فرهاد مجیدی به کمیته فنی فدراسیون فوتبال پیوست، شاید مهدوی‌کیا هم بیاید

ستاره‌ها در نقش فنی

یارگیری کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در حالی با جذب فرهاد مجیدی ادامه یافت که رئیس این کمیته در انتظار پاسخ مهدی مهدوی‌کیا هم هست تا بار تجربی و فنی این کمیته ارتقا یابد.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۱

کمیته فنی یعنی همان کمیته‌ای که در فوتبال ایران بندرت نقش واقعی خود را نشان داده است و‌ حداکثر به طور مقطعی در برخی باشگاه‌ها به بررسی عملکرد کادر فنی تیم پرداخته است، در فدراسیون فوتبال هم تا به حال چندان جایگاه ملموسی نداشته است با وجود این در ادامه سیر تحول و تغییرات مدیریتی در فدراسیون، کمیته فنی و توسعه نیز با جذب برخی چهره‌ها می‌خواهد بر بار فنی، تجربی و شاید هم شهرت خود بیفزاید. این کمیته که در روزهای گذشته جلال طالبی، سرمربی تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه را جذب کرد و قرار است حسن حبیبی، یکی دیگر از مربیان پیشین تیم ملی و تیم امید را به جمع خود اضافه کند، سراغ چهره‌های شاخص و البته محبوب قرمز و آبی هم رفت. در این باره دیروز مرتضی محصص رئیس کمیته فنی فدراسیون در حالی از عضویت فرهاد مجیدی چهره محبوب استقلالی‌ها در این کمیته خبر داد که با سیاست جدید این کمیته از این پس باید شاهد خبرهای بیشتری در حوزه فنی فدراسیون باشیم.

البته در این میان چنانچه تجربه ناموفق حضور علی کریمی در کادرفنی تیم ملی برای امثال فرهاد مجیدی هم تکرار نشود و او هم نیامده عطای کار کردن در این کمیته را به لقایش نبخشد. چرا که کمیته فنی فدراسیون فوتبال در حالی به این یارگیری‌ها دست زده و در انتظار پاسخ مهدی مهدوی‌کیا هم هست که اصلی‌ترین موضوعی که درروزهای آینده باید به آن بپردازد بررسی عملکرد کارلوس کی‌روش است؛ امری که به نظر می‌رسد از همین حالا نتیجه آن مشخص است؛ چرا که محصص به صراحت مهر تائید بر عملکرد کی‌روش گذاشته و می‌توان گفت از این نظر، کمیته فنی پیش از هرگونه تغییر و نشستی عملکرد کی‌روش را موفق می‌داند، همان‌طور که افکار عمومی چنین نظری دارد.

اما فرهاد مجیدی چگونه عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال شد، این پرسشی که بود که دیروز خبرگزاری‌های مختلف از مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون پرسیدند، پرسشی که او در پاسخ به آن چنین اظهار نظر کرد: علاقه‌مندیم از بزرگان فوتبال در کمیته فنی استفاده کنیم که بر همین اساس ابتدا جلال طالبی به این کمیته اضافه شده و قرار است حسن حبیبی هم به جمع ما اضافه شود. حضور مجیدی هم تصمیم تازه‌ای نیست، همان زمان که از آقای طالبی برای حضور در کمیته فنی درخواست کردیم، پیشنهادی را نیز به مجیدی دادیم ولی به دلیل کلاس‌های مربیگری پیشرفته در انگلیس، حضورش در کمیته فنی به تعویق افتاد.‌ به هر حال او در جلسه بعدی کمیته فنی که هفته آینده برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

محصص گفت: مجیدی بازیکن بزرگی بوده و در حال حاضر دوره‌های مربیگری را سپری می‌کند و ما دوست داریم از این دست از بازیکنان سابق مثل مجیدی و مهدوی‌کیا که اکنون به صورت رسمی در هیچ تیمی مربیگری نمی‌کنند، استفاده کنیم.

معیار شما برای انتخاب اعضای کمیته فنی چیست، محصص در پاسخ به این پرسش گفت: گزینه‌هایی که عضو کمیته فنی و توسعه شوند باید سابقه ملی داشته باشند و در ایران هم مربیگری نکنند، اگر قرار باشد آنها در ایران کار مربیگری کنند، نمی‌توانند به خوبی کار کارشناسی کنند.

محصص درباره این‌که آیا مجیدی کلاس‌های مربیگری‌اش را به پایان رسانده که عضو کمیته فنی شده است، گفت: او در انگلیس کلاس‌های مربیگری پیشرفته را پشت سر می‌گذارد. مجیدی یک بازیکن بزرگ بود که در اروپا هم سابقه بازی دارد. او خوش‌‌فکر است و مطمئناً می‌تواند به کمیته فنی هم کمک کند.

کی‌روش به فوتبال ما سبک داد

جلسه بعدی کمیته فنی که قرار است هفته آینده برگزار شود به بررسی عملکرد کی‌روش اختصاص دارد، آیا کمیته فنی با ادامه حضور کی‌روش در ایران موافق است، محصص در پاسخ به این پرسش فارس گفت: صرف‌نظر از نتایجی که به دست آمد باید ببینیم کی‌روش چه تاثیری روی فوتبال ما گذاشته است. به نظر من این تاثیر مثبت بوده و ما صاحب سبک شدیم و امروز می‌توانیم با تمام تیم‌های دنیا بازی کنیم که تا قبل از حضور کی‌روش این موارد وجود نداشت. ضمن این‌که بازیکنان از انگیزه بالایی برای همراهی تیم ملی برخوردار هستند، بنابراین ما از ادامه حضور کی‌روش موافقیم، اما باید جلسه بگذاریم و نتایج آن را اعلام کنیم.

او درباره پیشنهاد ژاپن و عربستان به کی‌روش گفت: ممکن است خیلی‌ها با او صحبت کنند، تا جایی که من می‌دانم کی‌روش هفته آینده به ایران بازخواهد گشت البته تاریخ دقیق بازگشت کی‌روش مشخص نیست. ان‌شاءالله پس از بازگشت او جلسه‌ای را با حضور او در کمیته فنی برگزار خواهیم کرد، اما در مورد جزئیات این جلسه باید پس از برگزاری آن صحبت کنیم و نمی‌توان از حالا در خصوص جزئیات این جلسه پیش‌بینی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها