رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

مبارزه با فساد اقتصادی نیازی به تبلیغات ندارد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در بحث مبارزه با فساد اقتصادی اقداماتی انجام دادیم که تاکنون انجام نشده است، گفت: کسی فکر نمی کرد معاون اول رئیس جمهور محاکمه و زندانی شود.
کد خبر: ۷۷۱۸۵۱
کسی فکر نمی​کرد معاون اول رئیس جمهور زندانی شود

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آملی لاریجانی که برای بررسی وضع قضایی استان به خرم آباد سفر کرده است، در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی لرستان ، افزود: البته ما در این پرونده نگاه سیاسی نداشتیم و پرونده از سال 88 تشکیل شده، مربوط به بیمه است و ارتباطی به یک میلیارد و دویست میلیون تومان ندارد.

وی ادامه داد: من اگر بخواهم داستان پرونده رحیمی رابگویم مثنوی هفتاد من است و درست هم نیست شاید بعدا بازگو شود.

رییس قوه قضائیه در ادامه همچنین از اجرای طرح تحول قضایی دراین دستگاه خبر داد.

آملی لاریجانی این طرح را از مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: برنامه محوری، کاهش اطاله دادرسی ، حبس زدایی، پیشگیری از وقوع جرم ، توسعه فناوری های نوین وتوجه به اخلاق حرفه ای را ازمحورهای اصلی این طرح برشمرد.

رئیس قوه قضائیه ،برخورد جدی بامفاسد اقتصادی را ازدیگرمحورهای طرح تحول قضایی در قوه قضائیه دانست.

رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد لایحه پلیس قضایی گفت:در دولت قبل متاسفانه کمک نشد در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه وظیفه تدوین آن بر عهده قوه قضاییه بود و آن را به دولت قبل دادیم اما دولت قبل تخلف آشکار کرد و آن را بایگانی کرد. در حالی که بر اساس تفسیر شورای نگهبان هرگونه تغییر در لوایح قضایی لااقل باید با رضایت رئیس قوه قضاییه باشد.

آیت اله املی لاریجانی افزود : البته دولت جدید هم لایحه را نداد و خودمان ارایه کردیم و هم اکنون در مجلس در حال بررسی است. اگر این لوایح بار مالی هم داشته باشد، خلاف قانون اساسی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها