مجری «آینس» برکنار شد

حمایت جمهوری آذربایجان از حجاب

در جریان مذاکرات مربوط به قانون حجاب در رسانه‌های عربستان، نماینده مجلس این کشور با انتقاد از یک دیپلمات زن سعودی، حجاب مجریان زن شبکه‌های ایرانی را ستود.
کد خبر: ۷۷۲۰۶۵
تمجید نماینده عربستانی از پوشش مجریان زن ایرانی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس شورای عربستان سعودی روز گذشته قانون رسانه های سمعی و بصری مبنی برالزام همه مجریهای زن شاغل در شبکه های سعودی به پوشیدن لباسهای سنگین پوشیده را علیرغم بحث برانگیز بودن بند "ن" از این قانون، تصویب کرد.

"احمد الزیلعی" رئیس کمیته اطلاع رسانی مجلس در گفت وگو با روزنامه سعودی الحیاة گفت: در صورت صدور این قانون توسط شورای وزیران، هیات اطلاع رسانی سمعی و تصویری بر همه مجریهای زنی شاغل در شبکه هایی که از عربستان پخش می شود، از جمله ام بی سی و روتانا که دارای استودیو در عربستان هستند، احاطه و نظارت کامل خواهد داشت.

خانم دکتر لطیفه الشعلان عضو مجلس شورای عربستان هم درگفت وگو با الحیاة، با ابراز تعجب از توجه این شورا به پوشش مجریان زن؛ و نادیده گرفتن جزئیات مهم و حیاتی این قانون در پرتو چالش های رسانه ای بزرگ پیش روی عربستان (که خطرناکترین مورد آن اطلاع رسانی گروه داعش است)، تاکید کرد: کل این سیستم ضعیف است و برخی اعضای آن فقط به موضوع پوشش زنان پرداخته و از سایر موارد غفلت کرده اند.

الشعلان ادامه داد: چگونه در عصر صنعت رسانه های قاره پیما و رسانه های تبلیغاتی که عربستان با چالش های سنگین آنها را اداره می کند؛ و با وجود کشورهایی از نقش محوری و موثر عربستان در منطقه ناخرسند هستند، شورا به چنین موضوعی می پردازد؟

الحیاة نوشت: در ادامه ابراهیم ابوعباه یکی از اعضای مجلس و از تهیه کنندگان پیش نویس این قانون، با غنیمت شمردن فرصت در جلسه مجلس شورا، به منال رضوان دیپلماتیک سعودی به خاطر ظاهر شدن بدون حجاب در یک محفل بین المللی، به وی حمله کرد و در عین حال به طور تلویحی حجاب مجریهای زن ایرانی را ستود.

گفتنی است این طرح مخالفین جدی نداشت و فقط فهد العنزی و سعود الشمّری مخالفت خود را با آن ابراز کردند. الشمری معتقد بود کمیته اطلاع رسانی مجلس لفظ پوشش ملی را با عبارتها و معیارهای جدیدی تغییر داده که این دخالت مستقیم در فعالیت رسانه هایی است که بر اساس سیاستهای مشخصی برای "تاثیر گذاشتن بر تعداد بیشتری از بینندگان" فعالیت دارند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی هم در پاسخ گفت که مستقیما در تهیه بند "ن" دخالت نداشته و تنها ویرایش عبارات آن را بر عهده داشته و تصویب این قانون به معنای اعطای حق به شورای اطلاع رسانی سمعی و بصری برای نظارت بر همه شبکه های موجود در عربستان برای تحمیل پوشش مشخصی برای مجریهای زن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها