درآمدزایی 20 هزار دلاری

داعش، جنازه می فروشد

نشریه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگ سایتونگ» نوشت: به نظر می رسد گروه تروریستی داعش با مشکل مالی روبروست؛ به همین دلیل این گروه تروریستی برای تحویل هر جنازه، بین 10 تا 20 هزار دلار پول تقاضا می کند.
کد خبر: ۷۷۳۲۹۰
داعش، جنازه می فروشد

محافل امنیتی خبر داده اند که گروه تروریستی داعش به تازگی اقدام به فروش جنازه های پیشمرگ های کرد می کند.

این گروه تروریستی اجساد قربانیان خود را به این دلیل به ازای پول تحویل می دهد که درآمدش از فروش نفت و آثار باستانی و عتیقه کاهش یافته است.

در گزارش نشریه «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگ سایتونگ» همچنین آمده است که گروه تروریستی داعش، 10 تا 15 درصد حقوق کارمندان دولتی شاغل در شهرهای «رقه» در سوریه یا «موصل» در عراق را به عنوان خراج از آنها می گیرد.

این رسانه افزود: تاکنون این گروه تروریستی از نظر مالی تامین بوده اما به نظر می رسد بمباران اردوگاه ها و نابودی ساختارهای این گروه، دسترسی آنها به میدان های نفتی یا اشیاء عتیقه را بسیار محدود کرده باشد.

به نوشته این نشریه، کارشناسان امنیتی می گویند، پس از سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی، داعش هر بشکه نفت خام را بین 10 تا 20 دلار می فروشد؛ همچنین میزان دادوستد آثار باستانی ربوده شده از موزه ها، مساجد، کلیساها، بقعه ها و یا اشیای عتیقه از اماکن دیگر نیز به مراتب کاهش یافته اند.

شهریورماه امسال نیز خانواده قربانیان عراقی اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش برای تحویل جنازه قربانیان آنها، مبالغی بیت 50 تا 100 هزار دلار مطالبه می کند.

فروش زنان و کودکان، از دیگر اقدامات این گروه تروریستی برای کسب درآمد به شمار می آید.

روش دیگر داعش برای کسب درآمد برای اعمال تروریستی، فروش اعضای بدن قربانیان است. «محمد الحکیم»، دیپلمات عراق در جلسه ای در سازمان ملل به فروش اعضای بدن توسط گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

با وجود این اظهارات و گزارش رسانه های مختلف، نشریه آلمانی مدعی شده که این گروه تروریستی امکانات پزشکی، فنی و تدارکاتی چنین اقدامی را ندارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها