در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین‌ ساعت‌های هوشمند را در هر زمینه به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۲
با بهترین ساعت‌های هوشمند آ‌شنا شوید

ساعت‌های هوشمند عضو تازه‌واردی به بازار دستگاه‌های هوشمند به‌شمار می‌روند و توانسته‌اند در مدت زمانی کوتاه، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. اگر خواننده پر و پا قرص کلیک باشید به یاد دارید که در چند شماره پی‌در‌پی راهنمای خرید و انتخاب ساعت هوشمند را در این ضمیمه منتشر کردیم.

در ادامه نیز از شما خواستیم اگر علاقه دارید فهرستی از بهترین این ساعت‌ها منتشر شود به ما پیامک بزنید که با استقبال شما برای انجام این کار مواجه شدیم و این هفته قصد داریم برخی از بهترین‌ها را در هر زمینه به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید همان‌طور که در مطالب راهنمای خرید ساعت هوشمند بارها تکرار کردیم، هر یک از ساعت‌ها عملکرد خاصی دارند. به‌عنوان مثال برخی مدل‌ها از قابلیت نمایش هشدارهای تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر امکان مکالمه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین به کمک برخی مدل‌ها می‌توانید موزیک پخش شده از روی تلفن‌همراه را مدیریت کنید و با کمک برخی دیگر می‌توانید از نرم‌افزارهای تناسب اندام کمک گرفته و بررسی وضع سلامت خود را به ساعت هوشمندتان بسپارید. با توجه به این تفاوت‌ها در عملکرد، نمی‌توان یک ساعت را به‌عنوان بهترین ساعت از هر نظر انتخاب کرد و به همین دلیل در هر زمینه، یکی از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. البته سعی کرده‌ایم بهترین گزینه برای خرید را نیز معرفی کنیم، اما بهترین گزینه لزوما کامل‌ترین گزینه با پشتیبانی از تمام امکانات دیگر ساعت‌ها نیست.


بهترین در حالت کلی

Pebble Steel

سازگاری: اندروید، آی.او.اس

شمارش ضربان قلب: ندارد

صفحه‌نمایش: 1.26 اینچ (سیاه و سفید)

مدت شارژدهی: 7 روز

بدنه‌ ساخته شده از فلز همراه صفحه‌نمایش گوریلا گلس (نوعی شیشه مقاوم در برابر ضربه و خط و خش) گزینه‌های منحصر‌به‌فردی برای ساعت هوشمند Pebble Steel به‌شمار می‌رود. این ساعت در دو رنگ استیل و مشکی مات تولید شده و شما می‌توانید بند چرمی درجه یک یا بند فلزی را به دلخواه خود برای آن انتخاب کنید. همچنین به کمک فناوری جوهر الکترونیک به‌کار رفته در صفحه‌نمایش این ساعت تجربه‌ای بی‌نظیر از شارژدهی هفت روزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در هیچ‌یک از ساعت‌های دیگر مشاهده نمی‌شود.

ساعت هوشمند Pebble برخلاف دیگر ساعت‌های هوشمند از فروشگاه نرم‌افزاری مستقل با بیش از هزار برنامه بهره می‌برد و با همه دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید و آی.او.اس نیز سازگار است. این ساعت در ایران حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد.


بهترین برای پلتفرم گوگل

LG G Watch R

سازگاری: اندروید

شمارش ضربان قلب: دارد

صفحه‌نمایش: 1.3 اینچ (رنگی)

مدت شارژدهی: 2 روز

ساعت هوشمند LG G Watch R را می‌توان بهترین گزینه برای پلتفرم ساعت هوشمند گوگل یا همان Android Wear به‌شمار آورد. صفحه‌نمایش شفاف، شارژدهی طولانی‌مدت باتری و طراحی زیبا و جذاب از ویژگی‌های این مدل است. صفحه‌نمایش دایره‌ای 1.3 اینچی بخوبی روی مچ دست شما جای می‌گیرد و تصویری شفاف با رزولوشن (320 در 320) و تراکم پیکسلی بالا (348 پی.پی.آی) را با عمر باتری دو روز در اختیار شما قرار می‌دهد.

پلتفرم اندروید ور همچنان در حال توسعه است، اما اکنون نیز با وجود صدها برنامه بهینه‌سازی شده برای این پلتفرم G Watch R می‌تواند همه هشدارها را روی ساعت هوشمند به‌شما نشان دهد و مسئولیت امور مختلفی همچون یادآوری فهرست کارها، ارسال پیام، پخش موسیقی و سنجش وضعیت ضربان قلب و سلامت شما را بدون آن‌که تلفن همراهتان را از جیبتان خارج کنید، به عهده بگیرد. قیمت این ساعت در ایران حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.


بهترین مربی

Samsung Gear Fit

سازگاری: اندروید

شمارش ضربان قلب: دارد

صفحه‌نمایش: 1.84 اینچ (رنگی)

مدت شارژدهی: 3 روز

نسل جدید دست‌بندهای سلامت، عملکردی با شباهت بسیار به ساعت‌های هوشمند دارند. آنها می‌توانند هشدارهای روی تلفن همراه شما اعم از تماس‌های دریافتی، پیام‌ها و ایمیل‌ها را به‌نمایش درآورند. سامسونگ Gear Fit با صفحه نمایش خمیده OLED و شمارشگر ضربان قلب روی مچ دست شما لذت استفاده از دست‌بند سلامت را برای شما دوچندان خواهد کرد. همچنین این مدل با ارائه پیشنهادها در هر لحظه همانند یک مربی واقعی شما را تا رسیدن به اهداف خود برای تناسب اندام یاری می‌کند. این ساعت در ایران حدود ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.


ارزان‌ترین

Pebble

سازگاری: اندروید، آی.او.اس

شمارش ضربان قلب: ندارد

صفحه‌نمایش: 1.26 اینچ (سیاه و سفید)

مدت شارژدهی: 7 روز

اگر دنبال ساعتی هوشمند با حداقل قیمت هستید و می‌خواهید هدیه‌ای ارزان‌قیمت، اما چشمگیر را به عزیزان خود تقدیم کنید، Pebble بهترین گزینه است. این مدل تقریبا تمام امکانات Pebble Steel را در خود جای داده و تنها تفاوت آن جنس بدنه و بند ساعت است. اختلاف قیمت این مدل با مدل استیل حدود صد دلار است و می‌توان گفت پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین ساعت هوشمند همین مدل است؛ زیرا حدود صد دلار قیمت دارد. ساعت Pebble در پنج رنگ مشکی، خاکستری، نارنجی، سفید و قرمز قابل خریداری است و از طراحی ضدآب بهره می‌برد. همچون مدل استیل در این مدل نیز می‌توانید از بیش از هزار نرم‌افزار عرضه شده در فروشگاه Pebble بهره‌مند شوید. قیمت این ساعت در ایران حدود ۵۰۰ هزار تومان است.


بهترین با قابلیت مکالمه

Samsung Gear 2

سازگاری: اندروید

شمارش ضربان قلب: دارد

صفحه‌نمایش: 1.63 اینچ (رنگی)

مدت شارژدهی: 2 روز

در بسیاری از فیلم‌های تخیلی چند سال گذشته بازیگر فیلم، مچ دست خود را بالا می‌گرفت و با استفاده از ساعت هوشمندی که در آن زمان هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد روزی به یکی از رایج‌ترین گجت‌های همراه تبدیل شود، تماس تلفنی برقرار می‌کرد. سامسونگ Gear 2 بهترین گزینه با قابلیت پشتیبانی از مکالمه بدون نیاز به خارج کردن تلفن همراه از جیب کت شماست. این ساعت هوشمند به کمک میکروفن داخلی و اسپیکر خود به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر برقراری یا دریافت تماس‌ها، با استفاده از Svoice سامسونگ وضع آب‌و‌هوا و فهرست مخاطبانتان را نیز جستجو کنید. دوربین داخلی و شمارشگر ضربان قلب نیز از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این مدل به‌شمار می‌رود. با توجه به کمیاب بودن این مدل در ایران، قیمت درستی از آن در دست نداریم.


موردانتظارترین

Apple Watch

سازگاری: آی.او.اس

شمارش ضربان قلب: دارد

صفحه‌نمایش: رنگی

مدت شارژدهی: نامشخص

گویا اپل قصد دارد با ساعت هوشمند خود تعریف جدیدی را از ساعت هوشمند ارائه کند. احتمالا این محصول جذاب در ماه‌های پیش رو وارد بازار جهانی می‌شود. اپل‌واچ با شروع قیمت از 349 دلار یکی از جذاب‌ترین ساعت‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. دو اندازه متفاوت، شخصی‌سازی با چهار قاب مختلف و حق انتخاب از میان شش بند موجب شده این ساعت منعطف‌ترین ساعت هوشمند (شخصی‌سازی به سلیقه کاربر) شناخته شود.

این ساعت نیز همچون دیگر ساعت‌های هوشمند به صفحه لمسی مجهز است، اما دکمه فیزیکی تعبیه شده در کنار ساعت به شما این امکان را می‌دهد براحتی در صفحه‌ کاربری حبابی آن حرکت کنید. اپل واچ حرکات شما را ثبت و ضربان قلبتان را نیز شمارش می‌کند. همچنین چیپ NFC تعبیه شده در این ساعت امکان پرداخت از طریق این فناوری جدید را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. پشتیبانی از دستیار صوتی Siri و بسیاری از امکانات هوشمندانه دیگر موجب می‌شود قیمت بالای این ساعت توجیه شود و آن را به یک گزینه‌ منحصربه‌فرد تبدیل کند.


بهترین طراحی

Moto 360

سازگاری: اندروید

شمارش ضربان قلب: دارد

صفحه‌نمایش: 1.56 اینچ (رنگی)

مدت شارژدهی: 2 روز

شاید عده‌ای از کاربران عقیده داشته باشند ساعت هوشمند باید کاملا از ساعت‌های دیگر متمایز باشد، اما از نظر بسیاری از کاربران یکی از مشکلات بزرگ ساعت‌های هوشمند متفاوت بودن طراحی آنها و زیاد از حد ساعت هوشمند بودن آنهاست! این مشکل در طراحی بسیار زیبای Moto 360 حل شده، زیرا طراحی استیل ناب همراه صفحه‌نمایش 320 در 290 پیکسلی این ساعت بی‌نظیر، آن را به یک نمونه‌ کلاسیک بسیار ارزشمند تبدیل کرده است. موتو360 از پلتفرم اندرویدور بهره‌مند شده و ضمن پشتیبانی از فرمان‌های صوتی گوگل، هشدارهای Google now را نیز به‌نمایش درمی‌آورد و همه هشدارهای روی تلفن همراه را نیز به شما نشان می‌دهد. این ساعت ضدآب است و صفحه‌نمایش آن با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. از دیگر مختصات این ساعت وجود شمارشگر ضربان قلب و شارژ مجدد باتری به‌صورت وایرلس است. موتو 360 را می‌توانید با بند چرمی یا استیل تهیه کنید. این ساعت در ایران حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد.

مریم محمد بیکی فراهانی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
بابا بیخیال
اصلا هیچ نامی از گجت های سونی نبردید
واقعا سامسونگ جییر فیت از سونی اسمارت بند تاك بهتره یا سامسونگ جییر 2 از سونی اسمارت واچ 2 بهتره؟؟

نیازمندی ها