در پی سربریدن ۲۱ مصری توسط گروه تروریستی داعش، مقامات و کشورهای مختلف این اقدام داعش را به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۷۷۱۲۶۰
واکنش‌ جهانی به سربریدن 21 مسیحی مصری

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جنایت ضد انسانی گروه تروریستی تکفیری داعش علیه بیست و یک مسیحی قبطی مصری در لیبی را به شدت محکوم کرد.

"مرضیه افخم" با محکومیت این جنایات ادامه داد: عاملان این اقدام فجیع ، با تحریک احساسات مذهبـی ، قـومـی و طایـفه ای ، اهداف شومـی را همسـو بـا منـافـع رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به روابط پیروان ادیان بزرگ آسمانی و تخریب مناسبات کشورهای اسلامی دنبال می کنند .

افخم همچنین با ابراز همدردی با بستگان قربانیان و تسلیت به ملت و دولت جمهوری عربی مصر ، هوشیاری عمومی در تمامی سطوح در قبال توطئه ها و اقدامات مشکوک و پیامدهای خطرناک رشد افراط گرایی و تروریسم در منطقه را ضروری و مهم خواند .

دبیرکل اتحادیه عرب اقدام داعش را در سربریدن بیست و یک مسیحی مصری محکوم کرد.

کاخ سفید اقدام «بزدلانه و ددمنشانه» عناصر داعش را به اعدام ۲۱ شهروند مصری در لیبی به شدت محکوم کرد.

الازهر مصر اقدام عناصر وابسته به داعش را در سربریدن گروهی از قبطی های این کشور در لیبی اقدامی « وحشیانه و ددمنشانه » توصیف کرد که با هیچ دین و آیینی ارتباطی ندارد.

الازهر مصر در بیانیه ای اعلام کرد: « در نهایت حزن و تاسف باید اعلام کنیم که خبر مربوط به اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی داعش به اعدام گروهی از شهروندان بی گناه مصری در لیبی را شنیدیم.»

در این بیانیه آمده است: « این اقدام وحشیانه هیچ ارتباطی با هیچ دین و آیینی ندارد و دور شأن انسان است.»

همچنین "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه نیز با محکوم کردن کشتار وحشیانه 21 مصری در لیبی توسط داعش گفت که فرانسه و هم پیمانان او مصمم به مبارزه با گروه های تروریستی هستند.

دفتر فرانسوا اولاند در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه این عملیات کشتار را محکوم می کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: رئیس جمهوری فرانسه از کشیده شدن عملیات داعش به لیبی اظهار نگرانی می‌کند و بر عزم فرانسه و هم پیمانانش در مبارزه با این گروه تأکید دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه‌ای قتل ۲۱ قبطی مصری را محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شدیدا این جنایت وحشیانه و شنیع علیه ۲۱ مسیحی مصری را در لیبی توسط گروهی وابسته به داعش محکوم می‌کند. این جنایت بار دیگر نشان دهنده ماهیت وحشیانه این گروه است، گروهی که مسئول کشتار و آزار هزاران نفر از پیروان ادیان، قومیت و ملیت‌های مختلف است و بدون توجه به ارزش‌های انسانی چنین اقداماتی انجام می‌دهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر این موضوع تأکید می‌کنند که باید داعش را شکست داد و تعصب، خشونت و تنفری که این گروه از آن حمایت می‌کند باید از بین برود.»

شورای وزیران عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای کشته شدن 21 مصری را به دست داعش محکوم کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان هم در بیانیه‌ای سر بریدن ۲۱ مسیحی مصری توسط تروریست‌های داعش در لیبی را محکوم کرد.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی داعش تاکید کرد: آنها(21 مسیحی مصری) تنها به خاطر مسیحی بودن ترور شدند. آنها فقط از حضرت مسیح کمک می‌خواستند.

پاپ فرانسیس افزود: این مهم نیست که آنها، کاتولیک، ارتدوکس،‌قبطی، و یا لوتری هستند بلکه مهم مسیحی بودن آنها است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها