وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن

وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن ماه جاری پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۴۶۰
پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن

علی اصغر فانی در آیین افتتاح و بهره برداری از یک مدرسه خیر ساز 12 کلاسه در سمنان با حضور در جمع خبرنگاران در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مطالبات شامل حق التدریسهای چند ماهه اخیر و حق الزحمه امتحانات اخیر است.

وی با بیا انکه این مبلغ تامین اعتبار شده است، اضافه کرد: این اعتبار باید از خزانه دریافت و به حساب معلمان واریز شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حجم بدهی این وزارتخانه به فرهنگیان، یادآور شد: تنها یک رقم این بدهی 520 میلیارد تومان است که این رقم به عنوان مطالبات معلمان تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.

فانی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی استفاده از معلمان بازنشسته و کمبودهای نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور به خبرنگاران گفت: در حال حاضر نزدیک به 50 هزار معلم دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل‌اند که این افراد در سه مرحله به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این معلم دانشجوها به تدریج به فرهنگیان کشور اضافه می شوند، اضافه کرد: اولین گروه از این دانشجویان مهرماه 95 که شامل 25 هزار معلم دانشجو هستند فارغ التحصیل و در مدارس کشور مشغول تدریس می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین دو گروه 10 و 17 هزار نفره نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مراحل بعدی به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند که با آغاز بکار آنها مشکل نیروی انسانی در این وزارتخانه بزرگ نیز مرتفع می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از وجود 520 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و گفت: بالغ بر 490 هزار از این کلاس درس‌ها در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ساخت شده‌اند.

فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این حجم از عملیات ساخت و ساز در دوران انقلاب اسلامی حکایت از توجه ویژه نظام اسلامی به حوزه آموزش و پرورش دارد.

وی، با تقدیر از مشارکتهای مردمی در ساخت و ساز مدارس کشور ادامه داد: 97 هزار کلاس درس از 490 هزار کلاس درس ساخته شده پعد از انقلاب اسلامی را خیرین مدرسه ساز ساخته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش،با بیان اینکه مدارس خیر ساز 20 درصد مدارس کشور را شامل می‌شوند، تصریح کرد: 2میلیون و 100 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل‌اند.

فانی، با اشاره به حجم بالای مدارس خیرساز در کشور، اضافه کرد: این مهم حکایت از توجه ویژه مردم و خیرین به حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و خصوصا آموزش و پرورش دارد که جای تقدیر و تشکر دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها