همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های مختلف برای پایین کشیدن موتور جستجوی گوگل، سرانجام دو موتور جستجوی یاهو و بینگ توانستند شرایط خود را کمی بهتر کنند و بعد از سال ۲۰۰۸ برای اولین‌بار سهم گوگل از کاربران جهانی به زیر ۷۵ درصد رسید.
کد خبر: ۷۷۳۱۵۹
سهم موتور جستجوی گوگل به زیر ۷۵ درصد رسید

گزارشی که موسسه تحقیقاتی StatCounter ارائه کرده از سقوط سهم گوگل در تعداد کاربران موتور جستجو و افزایش کم اما تاثیرگذار دو موتور جستجوی دیگر خبر می‌دهد. این دومین‌بار در چند ماه اخیر است که یاهو توانسته سهم خود را افزایش دهد و آن را از 10.4 به 10.9 درصد برساند.

پیشرفت قبلی یاهو به ماه نوامبر بازمی‌گردد که سهم 8.6 درصدی خود را تا بالای 10 درصد رساند. موتور جستجوی بینگ مایکروسافت نیز در یک ماه اخیر 0.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته، اما باز هم شیب صعودی ملایم خود را حفظ کرده و سهم آن از بازار در مجموع به 12.4 درصد رسیده است و اما داستان گوگل به‌صورت متفاوتی روایت شده و سهم ماه ژانویه گوگل در بازار جستجوی آنلاین به 74.8 درصد سقوط کرده که نشان‌دهنده عقب‌نشینی آن در رقابت با یاهو و مایکروسافت است.

این بهترین رشد یاهو در پنج سال اخیر است که دلیل اصلی آن تغییر موتور جستجوی مرورگر فایرفاکس از گوگل به یاهو بوده است. درصورتی که یاهو بتواند اپل را نیز به سمت خود بکشاند، بعید نیست مسیر سقوط گوگل به همین شکل ادامه پیدا کند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
رقابت سازنده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها