نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

سازمان محیط زیست قانون را در اختیار دارد

پاسخ نماینده خوزستان به جوسازی روزنامه‌های اصلاح‌طلب:

مجلس بودجه ریزگردها را حذف نکرد

چند روز پس از بحرانی شدن وضع خوزستان به دلیل اوج گرفتن ریزگردها و مشخص شدن این نکته که برخی دستگاه‌ها نظیر سازمان حفاظت محیط‌ زیست در اجرای وظیفه خود تعلل می‌کنند، تعدادی از نشریات حزبی و سیاسی با دفاع از افرادی که در بروز این وضع مقصر هستند، سعی در وارونه نشان دادن ماجرا و سیاسی کردن این اتفاق دارند، به همین دلیل مجمع نمایندگان خوزستان و چند نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی در این باره واکنش نشان داده و نسبت به سیاسی شدن موضوع ریزگرد‌ها هشدار داده و تاکید کردند مجلس بودجه ریزگرد‌ها را حذف نکرده است.
کد خبر: ۷۷۲۸۱۷
مجلس بودجه ریزگردها را حذف نکرد

سید راضی نوری، عضو مجمع نمایندگان خوزستان در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از برخی روزنامه‌ها که مدعی حذف بودجه مقابله با ریزگردها از سوی مجلس شده بودند، گفت: خواسته ما این است که بودجه مربوط به مقابله با ریزگردها که قرار است در سازمان حفاظت محیط‌ زیست صرف کارهای دیگر شود، در اختیار خود استان‌ها قرار گیرد.

وی در واکنش به ادعای برخی‌ها مبنی بر این‌که بودجه مربوط به ریزگردها از سوی مجلس حذف شده است، اظهار کرد: بودجه مربوط به مقابله با ریزگردها حذف نشده است؛ خواسته ما این است بودجه‌ای که قرار است در سازمان حفاظت محیط‌ زیست صرف کارهای مختلف شود در اختیار خود استان‌ها قرار گیرد.

نوری با تأکید بر این‌که باید از نگاه سیاسی به موضوع ریزگردها پرهیز کرد، یادآور شد: به واسطه وجود ریزگردها شاهد قطعی برق و ضررهای بسیاری به کشاورزان بودیم، از این رو از دولت انتظار داریم که به این موضوع نگاه ویژه داشته باشد.

وی ابراز کرد: اگر بودجه به استان‌ها داده شود می‌توان با کمک استانداری بخوبی به این موضوع پرداخت تا در آینده با مشکل مواجه نشد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با رد حذف بودجه ریزگردها از سوی مجلس گفت:سازمان حفاظت محیط‌زیست در نظر داشت 60 میلیارد تومان از بودجه روستاها و شهرهای کوچک را برداشته و به سازمان‌های مردم نهاد اختصاص دهد که به اسم محیط‌ زیست کار سیاسی می‌کنند، اما مجلس با این اقدام مخالفت کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته تحت‌عنوان کاهش بودجه سازمان محیط‌زیست برای مبارزه با ریزگردها از سوی مجلس، اظهار کرد: منابعی که سازمان حفاظت محیط‌زیست قصد داشت برای تأمین این بخش از بودجه خود بردارد از محل منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این‌که برای حل مشکلات زیست‌محیطی از جمله مساله ریزگردها نباید از بودجه روستاها برداشت کرد، توضیح داد: روستاها همین الان برای عمران و آبادانی دچار کمبود بودجه است، حال سازمان حفاظت محیط‌ زیست برای سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌خواهد همین بودجه اندک را نیز از روستاها بگیرد و در جای دیگر خرج کند.

حبیب آقاجری، نماینده مردم ماهشهر نیز گفت: بودجه سازمان حفاظت محیط‌ زیست در مورد ریزگردها به خود استان‌ها اختصاص داده شود، تا در مورد مسائل زیست‌محیطی اقدامات مؤثرتری از سوی مسئولان استانی صورت بگیرد.

وی با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته، اظهار کرد: خانم ابتکار می‌خواهد کار سیاسی انجام دهد. مثلاً این 60 میلیارد تومان در حل معضلات زیست محیطی‌ چه کار می‌توانست انجام دهد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علوی مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
۰
۰
آقایون فقط بلدن حرف بزنن و اسرار هم دیگه رو واسه حفظ مقام و موقعیت و یا ارتقای پستی رو آب بریزن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها