قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از افزایش 14برابری سرمایه گذاری خارجی در این منطقه در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۱۹۴
رشد 14 برابری سرمایه گذار خارجی در اروند

عبدالله کعبی، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 108میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، تجارت و نفت منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد 14 برابری برخوردار است.

وی افزود: شرکت هایی از کویت، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و روسیه بیشترین سرمایه گذاری را در منطقه آزاد اروند انجام داده اند.

کعبی گفت: امسال پس از 9 سال از تاسیس منطقه آزاد اروند، صادرات از واردات پیشی گرفت که این اتفاق در هیچ یک از مناطق آزاد کشور رخ داده نداده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال در مناطق خرمشهر و آبادان را از مهمترین اولویت های این منطقه بیان کرد.

وی افزود: در هیچ یک از مناطق آزاد کشور به جز منطقه آزاد اروند زیرساخت هایی مهمی همچون فرودگاه، راه آهن، اتوبان، کشتیرانی، نفت، بنادر، کشاورزی، صید و صیادی و آبراه قابل کشتیرانی، برخورداری از آب​های بین المللی و همسایگی با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را به صورت یکجا ندارد.

کعبی، چشم انداز منطقه آزاد اروند را مطلوب و درخشان توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه کمتراز 10سال از عمر این منطقه آزاد می گذرد به بسیاری از اهداف مناطق آزاد دست یافته است.

بنادر خرمشهر، آبادان و جزیره مینو بخشی از منطقه آزاد اروند است.(شریان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها