عماد کریمیان، بیست و پنج ساله از اصفهان: مدتی است وقتی فلش مموری خودم یا هر فلش دیگری را به لپ‌تاپم وصل می‌کنم، پیغام خطایی روی صفحه ظاهر می‌شود. همین‌طور آیکون فلش از حالت درایو به شکل یک حافظه میکرو اس.دی تبدیل می‌شود؛ دقیقا مثل وقتی که یک micro SD وصل می‌کنم، چطور می‌توانم دوباره فلش را به حالت قبل برگردانم؟
کد خبر: ۷۷۳۲۱۶
پرسش و پاسخ: آلودگی حافظه فلش به ویروس

عماد کریمیان، بیست و پنج ساله از اصفهان: مدتی است وقتی فلش مموری خودم یا هر فلش دیگری را به لپ‌تاپم وصل می‌کنم، پیغام خطایی روی صفحه ظاهر می‌شود که در عملکرد فلش تاثیری ندارد و مثل سابق با آن کار می‌کنم و در آخر آن را بدون مشکل remove می‌کنم. همین‌طور آیکون فلش از حالت درایو به شکل یک حافظه میکرو اس.دی تبدیل می‌شود؛ دقیقا مثل وقتی که یک micro SD وصل می‌کنم، چطور می‌توانم دوباره فلش را به حالت قبل برگردانم؟

لپ‌تاپ من مدل acer aspire E1-570G است که روی آن ویندوز 8.1 با آخرین به‌روز‌رسانی‌ها نصب است. همچنین نرم‌افزارهای امنیتی Windows Defender و malwarebytes anti-malware کاملا به‌روز شده، روی آن نصب کرده‌ام.

پاسخ کلیک: خوشخبتانه مشکل خاصی ندارید. دلیل بروز این مشکل و پیغام خطایی که در فایل پیوست برای ما ارسال کردید، آلوده بودن فلش مموری شما در گذشته بوده است. این آلودگی اکنون در فلش‌مموری وجود ندارد، اما فایل سیستمی که مسئولیت تغییر آیکون فلش و اجرای فایل آلوده را به‌عهده داشته، همچنان روی فلش شما وجود دارد.

این فایل به‌تنهایی یک بدافزار مخرب یا ویروس نیست، اما تا زمانی ‌که از روی فلش حذف نشود، با هر بار اتصال فلش قصد دارد فایل آلوده را اجرا کند و موفق به یافتن آن نمی‌شود که همین نیافتن فایل موجب نمایش پیغام خطا به ‌شما می‌شود. تغییر آیکون نیز به وسیله همین فایل صورت می‌گیرد و تنها کاری که ‌باید انجام دهید، این است که پس از مراجعه به کنترل‌پنل ویندوز، روی Folder Options کلیک کنید. (می‌توانید از پنجره‌ اکسپلورر نیز به منوی Tools رفته و این گزینه را کلیک کنید)

همچون نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز، به تب View مراجعه و گزینه‌ Show hidden files را فعال کنید. همچنین علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Hide Protected Operating System Files را غیرفعال کرده و در پنجره‌ هشدار به‌نمایش درآمده، کلید Yes را کلیک کنید. در ادامه روی Apply OK کلیک و تغییرات را ذخیره کنید. با مراجعه به حافظه فلش، فایل‌هایی را به‌صورت کمرنگ (نسبت به دیگر فایل‌ها) مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها نیز ممکن است
Autorun.inf نام داشته باشد. هر فایلی را که به ‌صورت کمرنگ به ‌نمایش درآمده و به وجود آنها روی فلش نیازی ندارید، حذف کنید. با یک‌بار راه‌اندازی مجدد رایانه مشکل شما حل می‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
bahman
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
۰
۰
با سلام انتی ویروس من نود 32 ورژن 8 می باشد با این پیغام در قسمت اپدیت مواجه شدم ایا سیتم من الوده شده virus signature database ended with anerror لطفا راهنمایی نمایید

نیازمندی ها