نوروز سال 93 شبکه سه برنامه‌ای ترکیبی با عنوان «آقای گزارشگر» را به نمایش گذاشت، برنامه‌ای با رویکرد شناسایی و معرفی افراد مستعد در زمینه گزارشگری مسابقات فوتبال.
کد خبر: ۷۷۰۱۰۱

این برنامه که با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور و داورانی چهره آشنا تولید شده بود اتفاقا بسیار بر دل مخاطبان و بخصوص ورزش‌دوستان و بخصوص علاقه‌مندان فوتبال نشست و به گواهی نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما یکی از محبوب‌ترین ویژه‌برنامه‌های نوروزی سال 93 شد. امسال هم قرار است سری جدید این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد کاشانی در قالب 15 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در ایام سال نو تولید شود. فراخوانی که از طریق شبکه و سایت شبکه سه علاقه‌مندان به گزارشگری را دعوت می‌کرد برای ثبت‌نام، دهم بهمن به پایان رسیده است و 4000 داوطلب برای شرکت در آزمون‌های ابتدایی اعلام آمادگی کرده‌اند که صد نفر آنها دارای مدرک دکترا هستند.

تهیه‌کننده آقای گزارشگر با بیان این‌که ضبط سری جدید این برنامه از بیست و هفتم بهمن آغاز می‌شود، به جام‌‌جم گفت: سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی محل ضبط این برنامه است.

محمد کاشانی درباره فراخوان آقای گزارشگر توضیح داد: امسال برای شرکت در آزمون برنامه شرط تحصیلی قرار داده‌ایم و فقط دانشجویان و افراد لیسانس به بالا مجاز به شرکت هستند که با این شرایط 4000 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.وی ادامه داد: این تعداد داوطلب از سوی چهار گزارشگر قدیمی تلویزیون غربالگری اولیه می‌شوند و صد برگزیده به مرحله پایانی راه خواهند یافت که 60 نفر اصلی و بقیه ذخیره هستند.

کاشانی با اشاره به استقبال خوب از فراخوان این برنامه گفت: از تمامی استان‌های کشور برای شرکت در برنامه ثبت‌نام کرده‌اند که استان‌های تهران و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت‌کننده را دارند. همچنین صد نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا هستند.تهیه‌کننده آقای گزارشگر درباره تغییرات این برنامه نسبت به قسمت پیشین‌ اظهار کرد: البته تغییراتی خواهیم داشت. برنامه آقای گزارشگر در نوروز سال 93 پس از سریال پایتخت و کلاه قرمزی رتبه سوم را در رضایت مخاطبان کسب کرد و در میان ترکیبی‌ها اول بود. امسال هم سعی می‌کنیم برنامه‌ای با کیفیت بالا تولید کنیم.

وی با اعلام این‌که اجرای سری جدید را نیز مانند گذشته محمدرضا احمدی برعهده خواهد داشت، تصریح کرد: محمدحسین میثاقی هم احمدی را در اجرا یاری خواهد کرد. ضمنا در هر قسمت یک هنرمند هم مهمان برنامه می‌شود که درباره نحوه گزارشگری حاضران در برنامه هم نظر خواهد داد، اما نظرش در رای‌گیری نهایی لحاظ نخواهد شد. در هر برنامه از بینندگان هم نظرخواهی می‌شود و در نهایت یک برگزیده مردمی هم خواهیم داشت.

کاشانی افزود: آخرین برنامه هم به صورت زنده پخش خواهد شد که در آن آرای مردمی تاثیر بسیاری در انتخاب برگزیده نهایی دارد. این تهیه‌کننده، تسلط در اجرا، فن بیان، چهره، دانش فوتبالی، سرعت عمل و اطلاعات عمومی را از جمله ملاک‌های گزینش برگزیدگان برشمرد و بیان کرد: در ترکیب داوران برنامه نیز تغییراتی ایجاد شده است. تلاش کرده‌ایم علاوه بر دعوت از اهالی مطبوعات و کارشناسان فوتبال، از گزارشگران قدیمی تلویزیون مانند جهانگیر کوثری و اسکندر کوتی نیز در هیات داوری برنامه استفاده کنیم و از گزارشگران تازه‌کار و بخصوص کسانی که در سری قبلی اظهارنظرشان حواشی و مشکلاتی را به‌وجود آورده بود، بهره نبریم.

وی با تاکید بر این‌که از فوتبالیست‌ها در هیات داوران برنامه استفاده نخواهد شد، یادآور شد: ترکیب هیات داوران هنوز قطعی نشده است، زیرا هنوز منتظر پاسخ نهایی‌شان هستیم.

تهیه‌کننده آقای گزارشگر درباره حمایت از برگزیدگان این برنامه نیز توضیح داد: تقریبا همه برندگان برنامه سری گذشته در تلویزیون به کار گرفته شده‌اند؛ یکی در برنامه نود و دیگری در شبکه ورزش. با این‌که در فراخوان هم تاکید کرده‌ایم که قول همکاری به برگزیدگان نمی‌دهیم، اما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا پس از آموزش‌های لازم و کافی در برنامه‌های ورزشی به کار گرفته شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها