ادامه هفته بیستم لیگ برتر

پرسپولیس به سقوط ادامه می​دهد؟

ادامه هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر در حالی برگزار می شود که مصاف قعرنشینان و البته تقابل سپاهان و فولاد از جذابیتهای آن محسوب می شود. اما پرسپولیسی که روند رو به سقوط خود را با سرعت عجیبی پشت سر می گذارد و اگر در این دیدار هم سه امتیاز را از دست دهد باید کم کم خطر سقوط به دسته پایین تر را حس کند.
کد خبر: ۷۶۹۴۹۵
پرسپولیس به سقوط ادامه می​دهد؟

در ادامه رقابتهای هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر 5 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می​شود.

* ملوان – راه آهن

یکی از حساس ترین بازیهای این هفته را دو تیمی برگزار می کنند که از شانسهای اصلی سقوط به دسته پایین تر محسوب می شوند و بازنده این دیدار تا حد زیادی شانس ماندن در لیگ را از دست خواهد داد. به این ترتیب می توان ادعا کرد که این دیدار یک مصاف شش امتیازی است و همین مسئله حساسیت این دیدار را افزایش می دهد. بر روی کاغذ با توجه به پیروزی ارزشمند ملوان برابر پرسپولیس و برگزاری این دیدار در انزلی شانس برتری شاگردان فیروز کریمی به مراتب بیشتر از راه آهن است. از سویی دیگر راه آهن به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و این تیم بعد از تعطیلات نیم فصل به هیچ وجه بازی های امیدوار کننده ای از خود ارائه نداده است.

برای ملوان در این دیدار مازیار زارع و ایمان صادقی در این دیدار محروم هستند.

مصاف رفت دو تیم با برتری یک بر صفر راه آهنی ها به پایان رسید.

* گسترش فولاد – نفت مسجد سلیمان

این دیدار هم مثل دیگر بازی روز پنجشنبه مصافی میان دو تیم انتهای جدولی است و بازنده این دیدار شانس زیادی را برای بقا در لیگ برتر از دست می دهد. نقطه مشترک هر دو تیم ضعف در دفاع هست و همین مطلب شاید در پرگل شدن بازی موثر باشد.

بر روی کاغذ شانس دو تیم برای پیروزی تا حدی برابر است چراکه نفتی ها بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و به لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دارند و از آن طرف گسترشیها میزبان این دیدار هستند و می توانند با بهره برداری از این مسئله نتیجه این دیدار را به سود خود کنند.

محمد ابراهیمی از گسترش فولاد تنها محروم این دیدار است.

مصاف رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* پدیده – پرسپولیس

پدیده هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد تا تراکتورسازی را در تبریز با سه گل شکست دهد. نتیجه ای که منجر به برکناری خطیبی از سمت سرمربی گری این تیم شد و شاید اگر آنها پرسپولیس را هم در این دیدار مغلوب کنند شاهد اتفاقات جدیدی بر روی نیمکت پرسپولیس باشیم. پرسپولیسی که روند رو به سقوط خود را با سرعت عجیبی پشت سر می گذارد و اگر در این دیدار هم سه امتیاز را از دست دهد باید کم کم خطر سقوط به دسته پایین تر را حس کند.

پرسپولیس از سویی دیگر در حاشیه ای خود ساخته هم قرار گرفته و کنار گذاشتن سه بازیکن از سوی درخشان درحالی صورت گرفته که یکی از آنها بهترین گلزن تیم او محسوب می شود و به این ترتیب تنها امید هواداران این تیم در این دیدار به درخشش محمد نوری و طارمی خواهد بود.

پرسپولیس در این دیدار محکوم به کسب هر سه امتیاز است، سه امتیازی که به دست آوردنش کار دشواری است و از آن طرف پدیده می خواهد مثل ابتدای فصل نمایشهای خوبی را ارائه دهد و نشان دهد که واقعا پدیده رقابتهای لیگ برتر بوده است.

حمید علی عسگر از پرسپولیس و اکبر صادقی و محمد نژاد مهدی از پدیده محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* صبای قم – تراکتورسازی

تراکتورسازان بعد از برکناری عجیب و در عین حال دور از انتظار رسول خطیبی از سرمربی گری این تیم کار را به دست یکی از دستیاران او سپرده اند و باید دید که این تغییر در نهایت به نفع تراکتوریها به پایان می رسد یا نه. حاشیه و بحران ایجاد شده در تراکتورسازی شاید فرصت خوبی به مهدی تارتار و شاگردانش بدهد تا بتوانند این تیم سردرگم و آشفته را در قم شکست دهند.

این دیدار احتمالا بیش از آنچه در داخل زمین رقم می خورد، دارای حواشی خاص خودش خواهد بود و فارغ از هر نتیجه ای که بعد از این دیدار بدست آید، باید منتظر مصاحبه های تند تراکتوریها بود.

آنچه این روزها از تراکتورسازی به نظر می رسد بیشتر به یک آرامش قبل از توفان شباهت دارد و شاید برتری مقابل صبا بتواند مشکلات این تیم را موقتا تحت الشعاع قرار دهد.

روزبه چشمی از صبا تنها غایب این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر دو تراکتورسازان به پایان رسید.

* فولاد – سپاهان

رویارویی فرکی با فولاد آن هم در اهواز در نوع خود جذاب است. فرکی فصل گذشته این تیم را قهرمان لیگ کرد و حالا در حالی به اهواز بر می گردد که همین وظیفه را در سپاهان به او سپرده اند اما نتایج دو هفته اخیر تیم او به شکلی بوده که صدای هواداران این تیم اصفهان را در آورده است و شکست سپاهان برابر فولاد رسما به معنای عقب ماندن این تیم از کورس قهرمانی خواهد بود چراکه اگر این اتفاق رخ دهد فاصله دو تیم به شش امتیاز افزایش پیدا می کند و این فاصله در فوتبال ایران به راحتی قابل جبران نیست.

هر دو تیم فولاد و سپاهان در فاز تهاجمی تیمی قدرتمند هستند اما ترس از شکست برای هر دو تیم شاید منجر به ارائه یک بازی آرام و محتاطانه از سوی دو تیم شود.

سپاهان در این دیدار محمد علی احمدی و لوسیانو پریرا را در اختیار ندارد و در آن سوی میدان لئوناردو مساریچ تنها محروم فولاد است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* پیکان – نفت تهران

این دیدار از هفته بیست و یکم برگزار می شود. البته پیکانیها نسبت به برگزاری آن به شدت معترض هستند. چه آنکه صمد مرفاوی در اظهاراتی عنوان کرد تیم او نباید تاوان آسیایی شدن نفت را بدهد. نفتیها در بازی قبلی خود سایپا را مقتدرانه شکست داده اند و در آن سوی میدان پیکان در نیم فصل نمایش ضعیفی داشته و در آخرین بازی با وجود مقاومت برابر استقلال بالاخره تن به شکست دادند.

نفت در این دیدار تنها به سه امتیاز فکر می کند تا هم در کورس قهرمانی بماند و هم اینکه با روحیه ای بالا در مصاف آسیایی اش حضور پیدا کند. در آن سوی میدان هم پیکان برای فرار از احتمال سقوط به دسته پایین تر مجبور به پیروزی در این دیدار است و اگر آنها موفق نشوند از این دیدار دست پر خارج شوند، به جمع شانسهای سقوط اضافه می شوند. هرچند که موفقیت آنها برابر نفت مسئله ای است که روز کاغذ بسیار دور از ذهن است.

احمد جمشیدیان از پیکان و وحید حمدی نژاد از نفت محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* برنامه دیدارها:

پنجشنبه 23 بهمن 1393

گسترش – نفت مسجد سلیمان- ساعت 14:30-اختصاصی گسترش

ملوان - راه آهن- ساعت 15:30 – تختی انزلی

پیکان – نفت تهران ساعت 15:15 – ورزشگاه شهر قدس

جمعه 24 بهمن 93

صبا – تراکتورسازی-ساعت 15:30-یادگار امام

فولاد‌ خوزستان – سپاهان-ساعت 17:30-غدیر اهواز

پدیده خراسان – پرسپولیس-ساعت 15-ثامن مشهد

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها