پاسور تیم ملی ایران خیلی زود در زنیت جا افتاد

سبک جدید «معروف» در روسیه

در روزهایی که فدراسیون والیبال مشغول تدارک تیم ملی در راه لیگ جهانی است و می‌خواهد با اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی برای برنامه‌های آینده به توافق برسد، لیگ برتر والیبال در مراحل پایانی نیز فرصت تازه‌ای به‌وجود آورده است تا بازیکنان ملی و مطرح توسط کواچ محک زده شوند.
کد خبر: ۷۶۹۶۱۳
سبک جدید «معروف» در روسیه

کواچ در لیگی که بدون سعید معروف برگزار می‌شود بازی‌های قبلی را از طریق فیلم رصد کرده است و در ادامه، به تماشای بازی‌های دور حذفی می‌نشیند. علاوه بر اینها او می‌خواهد بازی‌های بهترین بازیکن ایران در لیگ روسیه و لیگ اروپا را رصد کند.

حضور سعید معروف، پاسور تیم ملی والیبال در لیگ‌های اروپایی فرصت خوبی است تا بازیکنان جوان، والیبال روز دنیا را بهتر ببینند. از طرفی والیبال دنیا با حضور معروف در تیم‌های خارجی، به والیبال ایران توجه بیشتری می‌کند و این می‌تواند فرصت دیگری برای والیبال ایران و خودنمایی بیشتر در عرصه جهانی باشد.

اکنون سعید معروف سفیر والیبال ایران با درخشش در لیگ جهانی و رقابت‌های جهانی والیبال، مهره باارزشی برای زنیت روسیه به‌شمار می‌آید که در بازی‌های اخیر خود با این تیم، شاخص‌های بازی خود را در لیگ روسیه و اروپا با زنیت ثابت کرده است.

معروف ریش‌هایش را به سبک جیمز‌ هاردن، ستاره هیوستون راکتس در لیگ NBA بلندتر کرده است. بدن کشیده‌اش در پیراهن جذبی زنیت روسیه از آمادگی بدنی او خبر می‌دهد و بین ذهن و بدن هماهنگی مناسبی ایجاد کرده است تا یکی از بازیکنان آماده با ظرفیت‌های بزرگ شدن در یک لیگ خوب والیبال اروپا باشد.

کاپیتان، مسافر ایتالیا

کاپیتان تیم ملی والیبال در بازی‌های لیگ والیبال روسیه با تیم زنیت در هفته بیست و دوم مقابل لکوموتیو نووسیبریسک به برتری رسید. در بیست سومین روز از این بازی‌ها نیز تیم اوگرا ساموتلور در سالن مسابقه‌های بین‌المللی شهر نیژنوارتوفسک در عرض 78 دقیقه و برابر هزار تماشاگر مقابل یاران معروف تسلیم شد. سعید معروف، پاسور تیم زنیت در این بازی سه ست برای تیمش به میدان رفت و سه امتیاز برای تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ روسیه به دست آورد. این چهارمین برد متوالی زنیت کازان به همراه سعید معروف بود.

زنیت کازان اکنون بعد از بلگوری در رده دوم لیگ برتر والیبال روسیه قرار دارد. بازی بعدی تیم زنیت عصر امروز (پنجشنبه) در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم پیاچنزا در ایتالیا برگزار می‌شود.

این تیم بازیکنان شاخصی به نام‌های ساموئله پاپی چهل‌و‌دو ساله بازیکن قدیمی‌ ایتالیا، هریستو زلاتانوف، رکورددار امتیازگیری در سری A، ریدل پوئی از کوبا، ماریو جونیور‌ لیبروی سابق تیم ملی برزیل و الکسی اوستاپنکو از روسیه در اختیار دارد که تقابل این آخری با هموطنانش در بازی امروز جالب است.

پیاچنزا بازیکنانی مانند والریو ورمیلیو، پاسور خود را در این فصل از دست داد که وی به ارومیه آمد و در تیم شهرداری بازی می‌کند. کوین له‌رو بازیکن تیم ملی فرانسوی که به تیم هیوندایی کره جنوبی رفت از دیگر جداشده‌های تیم ایتالیایی است. این تیم به خاطر شرایط مالی نامناسب تا کناره‌گیری از لیگ سری A پیش رفته بود اما پس از پیدا کردن اسپانسر جدید به فعالیت خود ادامه داد.

یاران سعید معروف در شرایطی برابر پیاچنزا قرار می‌گیرند که شش بازی اخیر خود را با بردهای 3 بر صفر در لیگ اروپا به پایان رساندند. زنیت سال گذشته هم دو بار برابر تیم ایتالیایی به میدان رفت و نتیجه هر دو بازی را از آن خود کرد . این تیم در لیگ روسیه نیز بدون باخت پیش می‌رود و یکی از قدرت‌های این فصل بازی‌های روسیه است. پیاچنزا به عنوان تیم دوم مرحله گروهی از گروه A رقابت‌ها بعد از نماینده رومانی قرار گرفت و حریف زنیت روسیه شد.

این تیم در لیگ سری A ایتالیا با شش شکست و ده پیروزی در جایگاه نهم قرار گرفته است.

سبک جدید معروف در والیبال

معروف در والیبال ایران مانند بسیاری از بچه‌های عرصه توپ و تور به طور خودجوش رشد کرد و استعدادش را به مربیان شناساند. مربیان زیادی با او کار کردند و در شناخت توانمندی‌هایش به او یاری رساندند اما کار با ولاسکو تولد جدید معروف در عرصه والیبال ایران و جهان بود. هرچند در سال‌های اخیر معروف با مربیان بزرگی کار کرده است اما همچنان برای همسان‌سازی شرایط خود با لیگ سطح بالایی مثل روسیه فاصله دارد. او می‌خواهد هر چه زودتر فاصله بازی در لیگ ایران تا رسیدن به سبک و سیاق بازی در زنیت را طی کند.

ماکسیم میخایلوف، بازیکن ملی‌پوش تیم زنیت درباره معروف می‌گوید: او سال گذشته به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی انتخاب شد. طبیعی است که هماهنگ شدن او با بازیکنان دیگر تیم مدتی طول می‌کشد. ما به تمرین ادامه می‌دهیم. در کل باید بگویم سعید معروف، والیبال سریع را ترجیح می‌دهد و عاشق بازی خارج از قوانین و چارچوب‌های والیبال است.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
والیبالیست
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
سلام
من عاشق بازی سعید معروف هستم.اون بی نظیر بی نظیر
والیبال یعنی عشق سعید.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها