توفیق دیگر از محققان ایرانی

ساخت دستمال کاغذی آنتی باکتریال در ایران

محققان ایرانی برای اولین بار در جهان موفق شدند با استفاده از فناوری نانو اولین دستمال کاغذی آنتی باکتریال را تولید کنند.
کد خبر: ۷۷۱۶۰۱
ساخت دستمال کاغذی آنتی باکتریال در ایران

دکتر جواد کریمی، مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان تولید کننده مواد سلولزی که فناوری این دستمال کاغذی را ابداع کرده است امروز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: این دستمال کاغذی دارای این خاصیت است که تمامی عوامل بیماری زا را در عرض یک ثانیه از بین ببرد.

وی افزود: خشک کردن دست با این دستمال کاغذی موجب از بین بردن 260 نوع میکروب، ویروس، قارچ و باکتری می شود.

کریمی با اشاره به اینکه برای ساخت این دستمال کاغذی از فناوری نانو نقره استفاده شده است، گفت: محلول نانو نقره با ابعاد پنج نانومتر پایه قهوه ای رنگ دارد و استفاده از ان بر روی دستمال کاغذی مطلوب نیست.

وی افزود: محققان بخش تحقیق و توسعه این شرکت تولید کنند مواد بهداشتی موفق شدند که محلول نانو نقره را با غلظت 2ppm (دو قسمت در میلیون) بر روی دستمال کاغذی پخش کنند.

کریمی با بیان اینکه این دستمال کاغذی ظرف دو ماه آینده تولید انبوه یافته و به بازار عرضه می شود، گفت: استفاده از این دستمال کاغذی بر روی سطح بار میکروبی سطح را کاهش می دهد.

وی افزود: فناوری تولید این دستمال کاغذی سه سال طول کشیده است و در شهریور امسال موفق به دریافت مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدیم.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت ایرانی گفت: فناوری تولید این دستمال کاغذی تماما بومی است و از لحاظ قیمت تنها 20 درصد نسبت به دستمال کاغذی های معمولی افزایش قیمت خواهد داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شركت بازرگانی ...
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
با سلام
احتراما فروشنده این محصول را اعلام فرمایید
با تشكر
مدیرعامل شركت
.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها