رییس جمهوری در مراسم افتتاح قطعه نخست طرح آزادراه حرم تا حرم:

بخش خصوصی باید در همه عرصه‌ها ورود پیدا کند

رییس شورای امنیت ملی از مذاکره کنندگان هسته ای ایران به عنوان «سربازان خط مقدم دیپلماسی» یاد کرد و گفت: ترکیب جدید تیم مذاکره کننده هسته ای نشانه اراده قاطع ایران برای تعامل با دنیا است.
کد خبر: ۷۷۳۳۸۸
ترکیب جدید تیم مذاکره کننده هسته ای و اراده قاطع ایران برای تعامل

دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای که با حضور استانداران، سفرای ایران در منطقه و سفرای کشورهای منطقه در ایران، برگزار شد، به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: من همین جا از زحمات شبانه روزی سربازان خط مقدم دیپلماسی سپاسگزاری و تشکر می کنم ، ملت ما در برابر این مجاهدان خط مقدم، هم حمایت و هم به بیانی تشکر می کنند.

رییس جمهوری تاکید کرد: مذاکرات هسته ای در چارچوب منافع و عزت ملت ایران به پیش می رود و می بینید که در این چارچوب قدم به قدم در حال پیش رفتن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همیشه یک اقلیت اندکی داریم، نباید نگران باشیم؛ به هر حال در این کشور دموکراسی و آزادی است و نظرات بیان می شود. نظرات همه هم یکسان نیست؛ بنا هم نیست در کشور ما همه چیزی را با 100 در صد افکار اداره کنیم. ما باید با اکثریت قاطع قابل قبول، کشور را اداره کنیم.

روحانی اظهار داشت: ما در زمینه هسته ای از ابتدا تا الان هرچه نظرسنجی داشتیم حمایت مردم بالای 80 درصد است و این مهم است که دولت در مسیری حرکت می کند که اکثریت قاطع مردم از این مسیر و راه حمایت می کنند.

موفقیت دولت در سایه حمایت رهبری است

رییس جمهوری با بیان این که توان دولت در سرمایه اجتماعی خواهد بود، گفت: معتقدیم تا کنون مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند و از دولت حمایت کرده اند، تمام موفقیت های دولت در سایه همکاری و حضور مردم در صحنه و حمایت های مقام معظم رهبری بوده است.

روحانی ادامه داد: اگر عنایت حق را نداشتیم و اگر آن سرمایه ها را نداشتیم، نمی توانستیم به توفیق مورد نظر دست یابیم.

وی گفت: امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12 ماهه به 15.2 درصد رسیده است. وعده ای که ما برای سال 93 به مردم داده بودیم این بود که تلاش کنیم تورم را به 25 درصد برسانیم.

تورم بالای 40 درصد به زیر 16 درصد رسید

رییس جمهوری با اشاره به این که ما تورم بالای 40 درصد را امروز به زیر 16 درصد رساندیم، اظهار داشت: بسیاری از صاحبنظران داخلی و خارجی حضوری یا کتبی برای ما نوشته اند که کار این دولت شبه معجزه است. این معجزه متعلق به ملت ایران است زیرا دولت که خادم است.

روحانی با بیان این که مردم ایران در یکسال و نیم قبل کاری بسیار عظیم و بزرگ انجام داده اند، گفت: در سال 91 و 92 رشد اقتصادی کشور در مجموع منهای نه درصد بوده است. چه کسی فکر می کرد منهای 9 در دو سال را بتوانیم به رشد مثبت برسانیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به رشد چهار درصدی 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، افزود: تا پایان سال آن چه پیش بینی می شود، رشد مثبت است.

روحانی ادامه داد: بنابراین وعده ای که به مردم داده بودیم، بهبود معیشت بود و این که بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند و کشور در مسیر رشد و توسعه جامع و همه جانبه قرار گیرد.

رییس جمهوری ادامه داد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه ما است، به همه استانداران یک بار دیگر اعلام می کنم که تمام مسوولان اجرایی که زیر نظر شما هستند، البته از نظر ما این جناح و آن جناح، این حزب یا آن حزب فرق نمی کند، هر جناحی بیشتر به ملت خدمت کنند، آن جناح از نظر ما برتر است. عنوان، مارک، این و آن و الف و ب برای ما مطرح نیست. هیچ خادمی را حق نداریم از خدمت محروم کنیم.

مسوولین اجرایی باید به رای 24 خرداد معتقد باشند

روحانی تصریح کرد: اما مسوولین اجرایی باید مسوولینی باشند که به رای مردم در 24 خرداد 92 معتقدند، اگر کسی اعتقاد به رای مردم ندارد، می تواند در کشور کار و فعالیت کند اما نمی تواند مدیر سطح بالای کشور باشد یعنی مردم قبول نمی کنند، مردم گفته اند، نظر ما این است.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: به سوابق افراد، وابستگی سیاسی و جناحی افراد کار ندارم اما مسوولین باید به رای مردم اعتقاد داشته باشند و اگر کسی 24 خرداد و رای مردم را قبول ندارد در یک سِمت دیگری خدمت کند. حالا سمت که بسیار است. حالا یک جای دیگری، مکان دیگری، پست دیگری خدمت کند اما بخواهد مسوول رده بالای کشور باشد این قابل قبول نیست. مردم این را نمی پذیرند چون همه ما بار بسیار سنگینی را بر دوش گرفته ایم.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی فردی مسوولیتی به عهده می گیرد در برابر خداوند و در برابر ملت، بار امانت سنگینی را بر دوش می گیرد و باید ما این بار امانت را به مقصد برسانیم.

روحانی با بیان این که ما باید به وعده ای که به مردم دادیم، وفا کنیم، گفت: اگر خدای ناکرده در تحقق خواست و مطالبه مردم و وعده دولت یازدهم سستی بوجود بیاید، اولین ضربه مهم به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است چرا که بزرگترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی است.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر این که امید ما در سایه سرمایه اجتماعی به وجود می آید و ادامه پیدا می کند و تدبیر ما برای تقویت سرمایه اجتماعی است، افزود: اگر مردم در کنار دولت دست به دست هم بدهند ما از همه مشکلات می توانیم عبور کنیم البته مشکلات فراوانی پیش رو داریم.

دولت به دنبال نزدیک کردن جناح ها به یکدیگر است

رییس جمهوری با بیان این که کار ما فقط اقتصاد و سیاست خارجی نیست، گفت: سیاست داخلی برای ما بسیار اهمیت دارد. باید درجامعه به نقطه وحدت و اتحاد بیشتر برسیم و نگذاریم در جامعه انشقاق بوجود بیاید، فاصله ها را کم کنیم.

روحانی ادامه داد: یکی از وعده های دیگری که این دولت از روز اول به مردم داده است این است که این دولت، دولت آشتی است و می خواهد گروه ها، جناح ها و افکار را به هم نزدیک کند بنابراین حرکت ما باید به سمت اجرای برنامه ای باشد که به مردم وعده دادیم و مردم با رای خودشان مصوب کردند.

رییس دستگاه اجرایی با طرح این سوال که برای پیشرفت و حرکت به جلو و برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در زمینه رابطه با دیگران باید چه کاری انجام دهیم؟ اظهار داشت: این که بعضی ها فکر می کنند کشوری می تواند بدون رابطه با بیرون به رشد و توسعه برسد حتما اشتباه می کنند.

روحانی ادامه داد: می شود زندگی بخور و نمیر داشت و مردم هم می توانند زندگی کنند. می شود از جیب مردم هم برداشت کرد. رشد منفی یعنی همین؛ یعنی ثروت مردم را کاهش دادن.

رییس جمهوری اضافه کرد: کشور را می شود همه جور اداره کرد. اما اگر می خواهیم به رشد برسیم آن هم نه رشد 2 یا 3 درصد، رشد قابل قبول، 4 یا 5 درصد ما که در برنامه چشم انداز 20 ساله بنا بود حداقل رشد ما 8 درصد باشد. کجاست؟(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها