حضور روی نیمکت تیم‌های NBAبرای هر مربی افتخار بسیار بزرگی به‌شمار می‌رود. در میان مربیان بزرگی که در این لیگ معتبر سابقه فعالیت داشته‌اند، فقط تعداد کمی موفق شده‌اند از مرز 1000 پیروزی به عنوان سرمربی عبور کنند. آخرین مربی که موفق شد این رکورد بزرگ را در کارنامه خود ثبت کند گرگ پاپوویچ، سرمربی تیم سن آنتونیو اسپرز بود که تیمش توانست با برتری 95 بر 93 مقابل ایندیانا پیسرز هزارمین برد را تقدیم او کند.
کد خبر: ۷۷۱۷۵۸

نام پاپوویچ برای علاقه‌مندان NBA بسیار بزرگ است، زیرا فلسفه مربیگری او برای مربیان جوان به یک الگو تبدیل شده است. اقتدار او کنار زمین در برخورد با بازیکنان تحت هدایتش و روحیه بالا زمانی که تیم نیاز به قدرت جنگندگی دارد از خصوصیات خاص رفتاری اوست.

پاپوویچ از سال 1996 به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم سن آنتونیو حاضر است و تاکنون پنج عنوان قهرمانی را همراه با این تیم در NBA کسب کرده است، ضمن این‌که سه بار هم عنوان بهترین مربی لیگ را به‌دست آورده است. این‌که او توانسته به این رکورد دست پیدا کند از نظر خودش کار بزرگی محسوب نمی‌شود، اما وقتی نام او را در کنار نام بزرگانی چون فیل جکسون، جورج کارل و دان نلسون می‌بینیم به ارزش رکورد این مربی بزرگ بیشتر پی می‌بریم.

پاپوویچ در سال‌های گذشته همراه با تیم دانکن، مانو جینوبلی و تونی پارکر تیم قدرتمندی را در کنفرانس غرب مقابل حریفان ساخته بود و امروز هم که این بازیکنان به سال‌های پایانی بازی خود نزدیک می‌شوند پاپوویچ با جذب نفراتی مانند دنی گرین، مارکو بلنلی، تیاگو اسپیلیتر و دیگر بازیکنان جوان سن آنتونیو، تیمی منسجم و البته یک دست تشکیل داده که به آن لقب قهرمان جهان را داده‌اند، زیرا از قاره اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی و شمالی در ترکیب این تیم بازیکنان مختلفی حضور دارند و رهبری پاپوویچ بر این تیم همواره باعث شده است سن آنتونیو را به عنوان یکی از مدعیان لیگ NBA در این سال‌ها معرفی کنند.

این روزها سن‌آنتونیو در رده‌های میانی جدول کنفرانس غرب قرار دارد تا حداقل روی کاغذ آن تیم مقتدر فصل گذشته نباشد، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان چهره واقعی سن‌آنتونیو را باید در مرحله حذفی دید، مرحله‌ای که گرگ پاپوویچ در رهبری تیمش تبحر بالایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها