از امروز لیگ برتر والیبال با تقابل مدعیان هیجانی‌تر می‌شود

حساس مانند پلی‌آف والیبال

جام جم ورزشی: وقتی همه در لیگ والیبال به دنبال هیجان بیشتر باشند یعنی لیگ برتر در بازی‌های رفت و برگشت نتوانسته است، انتظارات دوستداران توپ و تور را فراهم کند آن هم درست دورانی که والیبال ایران در بعد بین‌المللی شرایطی بی‌نظیر در سطح دنیا را سپری کرده است.
کد خبر: ۷۷۱۷۵۹
حساس مانند پلی‌آف والیبال

به گزارش جام جم ورزشی ، اکنون والیبال ایران در آغاز بازی‌های حذفی، می‌خواهد هیجان را دوباره به لیگ برتر بازگرداند، آن هم با رقابت بین این تیم‌ها؛

پیکان تهران ـ وزارت دفاع

میزان خراسان ـ نوین کشاورز تهران

متین ورامین ـ شهرداری تبریز

شهرداری ارومیه ـ بازرگانی جواهری گنبد

سازمان لیگ اعلام کرده است مرحله پلی‌آف از چهارشنبه (امروز) آغاز می‌شود و برنده دو از سه بازی، به جمع چهار تیم لیگ برتر صعود می‌کند. این نوع برگزاری رقابت‌ها هیجان خاصی به بازی‌ها می‌بخشد و دوستداران این ورزش را در تب و تاب صعود برترین‌ها به مرحله نیمه پایانی و معرفی چهار تیم قرار می‌دهد.

بازی‌های امروز در چهار شهر تهران، مشهد، ورامین و ارومیه برگزار می‌شود که تیم‌های اول تا چهارم گروه یک دور مقدماتی، به ترتیب به مصاف تیم‌های چهارم تا اول گروه دوم می‌روند. در صورتی که پیروز نهایی این مرحله در دو مسابقه طی دو هفته تعیین نشود، مسابقه سوم یکشنبه دهم اسفند به میزبانی تیم‌های بازی رفت برگزار می‌شود که در مجموع بازی‌های مقدماتی امتیازات بیشتری داشت.

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر از هفدهم اسفند به صورت متمرکز و دو بازی از سه بازی در تهران برگزار می‌شود.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال به‌ دلیل قابل پیش‌بینی نبودن نتایج بازی‌ها برای تیم‌ها و هواداران آنها بسیار حساس است. در سوابق این نوع برگزاری بازی‌ها حوادث و نتایج غیرمنتظره زیادی وجود دارد که تیم‌ها، حتی بزرگان و مدعیان را وادار می‌کند با احتیاط پیش بروند و مراقب اتفاقات بازی‌های حذفی باشند.

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال پیکان که روزهای زیادی را با تیمش پشت‌سر گذاشته است درباره بازی‌های حذفی می‌گوید با یک اشتباه ممکن است رقابت‌های نیمه پایانی لیگ برتر را از دست بدهد زیرا مرحله پلی‌آف برای هیچ تیمی قابل پیش‌بینی نیست.

پیکان در این مرحله باید به دیدار وزارت دفاع برود، تیمی که سرمربی پیکان کاملا آن را می‌شناسد. سرمربی پیکان با آگاهی از توان کادر فنی تیم حریف می‌گوید: شرایط به‌گونه‌ای است که تیم‌ها شناخت کاملی از هم دارند و این امر کار را برای همه سخت می‌کند. باید بازی‌های این مرحله را بخوبی درک کرد زیرا اگر اشتباه کنیم، زمانی برای جبران نداریم.

پیکان برای آغاز بازی‌های حذفی در بازی‌های رفت و برگشت 31 امتیاز گرفت و صدرنشین رقابت‌های گروه یک شد تا امروز برابر تیم چهارم گروه 2 یعنی وزارت دفاع بازی کند.

صدرنشین دیگر لیگ برتر والیبال، شهرداری ارومیه از گروه دوم است که طبق رده‌بندی با تیم چهارم گروه یک بازی می‌کند. شهرداری در نیمه راه سعید معروف را به‌ سبب پیوستن کاپیتان تیم ملی به تیم زنیت روسیه از دست داد. آنها با دو بازیکن خارجی و داخلی به فکر پر کردن جای خالی معروف بودند.

جهانگیر سیدعباسی، سرمربی تیم می‌گوید بازیکنانش با شرایط تازه که از نیم‌فصل بوجود آمده است، هماهنگ شده‌اند. سیدعباسی در بازی‌های حذفی با تیم بازرگانی جواهری گنبد بازی می‌کند که در رده‌بندی تیم‌های گروه یک، چهارم است، اما سرمربی تیم ارومیه اعتقادی به جایگاه حریف خود ندارد و معتقد است این جایگاه نمی‌تواند تیم پیروز را تعیین کند.

ارومیه و گنبد از شهرهای والیبال‌خیز ایران است و نبرد دو تیم در این شهرها هیجان لیگ برتر را بیشتر می‌کند. همین نکته سیدعباسی را وادار به گفتن این جمله می‌کند که تیمش بازی راحتی نخواهد داشت.

در تیم شهرداری، میلاد عبادی‌پور با مصدومیت جزئی، در حال بهبود است. این مرحله برای شهرداری بسیار اهمیت دارد و سیدعباسی نمی‌خواهد با از دست دادن برخی ستاره‌های تیمش دست به خطر بزند، از این‌رو آمادگی و هماهنگی همه بازیکنان شهرداری ارومیه موردنظر سرمربی جوان تیم است.

بازی شهرداری تبریز با متین ورامین هم از بازی‌های جذاب لیگ برتر والیبال به شمار می‌آید. شهرداری برای گرفتن ساوانی، ستاره والیبال ایتالیا دست به کار شد، اما فرصت 20 روزه‌ای که بازیکن تیم ملی ایتالیا می‌خواست کار انتقال این بازیکن به ایران را خراب کرد زیرا سرنوشت لیگ برتر در این 20 روز مشخص می‌شود. با این حال عادل بناکار، سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز پیش از بازی با متین، مدافع قهرمانی می‌گوید تیمش بدون توجه به عنوان حریف با تمام توان مقابل متین بازی می‌کند.

شهرداری تبریز در مرحله گروهی به عنوان تیم سوم صعود کرد و با متین، تیم دوم گروه 2 بازی دارد.

آغاز برنامه‌های تیم ملی

برنامه‌های پایانی لیگ برتر والیبال با آغاز برنامه‌های تیم ملی والیبال همزمان شده است. تیم ملی برای رقابت‌های لیگ جهانی و جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود و بازی‌های پایانی لیگ برتر می‌تواند شروع خوبی برای تیم ملی باشد.

فدراسیون والیبال که این موضوع را از مدت‌ها پیش در برنامه‌ریزی امسال‌ خود گنجانده است، با دعوت از اسلوبودان کواچ بازی‌های پایانی لیگ برتر را از سوی سرمربی صرب تیم ملی رصد می‌کند. هم‌اکنون چند روزی است که کواچ وارد ایران شده است و بازی‌هایی را که پیش از این با تهیه فیلم به تماشا می‌نشست این بار به ترتیب در شهرهای ایران نظاره می‌کند.

حضور سرمربی تیم ملی انگیزه تازه‌ای برای بسیاری از بازیکنان از جمله ملی‌پوشان است. اما امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی حضور کواچ را فقط در حد انگیزه برای منابع انسانی لیگ برتر تلقی نمی‌کند و می‌گوید: نهایی کردن برنامه‌های تیم ملی والیبال در سال 94 از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که فدراسیون با دعوت زودهنگام از سرمربی صرب تیم ملی به دنبال آن است.

خوش‌خبر ادامه می‌دهد: در نشستی با حضور مسئولان فدراسیون والیبال مهم‌ترین برنامه‌های تیم ملی به اتفاق کواچ بررسی می‌شود. این برنامه‌ها شامل زمان تشکیل تیم ملی والیبال «الف» و «ب»، کادر فنی این تیم‌ها، نفرات دعوت شده به این تیم‌ها و بازی‌های تدارکاتی و اردوهای برون‌مرزی است. تیم ملی والیبال ایران در سال آینده سه رویداد مهم پیش‌رو دارد که در سفر سرمربی تیم ملی والیبال به ایران برای حضور شایسته در آنها برنامه‌ریزی نهایی صورت می‌گیرد.

لیگ جهانی والیبال سال 2015، مسابقه‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا در تهران و جام جهانی والیبال در ژاپن؛ سه رویداد مهم سال 1394 تیم ملی والیبال ایران است. حتی مرحله پایانی لیگ جهانی به عنوان یکی از این رویدادها ممکن است به میزبانی ایران برگزار شود که در این صورت اهمیت برنامه‌ریزی فدراسیون را بیشتر می‌کند.

غفار درخشنده، عضو کمیته مسابقه‌های کنفدراسیون والیبال آسیا درباره موضوعات مطرح شده در نشست اخیر برای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی می‌گوید: هنوز برای میزبان مرحله نهایی دسته یک لیگ جهانی تصمیم‌گیری نشده است. ایران، استرالیا و لهستان برای این مرحله نامزد هستند که ایران بخت بیشتری از این دو کشور دارد. اگر ایران یا لهستان میزبان شوند، برای گروه ایران بهتر است زیرا سه تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها