این که وزیر ارشاد مملکت به زبان خوش آمار بدهد که در زمان حاضر قریب 14 میلیون ایرانی از وایبر و فیسبوک و توییتر استفاده می‌کنند که از قرار معلوم، 9.5 میلیون نفر از این تعداد، مشتری وایبر لعنتی ضاله می‌باشند. این اخبار، من درآوردی نیست. مطبوعات مملکت از قول ایشان نقل‌قول کرده بودند. کی دیدید که ما کشکی و غیرمستند حرف بزنیم...؟
کد خبر: ۷۶۹۲۵۷
استفاده غیرضاره از وایبر ضاله

بسته پیشنهادی: گرچه مطالب آقای وزیر فقط شامل یک پیشنهاد ضمنی و تلویحی است و آن هم آزاد گذاشتن فضاهای اجتماعی اینترنتی و نرم‌افزارهای اینترنتی روی گوشی تلفن‌های همراه؛ اما در ادامه، ما مطالبی ارائه خواهیم کرد که متضمن چند پیشنهاد راهگشا و فلج‌کننده است. داشته باشید.

1 ـ استفاده درست: ارشاد و رسانه‌ها بیایند دست به دست هم بدهند، شیوه‌های درست استفاده کردن از این فضاهای مجازی را به ملت آموزش بدهند که نه کار دست خودشان بدهند، نه اطلاعات زیادی دست سرویس‌های اطلاعاتی خارجی که این شبکه‌ها را زیر نظر دارند و اداره می‌کنند. آنها مسلما برای رفاه من و شمای ایرانی، به فکر اختراع وایبر نمی‌افتند، بیکار که نیستند.

2 ـ صله ارحام پیشرفته: باور کنید از امثال وایبر و واتس اپ هم می‌شود در جهت تحبیب قلوب و تحکیم روابط خانوادگی و فامیلی استفاده کرد. الان مثلا خیلی از خانواده‌ها را می‌شناسم که برادر، خواهر، نبیره و نتیجه آمده‌اند در این فضای مجازی، گروه‌های خانوادگی زده‌اند و دم به ساعت احوالپرس همدیگر هستند و لحظه به لحظه از احوال هم خبر می‌گیرند. خب در کلانشهرهایی مثل تهران که خانواده‌ها بعضا ماه به ماه همدیگر را نمی‌بینند، این خودش به حکم کاچی بهتر از هیچی، از هیچ بهتر است و غنیمت است. بخصوص برای خانواده‌هایی که در کشورهای مختلف پراکنده‌اند.

3 ـ تعاملات فرهنگی و هنری: مجامع فرهنگی و هنری می‌توانند در این فضاها خودشان را بیشتر به ملت معرفی کنند و پاتوق‌های مناسب بزنند. بهتر از تماشای برخی سریال‌های مزخرف ماهواره‌ای است. نیست؟... حتی در فضای خبری روزنامه‌ای و رسانه‌ای نیز خبرنگاران می‌توانند در کسری از ثانیه، مطلب یا عکس خود را برای استفاده در روزنامه یا دیگر رسانه‌ها ارسال کنند. البته تا آن مقداری که محرمانه نیست. عقل هم خوب چیزی است ها!

4 ـ دعوت به مراسم: چند وقت پیش به یک مجلس ختمی دعوت شده بودیم که ارسال عین کارت به لحاظ فرصت زمانی، میسور نبود. صاحبان عزا، متن کارت را به صورت تصویری و از طریق وایبر، برای ما ارسال کرده بودند. البته خود آن مرحوم اینترنت نداشت و مخالف وایبر بود، اما ظاهرا در وصیت‌نامه‌اش چیزی در‌این‌باره ننوشته بوده است.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها