وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی بیماران تنفسی ناشی از پدیده گرد و خاک در خوزستان که تا دو هفته پس از این پدیده به بیمارستان های دولتی،خصوص،تامین اجتماعی و شرکت نفت مراجعه کنند به صورت رایگان درمان می شوند.
کد خبر: ۷۶۹۵۳۹
بیماران تنفسی ناشی از گردو خاک در خوزستان رایگان درمان می​شوند

وزیر بهداشت: بیماران تنفسی ناشی از گردو خاک در خوزستان رایگان درمان می شوند
سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان در محل استانداری گفت: تا کنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمامی مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود:روز گذشته (سه شنبه)نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ،جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گردو غبار انجام شود.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گردو غبار ،خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند ومی توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان ، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی شود.

در هفته های اخیر افزایش غلظت گردو غبار تا 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب در برخی از شهرستان ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در 10 شهرستان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها