شرکت سامسونگ سرمایه‌ گذاری عظیمی را روی بخش نمایشگر انجام می‌دهد

سرمایه‌ گذاری سنگین سامسونگ در راه خودکفایی

شرکت سامسونگ با تخصیص بودجه‌ای چند میلیاردی قصد دارد تا در بخش نمایشگرهای همراه، خودکفا شود.
کد خبر: ۷۶۹۹۶۸
سرمایه‌ گذاری سنگین سامسونگ در راه خودکفایی

جام جم کلیک: شرکت سامسونگ در طول آخرین گزارش سه‌ماهه خود بحران بسیار عجیبی را در بخش تلفن‌های همراه هوشمند تجربه کرد که این موضوع موجب شد تا سران این شرکت به فکر تغییر در ساختار تولید تلفن همراه در این شرکت بیفتند و به همین دلیل نیز به سراغ خودکفایی در بسیاری از بخش‌های مهم در تولید تلفن همراه هوشمند بروند.

نخستین گام در این راستا تولید پردازنده‌های نیرومند برای تلفن‌های همراه هوشمند و حذف شرکت کوالکام از معادلات تولید برای پرچمداران سری گلکسی بود که مسلما برای شرکت سامسونگ مفید خواهد بود. در ادامه نیز این شرکت قصد دارد تا به‌صورت کامل در زمینه تولید نمایشگرهای OLED سایز متوسط خودکفا شود که البته این امر نه‌تنها این شرکت را خودکفا خواهد کرد بلکه می‌تواند برای فروش نمایشگرهای تولید شده به شرکت‌های دیگر نیز کافی باشد.

در این راستا این شرکت کره‌ای می‌تواند 3.6 میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کند و این رقم سنگین می‌تواند موجب شود تا بسیاری از افراد بتوانند از مزایای این امر بهره‌مند شوند زیرا این اقدام موجب خواهد شد تا قیمت نهایی محصولات را بتوان کاهش داد. البته شرکت سامسونگ تنها بازار دستگاه‌های دارای اندازه متوسط را در اختیار خواهد گرفت و بازار تولید نمایشگرهای OLED برای تلویزیون‌ها نیز تنها برای شرکت ال‌جی باقی خواهد ماند تا رقابت در این سطح دچار چالش نشود. شرکت ال‌جی به‌تازگی سرمایه‌ای به میزان 1 میلیارد دلار را برای بخش پنل‌های OLED درنظر گرفته است و همین امر نیز موجب بالارفتن قدرت این شرکت در این رده خواهد شد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها