معاون اول رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد رابطه عراق و ایران در آینده به بالاترین سطح در میان همسایگان عراق برسد.
کد خبر: ۷۶۹۸۰۵
ملت عراق کمکهای ایران را فراموش نمی‌کند

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از بغداد، نوری مالکی که در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت کشورمان در بغداد سخن می گفت، افزود: همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو ملت و دو کشور باید توسعه یابد، تا از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی در جمع صدها تن از شخصیت ها و مسئولان عراقی، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی علما و مقامات لشکری و کشوری عراق با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ملت عراق هیچگاه کمک های بی دریغ ایران علیه تروریست‌ها را فراموش نخواهد کرد.

سلیم الجبوری و روز نوری شاویس دیگر سخنرانان این مراسم بودند که از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق درمبارزه با تروریست های تکفیری قدردانی و روابط تهران – بغداد را مستحکم و استوارتوصیف کردند.

معاون نخست وزیرعراق: امام خمینی(ره) نوری درخشان برای مردم و انقلاب ایران بود

معاون نخست وزیر عراق گفت: عراق به همسایگی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند .

روژ نوری شاویس در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بغداد که با حضور سفرا دیگر کشورها ، برخی از نمایندگان پارلمان ، معاونان نخست وزیر علما و مقامات لشکری وکشوری برگزار شد ، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار ما افزود: امام خمینی رحمت الله علیه نوری درخشان برای مردم و انقلاب ایران بود که با نور خود راه انقلاب را روشن کرد .

وی گفت: ایران نخستین کشوری بود که عراق را در جنگ با داعش پشتیبانی کرد . نوری شاویس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ملت عراق را اعم از سنی و شیعه و اقلیت های مذهبی در جنگ با داعش یاری کرد و به کمک ما آمد .

وی ابرازامیدواری کرد: رابطه میان دو کشور همواره استوار و ثابت باشد .

تاکید برنقش ایران در پایان دادن به بحران های منطقه ای

دبیرکل سازمان بدر گفت: اگر اراده ملت ایران نبود آشوب همه منطقه را فرا می گرفت.

هادی العامری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بغداد که با حضور سفرای کشورها، برخی از نمایندگان پارلمان ، معاونان نخست وزیر، علما و مقامات لشکری و کشوری عراق برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلابیون همه در مکتب امام خمینی رحمت الله علیه پرورش یافتند و این مکتب انقلابی بزرگ را در منطقه و تاریخ رقم زد .

وی گفت: ایران با آنکه در تحریم اقتصادی قرار دارد اما هیچگاه از حمایت مردم مظلوم جهان از جمله ملت عراق دریغ نکرد .

هادی العامری افزود: همه کمک ها و در نتیجه پایداری ملت عراق دستاورد انقلاب اسلامی است که امام خمینی رحمت الله علیه آن را بنیان گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها