وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع ابولا بویژه در تبریز را شایعه خواند.
کد خبر: ۷۷۳۱۲۱
وزیر بهداشت: شیوع ابولا شایعه است

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه رونمایی از سامانه صدور پروانه مطب، گفت: موج آنفلوآنزا هر سال وجود داشته و البته این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و سالانه در تمام دنیا مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار بروز آنفلوآنزا در کشور افزود: متاسفانه سیستم ثبت در کشور نداریم اما در زمینه این مورد خاصی که اخیرا در تبریز مطرح شده بخشی مربوط به اشتباه یکی از همکاران ما بود و بخشی هم مربوط انتقال نادرست این موضوع از سوی برخی سایت‌ها بود.

افزایش صادرات دارو به عراق به بالای 200 میلیون دلار

وی درباره دستاوردهای سفرش به عراق نیز گفت: عراق سفر بسیار خوبی بود. وزیر بهداشت عراق گروه دارو و تجهیزات ایرانی را یک پله ارتقا دادند که این امر برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم. به طوری که در سال اول میزان صادرات به این کشور به بالای 200 میلیون دلار افزایش یابد.

هاشمی افزود: همچنین در حوزه صادرات تجهیزات به عراق نیز مقرر شد که دیگر نیازی به سیستم ثبت نباشد. در زمینه ساخت بیمارستان و همچنین توریسم سلامت هم توافقاتی صورت گرفت.

وزیر بهداشت درباره اقدامات انجام شده در جهت کنترل و مبارزه با ریزگردها در سفر عراق نیز گفت: در این زمینه نیز بررسی های لازم انجام و تفاهم نامه ای نیز امضا شد. البته مسوول این بخش خانم دکتر ابتکار هستند و این تفاهمنامه را نیز آقای نعمت زاده با مسوول محیط زیست عراق امضا کردند.

وزیر بهداشت افزود: اما واقعیت آن است که ریزگردها اولویت اصلی عراق نیست. اولویت عراق مساله امنیت این کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسایل این چنینی است. نگاه آنها به این موضوع واقع بینانه تر از ماست. آنها این موضوع را سیاسی نکردند و معتقدند که مساله ریزگردها از کشورهای دور و نزدیک و از سالهای دور وجود داشته است البته در عراق هم کانون‌های مربوط به ریزگردها وجود دارد اما در عین حال مردمشان خود نیز مراقب سلامت‌شان هستند. به گفته مسئولان عراقی، اعتبار خاصی را نیز به این منظور حداقل در بودجه سال آینده شان نگذاشته اند اما در مجموع مفاد تفاهمنامه ها پیگیری می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها