آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به تبعیت خود از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: وقتی ایشان رهبر شدند، حرف ایشان حجت شد. بحث‌هایمان را می‌کنیم و وقتی که نظر ایشان اعلام شود، تابع همان هستیم.
کد خبر: ۷۷۳۲۰۷
هاشمی: حرف رهبری، حجت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در جایی گفته است هیچ اختلاف نظری با رهبر معظم انقلاب ندارد، اظهار کرد: من هیچ‌وقت نگفتم اختلاف سلیقه نداریم. چون اختلاف سلیقه بین انسان‌ها طبیعی است. با رهبری نیز در کنار روابط خیلی صمیمانه و دوستانه‌ و کارهای فراوانی که داشتیم، طبیعی بود که اختلاف سلیقه داشته باشیم. تا زمانی که ایشان رهبر نبودند، ممکن بود در اختلاف سلیقه به نظر خودم عمل کنم، اما از آن زمان که ایشان رهبر شدند، وظیفه‌ام بود اطاعت کنم.

وی درباره انتخابات آتی خبرگان گفت: قطعا بنای من این بود که بعد از ریاست‌ جمهوری کاری این‌گونه انجام ندهم. چون کارهای زیادی در مجمع تشخیص مصلحت هست و به آنها و به کارهای علمی و فکری بپردازم. اما نشد. مثلا در انتخابات هشت سال قبل خبرگان، نمی‌خواستم بیایم، اما رهبری گفتند که واجب است و باید بیایی. من گفتم که خودم واجب نمی‌دانم و مناسب من نیست در چنین انتخاباتی شرکت کنم و لازم هم نیست. اما ایشان اصلاحاتی در کار کردند و مرا قانع کردند که بیایم و آمدم. الان هم تمایل واقعی من این است که به یادداشت‌های فراوانی که دارم و باید تنظیم و کتاب شوند، بپردازم.

شکست تلاش برای مصادره 1.6 میلیارد دلار اموال ایران

تلاش وابستگان قربانیان بمبگذاری سال 1983 پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت برای مصادره 1.6 میلیارد دلار اموال بانک مرکزی ایران که در حسابی توسط «دویچ بورس ای‌جی» در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود، ناکام ماند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های خبری به نقل از رویترز اعلام کردند: این دعوی را مجروحان ارتش و خانواده‌های کشته‌های بمبگذاری 1983 بیروت اقامه کرده بودند.

کاترین فارست، قاضی دادگاه گفت که این بخش از اموال بانک مرکزی ایران خارج از حوزه قضایی اوست.

برگزاری انتخابات تحت‌نظر هیأت مرکزی انتخابات

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه دیروز خود، بررسی و تدوین ادامه سیاست‌های کلی انتخابات را با تصویب چهار بند دیگر پیگیری کردند.در یکی از این بندها مقرر شد: اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان و شوراها توسط وزارت کشور و زیر نظر هیأت مرکزی انتخابات با ترکیبی از قوای سه گانه و معتمدان ملی که اعضای آنان را کمیسیون مربوط در جلسه آینده مجمع به‌اعضا پیشنهاد می‌کند، ‌برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها