جام جم ورزشی: حتی از دروازه‌بانی که به‌عنوان یکی از برترین گلرهای تاریخ شناخته می‌شود ممکن است اشتباهاتی سر بزند که تاوان سنگینی برای هر تیمی به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۷۷۱۳۲۵
اشتباهات مرگبار آقای اسطوره

به گزارش جام جم ورزشی ، ایکر کاسیاس یکی از این دروازه‌بانان برتر دنیاست که هر‌چند‌وقت یکبار چنان اشتباهاتی از او سر می‌زند که این اشتباهات موجی از انتقاد را برای وی به دنبال دارد. آخرین بار که کاسیاس اسطوره‌ای عرصه را بر هواداران رئال مادرید تنگ کرد و خشم آنها را برانگیخت، همین هفته گذشته بود، یعنی وقتی‌ رئال مادرید به رقیب همشهری خود آتلتیکومادرید به‌صورت تحقیرآمیزی 4 بر صفر باخت.

هر چند رئال مادرید با وجود این شکست همچنان صدرنشین باقی ماند، اما بیش از هر زمان دیگری نفس‌های بارسلونا و آتلتیکومادرید را پشت سر خود احساس می‌کند. یکی از عوامل شکست تحقیرآمیز رئال مدعی و صدرنشین مقابل رقیب همشهری، ایکر کاسیاس بود؛ دروازه‌بانی که در گل نخست صددرصد مقصر بود. اما این برای نخستین بار نبود که کاسیاس یک گل بسیار بد می‌خورد. در واقع کاسیاس تا امروز اشتباهاتی را مرتکب شده است که برخی از آنها واقعا خانمان برانداز بوده است، اما برخی دیگر با خوش‌شانسی بخیر گذشته‌اند. جالب است که اکثر اشتباهات مرگبار کاسیاس در ده ماه اخیر رقم خورده است. اما این اشتباهات کجا و چه زمانی رقم خورد؟

رئال مادرید ـ آتلتیکومادرید

(فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014)

نزدیک بود آتلتیکو مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما گل دیرهنگام سرخیو راموس کار را به وقت‌های اضافی کشاند تا رئال در همان وقت‌های اضافی سه گل دیگر بزند و قهرمان شود. ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال مادرید در این دیدار گل بسیار بدی خورد. در واقع اگر اشتباه او نبود رئال مادرید در همان وقت‌های عادی کار را تمام کرده بود.

کاسیاس با یک جایگیری غلط ، دروازه خود را باز شده دید،‌ در حالی‌ که اگر هم‌تیمی‌اش راموس در دقایق پایانی گل نمی‌زد و کار را به وقت‌های اضافی نمی‌کشاند، کاسیاس متهم ردیف نخست بود و تا مدت‌ها باید شدیدترین انتقادها را تحمل می‌کرد.

اسپانیا ـ هلند

(مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل)

شکست کابوس وار و فراموش نشدنی تیم ملی فوتبال اسپانیا مقابل هلند هرگز از یاد کسی نمی‌رود . شبی که اسپانیا با اشتباهات مرگبار خط دفاعی و بخصوص دروازه‌بانش ایکر کاسیاس پنج‌گل خورد. در شبی که اسپانیا به‌عنوان مدعی قهرمانی حرفی مقابل هلند برای گفتن نداشت و با پنج گل تحقیر شد، کاسیاس از حد ضعیف هم پایین‌تر بود. بر طبق ارزیابی کارشناسان او روی سه گل مسابقه تاثیر مستقیم داشت.

اسپانیا ـ شیلی

(مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل)

اسپانیا جام جهانی کابوس وار خود را در دومین مسابقه هم پشت سر گذاشت. آنها در دیدار دوم مقابل شیلی قرار گرفتند، یعنی وقتی هنوز برای صعود‌ فرصت بود. همه چیز در گرو نتیجه این بازی بود، اما کاسیاس رویاهای یک ملت را بر باد داد. گل دوم شیلی چیزی نبود که کاسیاس نتواند از پس آن برآید ، اما او در مقابل ضربه بازیکن شیلی که می‌توانست براحتی مهار شود تقریبا حرفی برای گفتن نداشت. با این شکست کار اسپانیا همین جا تمام شد و حتی به دیدار سوم هم کشیده نشد.

اسلواکی ـ اسپانیا (مقدماتی یورو 2016)

با این‌که ایکر کاسیاس یک جام جهانی فاجعه بار و پر از اشتباه را پشت سر گذاشت، اما همچنان جایگاه خود را درون دروازه اسپانیایی‌ها حفظ کرد. همه فکر می‌کردند روزهای بد اسپانیا تمام شده است، اما تفکر اشتباهی بود. وقتی همه به این نتیجه رسیدند که اسپانیا ناباورانه 2 بر یک در مقدماتی یورو 2016 به اسلواکی باخت، چه کسی مقصر شکست بود؟ از سرمربی اسپانیا و بازیکنان که بگذریم به کاسیاس می‌رسیم که در دفع یک توپ ساده عاجز بود تا تیمش به همین راحتی گل بخورد.

آتلتیکومادرید ـ رئال مادرید

(فصل 2015-2014 لالیگا)

مگر می‌شود رئال مادرید چهار گل بخورد و ایکر کاسیاس به عنوان دروازه‌بان هیچ نقشی در این چهار گل و این شکست تحقیرآمیز نداشته باشد؟ البته که کاسیاس یکی از مقصران اصلی بود. این دروازه‌بان سی و سه ساله اشتباهات مهلکی در برابر رقیب همشهری داشت و حداقل روی دو گل مقصر بود. کاسیاس پس از سال‌ها تجربه اندوزی و افتخارآفرینی انگار هر چه پیش می‌رود پراشتباه تر می‌شود. براستی اشتباهات مرگبار این دروازه‌بان پرافتخار و اسطوره‌ای چه زمانی پایان می‌یابد؟

آیا کاسیاس از رئال می‌رود؟

اگر این سوال فصل گذشته مطرح می‌شد پاسخی برای آن وجود داشت، چرا که این اسطوره تبدیل به نیمکت‌نشین شده بود و فرصت چندانی برای حضور درون دروازه رئال‌مادرید پیدا نمی‌کرد، اما اکنون اوضاع فرق می‌کند. هر چند کاسیاس 33 ساله در ماه‌های اخیر اشتباهات فاحش و مرگباری را درون دروازه رئالی‌ها و تیم ملی فوتبال اسپانیا مرتکب شد، اما آنچلوتی هنوز به او اعتماد دارد و حاضر نیست او را نیمکت‌نشین کند. اما با وجود جایگاه ثابت کاسیاس در رئال‌مادرید او چندی پیش از احتمال جدایی خود از رئال‌مادرید سخن به میان آورده بود. کاسیاس گفت قرار نیست تا آخر عمرش در رئال‌مادرید بازی کند و اگر مجبور شود قطعا این تیم را ترک می‌کند که در این صورت اتفاق بسیار مهم و تازه‌ای در دوران زندگی او اتفاق افتاده است. نمی‌توان دقیقا گفت در صورت جدایی کاسیاس از رئال‌مادرید مقصد بعدی او چه تیمی خواهد بود. اصلا شاید جدایی در کار نباشد، اما وقتی مصاحبه چند وقت پیش این دروازه‌بان را مرور می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که جدایی او همیشه باید مدنظر قرار داشته باشد. کاسیاس چه از رئال جدا شود و چه نشود اسطوره بی‌بدیل باشگاه مادریدی باقی می‌ماند. او رکوردی حیرت‌انگیز در میان همه دروازه‌بان‌های دنیا دارد و آن این است که در هر فینالی با اسپانیا و رئال‌مادرید شرکت کرده پیروز از آن بیرون آمده است. کاسیاس و رئال‌مادرید به فینال دیگری می‌رسند؟ احتمال بسیار زیادی وجود دارد، اما نباید فراموش کرد وقت برای کاسیاس کم‌کم در حال تنگ‌شدن است و او به پایان خط نزدیک می‌شود.

دیلی استار‌ /‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها