موتور جستجوی گوگل، اطلاعات پزشکی حرفه‌ای و بسیار دقیقی را به سرویس خدمات خود افزوده است که می‌تواند در نقش یک پزشک- مشاور برای کاربر عمل کند!
کد خبر: ۷۶۹۹۰۳
دکتر گوگل از راه رسید

به گزارش جام جم کلیک: اغلب افراد در هنگام مواجهه با علائمی مانند سردرد یا گلودرد، بروز بثورات جلدی یا حس توده‌ای در قسمتی از بدن، بسرعت اقدام به جستجو در اینترنت می‌کنند؛ اما اطلاعات پزشکی و روش‌های درمانی ارائه شده در این سایت‌ها تا چه میزان قابل اعتماد هستند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، از هر 20 جستجو در موتور گوگل یک مورد اطلاعات پزشکی و سلامت است.

گوگل با هدف ارائه اطلاعات پزشکی حرفه‌ای و قابل اعتماد به کاربران، خدمت جدیدی را معرفی کرده است؛ از هفته جاری کاربران ساکن در آمریکا می‌توانند از خدمات دکتر گوگل استفاده کنند و سوالات متداول پزشکی را در این بخش ویژه جستجو کنند.

برای تهیه این اطلاعات پزشکی، گوگل از تیمی از پزشکان متخصص و منابع پزشکی بسیار معتبر استفاده کرد و درنهایت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تیمی از پزشکان مورد بازنگری قرار گرفت.

گوگل تأکید می‌کند که این خدمت به هیچ عنوان یک روش خودتشخیصی- خوددرمانی محسوب نشده و نمی‌تواند جایگزین تشخیص توسط پزشک متخصص شود؛ هدف از این اقدام تنها آگاهی‌بخش به مردم و دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد است که می‌تواند به تشخیص بموقع بیماری‌ها منجر شود.

در مرحله نخست، دسترسی به اطلاعات پزشکی گوگل به زبان انگلیسی و برای کاربران ساکن در آمریکا فعال شده است؛ به مرور مطالب پزشکی تخصصی‌تری به این بانک افزوده شده و امکان دسترسی مردم سایر نقاط جهان به این بخش فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها