باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در نشست خبری مشترک با صدراعظم آلمان درکاخ سفید گفت که با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر ایران و تحریم های آن اختلافات بسیاری داریم.
کد خبر: ۷۶۹۲۴۱
اوباما: اختلاف​های بسیاری با نتانیاهو بر سر ایران داریم

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری ' بی بی سی' باراک اوباما در نشست خبری با آنگلا مرکل در واشنگتن درباره عدم تمایلش برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر آینده اش به آمریکا، با اشاره به مرکل گفت: «هر چقدر هم خانم مرکل را دوست داشته باشم، اگر او هم می خواست دو هفته پیش از انتخابات در آلمان به کاخ سفید بیاید، برای او هم دعوتنامه ای فرستاده نمی شد.»

اوباما سپس گفت: فکر نمی کند مرکل نیز چنین توقعی داشت.

این رسانه ادامه داد: بنیامین نتانیاهو قصد دارد حدود یک ماه دیگر در کنگره آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران سخنرانی کند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: آنگلا مرکل، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و دیگرانی که در مذاکرات مشارکت می کنند معتقدند تشدید تحریم ها معقول نیست.

گروه 1+5 در تلاش برای دستیابی به توافق خوب با ایران است

اوباما در ادامه به تکرار ادعاهای خود پرداخت و گفت: «تحریم علیه ایران به عنوان بخشی از تلاش های دیپلماتیک ما برای جلوگیری تهران در دستیابی به سلاح هسته ای است.»

وی افزود: کشورهای 1+5 تلاش می کنند که به یک توافق خوب با ایران برسند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: غرب خواستار توافقی با ایران است که براساس آن، این کشور می تواند برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشد؛ با تضمین اینکه ایران درصدد دستیابی به سلاح اتمی نیست.

باراک اوباما همچنین گفت که در این مرحله مسایل موجود با ایران دیگر فنی نیست بلکه اکنون به اراده و خواست سیاسی مربوط می شود.

وی زمانی را که صرف مذاکرات هسته ای با ایران شده «نتیجه بخش» توصیف کرد و گفت: که از شکاف ها میان دو طرف کاسته شده و ایران توافق موقت ژنو را رعایت کرده است؛ اکنون باید قادر به پاسخ مثبت به توافق نهایی باشد اما امی داند که ایران چنین پاسخی را خواهد داد یا خیر.

روسیه نمی تواند با زور مرزهای اروپا را از نو ترسیم کند

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا در این نشست خبری در باره مواضع غرب علیه روسیه گفت: واشنگتن در پی تضعیف مسکو نیست.

وی تاکید کرد: روسیه نمی تواند با توسل به زور مرزهای اروپا را از نو ترسیم کند؛ حمایت روسیه از جدایی طلبان اوکراین نقض همه توافقات از جمله توافق مینسک است.

اوباما درباره گروه تروریستی داعش نیز گفت: تلاش های بین المللی برای ریشه کنی داعش و سازمان های افراطی را افزایش می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها