رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به شایعات پاسخ داد

بیماری «ابولا» از شایعه تا واقعیت

رئیس اداره مراقبت بیماریهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت مورد مشکوک به ابولا در بیمارستان شهدای تجریش تهران را تکذیب کرد و گفت: هیچ مورد مشکوک ابولا در کشور وجود ندارد و تنها مرجع اعلام چنین مواردی وزارت بهداشت است.
کد خبر: ۷۷۱۵۹۷
وزارت بهداشت خبر بیمار ابولایی را تکذیب کرد

محمود سروش ضمن تکذیب مورد مشکوک به ویروس ابولا در بیمارستان شهدای تجریش تهران اظهار کرد: ویروس ابولا برای ورود به کشور تابع شرایط ویژه ای است و در حال حاضر هیچ یک از شرایط برای ورود ویروس ابولا در کشور وجود ندارد و هیچ مسافر مشکوک به ویروس ابولا به کشور از مناطق آندمیک این بیماری وارد کشور نشده است.

رئیس اداره مراقبت بیماریهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ادامه افزود: مورد مشکوک به ابولا در بیمارستان شهدای تجریش از نظر اپیدمیولوژیک و تشخیصی، بیمار ابولایی نبوده و حال عمومی وی رو به بهبود و در حال ترخیص است.

وی تأکید کرد: مسئول اعلام وجود بیماریهای واگیر اعم از بیماری های آنفلوانزا، کرونا ویروس و ابولا در کشور را مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت است و چنانچه هر مسئولی غیر از این مرکز در ارتباط با انتشار بیماری های واگیر در کشور خبری دهد مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

بنابراین گزارش همچنین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مورد مشکوک به ویروس ابولا در بیمارستان شهدای تجریش تهران از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را تکذیب کرد.

مسعود یاوری با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابولا در هیچ یک از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارش نشده است، افزود: اصولاً در بیمارستان های دانشگاهی، بعد از مطرح شدن هر بیماری، علائم مشکوک به آن نیز بحث می شود که همین مسئله باعث می شود، چنین مواردی از بیماری ها بر سر زبان ها بیافتد.

وی در ارتباط با مورد مشکوک به ابولا در بیمارستان شهدای تجریش که از قول معاون درمان این بیمارستان عنوان شده بود، گفت: این مورد ثابت شده نبود. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها