جنگنده جدید آموزشی پیشرفته صاعقه ۲، همزمان با دهه مبارک فجر، رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۷۶۹۱۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، این هواپیما ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و جنگنده‌ای مافوق صوت، پیشرفته و بسیار چابک است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به راهبرد این وزارتخانه در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی تاکید کرد: هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه2، سه‌ماموریت ویژه دارد که هم در رزم هوایی، بسیار جنگنده است و هم قابلیت پشتیبانی نزدیک از نیروهای سطحی، زمینی و دریایی را دارد و به دلیل دو کابین بودن آن می‌تواند خلبانان ایران را آموزش پیشرفته دهد.

امیرسرتیپ حاتمی گفت: این جنگنده به دست دانشمندان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، طراحی و تولید شده است و می‌تواند ماموریت‌های تاکتیکی و آموزشی خود را در مراحل بسیار پیشرفته انجام دهد. وی درباره مشخصات فنی هواپیمای صاعقه2 که نسل دوم جنگنده‌های صاعقه است، افزود: در طراحی جدید، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به‌کارگیری سامانه‌های الکترویونیک و سلاح‌های پیشرفته، بومی‌سازی سامانه‌های مختلف این جنگنده با استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، طراحی و ساخت جنگنده صاعقه2، سه سال طول کشید و متخصصان ایرانی در رشته‌های هوافضا، مکانیک، الکترونیک هوایی، مخابرات، ناوبری، مواد و انواع مهندسی‌های دیگر در طراحی و ساخت این جنگنده دخیل بودند. میانگین سن متخصصان طراح و سازنده این دستاورد مهم، 30 سال است. با توجه به ماموریت‌های مختلف این جنگنده، در آینده‌ای نزدیک جنگنده صاعقه 2 به‌نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیای ارتش نیز تحویل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها