ایمان امامی از اصفهان: یک لپ تاپ فوجیستو دارم که مدتی سرعتش پایین بود و هنگ می‌کرد، ویندوز آن را عوض کردم و بسیار با آن کلنجار رفتم، اما همچنان سرعتش به‌شدت پایین است و هنگ می‌کند.
کد خبر: ۷۶۹۹۳۷
پرسش و پاسخ: سرعت پایین و هنگ لپ‌تاپ

ایمان امامی از اصفهان: یک لپ تاپ فوجیستو دارم که مدتی سرعتش پایین بود و هنگ می‌کرد، ویندوز آن را عوض کردم. سپس ویندوز و آنتی‌ویروسم را آپدیت کردم. ویندوز آن 7 است و ویروس هم نداشت. بسیار با آن کلنجار رفتم، اما همچنان سرعتش به‌شدت پایین است و هنگ می‌کند. مصرف رم و سی‌پی‌یو هم همان اول کار تا 100 بالا می‌رود.

پاسخ کلیک: متاسفانه به مدل دقیق لپ‌تاپ خود اشاره نکردید تا بررسی کنیم سخت‌افزار لپ‌تاپ شما از ویندوز 7 پشتیبانی می‌کند یا خیر، زیرا گاهی ممکن است بتوانید ویندوز 7 را روی دستگاه نصب کنید، اما بروز مشکل در درایورهای سخت‌افزاری موجب اشغال شدن حافظه‌ رم یا پردازشگر مرکزی شده و همین عامل به‌راحتی موجب هنگ سیستم‌عامل می‌شود.

در ادامه ممکن است لپ‌تاپ شما با ویندوز 7 سازگاری داشته باشد، اما منبع نصب ویندوز و نسخه‌ ویندوزی که نصب می‌کنید، اشکال داشته باشد. توصیه می‌کنیم دیسک نصب ویندوز را تغییر دهید، زیرا برخی نسخه‌های کپی اشکالاتی دارند و با برخی رایانه‌ها سازگار نیستند.

همچنین می‌توانید از بخش task Manager در ویندوز بررسی کنید کدام برنامه یا سرویس‌ها حافظه‌ رم را اشغال کرده و فعالیت پردازشگر مرکزی رایانه را افزایش می‌دهند. بررسی هریک از این عوامل و سرویس‌ها در گوگل می‌تواند شما را تا دستیابی به راه‌حل یاری کند.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها