جام جم سرا: یک متخصص تغذیه با اشاره به این‌که نوشابه مواد مغذی شیر مادر را از بین می‌برد، گفت: مصرف نوشابه به گونه‌ای در فرهنگ ما رسوخ کرده که در سر میزها و سفره‌های غذا حتما باید نوشابه باشد و اکثر اعضای خانواده عقیده دارند غذا بدون نوشابه از گلو پایین نمی‌رود!
کد خبر: ۷۷۲۷۸۶
نوشابه؛ چاق‌کننده و از بین برنده مواد مغذی

دکتر مهرنوش کریمی ادامه داد: ایرانیان رکورددار مصرف نوشابه در دنیا هستند و بیش از مردم سایر کشورها به این نوشیدنی مضر و بی‌خاصیت علاقه دارند. در حالی که نوشابه دارای مواد افزودنی به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده‌ها است و به میزان قابل توجهی مواد قندی را در خود جای داده است. در هر بطری یک لیتری نوشابه نیز به طور تقریبی، ۱۰۰ گرم قند وجود دارد که این قند انرژی زیادی را تولید می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری چاقی باشد.

وی یادآور شد: کسانی که بیش از اندازه نوشابه مصرف می‌کنند، مستعد بیماری‌های همچون بیماری‌های قلبی - عروقی، چاقی، پوکی استخوان و دیابت هستند. مصرف نوشابه همچنین باعث می‌شود گاز آن حجم معده را پر کرده و سیری کاذب بوجود آورد در نتیجه فرد دچار سوء تغذیه ‌شود.
کریمی توصیه کرد: مادرانی که به فرزندان خود شیر می‌دهند نباید از نوشابه استفاده کنند؛ چراکه باعث ازبین رفتن مواد مغذی شیر آنها شده و نوزادشان دچار سوء تغذیه می‌شود.

او گفت: نوشابه راه را برای جذب آهن می‌بندد. به همین دلیل کسانی که زیاد از حد نوشابه مصرف می‌کنند غالبا ازکم خونی رنج می‌برند و افرادی که می‌خواهند زندگی سالم و طولانی داشته باشند باید دور مصرف نوشابه را خط بکشند و آب به همراه مقداری آب لیموی تازه را جایگزین آن کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
این نظرمن است نوشابه چاغ كننده است وبرای كلیه خطردارد
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
نوشابه گاز داربرای كلیه همچنین برای سلامتی خطر دارد.

نیازمندی ها