاز، به نفع شرکت اماراتی رأی داده، به طوری که ایران موظف است براساس مفاد این قرارداد، گاز را براساس قیمت تعیین شده در سال ۲۰۰۵ و به مدت ۲۵ سال به امارات صادر کند.

توقیف اموال بانک خصوصی

روزنامه قدس از قول تسنیم نوشت: محمدرضا بوذری، وکیل مدافع شرکت توسعه تجارت بین‌الملل گفت: شعبه ۱۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی، بانک ایران زمین را با شکایت شرکت توسعه تجارت بین الملل وابسته به بانک سپه به توقیف اموال محکوم کرد.

۲۴ مرکز پزشکی قانونی تعطیل شد!

قدس از قول فارس نوشت: مهدی فروزش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور از تعطیلی ۲۴ مرکز پزشکی قانونی در کشور طی ۱۸ ماه گذشته به دلیل کمبود نیروی فنی و تخصصی خبر داد.

سیستم آموزشی داعش برای دانش آموزان!

قدس به نقل از سایت ابنا نوشت: گروه تروریستی تکفیری داعش با کفرآمیز دانستن سیستم آموزشی نظام سوریه، در مناطق تحت سیطره خود تغییراتی ایجاد کرده است.

اگر اظهارات این دو نفرتأیید نشود...

روزنامه قدس از قول فارس نوشت: کاظم انبارلویی، مسؤول سیاسی حزب مؤتلفه با اشاره به ادعای جهانگیری و نوبخت درباره مفاسد مالی، با اشاره به نقش سومین نهاد نظارتی یعنی سازمان بازرسی کل کشور که زیر نظر قوه قضاییه قرار دارد، گفت: آیا آنها اظهارات اخیرنوبخت و جهانگیری را تأیید می‌کنند یا خیر؟ اگر تأیید کنند که باید قبل از اعلام آنها پیگیری می‌شد و اگر هم تأیید نکنند، این افراد مرتکب نشر اکاذیب، ایراد افترا و تشویش اذهان عمومی شده‌اند و مدعی‌العموم باید به این جرایم رسیدگی کند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور چندی پیش در سفر به قزوین اعلام کرد که ۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی از کشور خارج شده و برنگشته است.

ورود سراج به ماجرای وام ۶۵۰۰ میلیاردی

روزنامه قدس بهنقل از باشگاه خبرنگاران نوشت: ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پرونده وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی گفت: سازمان بازرسی برای بررسی تمامی معوقه های بانکی ورود پیدا می‌کند و این وام نیز از این امر مستثنا نیست.

آمادگی ایران برای سدسازی در لبنان

قدس به نقل از تسنیم نوشت: حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: در صورت تمایل لبنان، حاضر هستیم شرکتهای ایرانی در ساخت سد در این کشور مشارکت داشته باشند.

دکمه‌های سرآستین ظریف

روزنامه قدس به نقل از سایت تریبون مستضعفین نوشت: یک شرکت جواهرفروش در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف مدعی شد که دکمه‌های سرآستین آقای وزیر متعلق به این شرکت می‌باشد. قیمت دلاری این دکمه ها ۳۸۵ دلار اعلام شده است.

شب امتحان «ریتالین» نخورید

روزنامه قدس به نقل از ایسنا نوشت: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف قرص ریتالین در شب‌های امتحان، مصرف قرص لاغری در آرایشگاه‌های زنانه و همچنین مصرف قرص ترامادول از جمله مواد اعتیادآور هستند. جزینی با بیان اینکه سن اعتیاد در ایران 15 سالگی است، اظهارداشت: 6/1درصد دانش‌آموزان و 6/2 درصد دانشجویان اعتیاد دارند.

کاهش مجازات متهم پرونده فعالان فیسبوکی

قدس از قول سایت تابناک نوشت: وکیل‌مدافع متهم ردیف اول پرونده‌ای که دادگاه انقلاب تهران متهمانش را به اتهامات امنیتی ناشی از فعالیت در فیسبوک مجموعا به 127 سال حبس محکوم کرده است، گفت: با اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی، مجازات موکلم از 21 سال به 7 سال حبس کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها