تزریق تروریست ها به بدنه داعش در سه ماهه میلادی اخیر افزایش نگران کننده ای را نشان می دهد؛ فرانسه در اروپا، تونس در آفریقا و عربستان سعودی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رکورددار صدور تروریسم به عراق و سوریه در قالب اعضای گروه تروریستی داعش هستند؛ گروهی که از حدود 80 کشور، تروریست ها را مانند اسفنجی به خود جذب کرده و به تهدیدی برای امنیت جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۶۹۱۳۸
تروریست های داعش از این کشورها آمدند + نقشه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روسیاالیوم، روزنامه واشنگتن پست در جدیدترین آمار از تعداد تروریست های داعش و نسبت ملیت های این تروریست ها نوشت: فرانسه با یک هزار و 200، تونس با 3 هزار و عربستان سعودی با 2 هزار و 500 تروریست صادر شده به سوریه و عراق در صدر فهرست کشورهایی هستند که در سال های اخیر داعشی ها را به سوی سوریه و عراق گسیل کرده اند.

واقعیت های خطرناکی در آمار منتشر شده اخیر از سوی واشنگتن پست به چشم می خورد زیرا بر اساس این گزارش، جدیدترین برآوردها حاکی از افزایش قابل ملاحظه در تعداد تروریست های ملحق شده به داعش در عراق و سوریه است؛ آماری که واشنگتن پست می نویسد: خطر آن زمانی آشکارتر می شود که این افراد بخواهند به کشورهای خود که عمدتا اروپایی هستند برگردند.

نقشه پیوست واشنگتن پست نشان می دهد که در فاصله زمانی ماه اکتبر 2014 تا ژانویه 2015 (حدود سه ماه) 5 هزار تروریست به صفوف داعش پیوسته اند تا آمار افراد این گروه تروریستی از 15 هزار نفر ثبت شده در اکتبر 2014 به 20 هزار تن برسد.

پیش از این، مرکز بین المللی بررسی خشونت و افراطی گری سیاسی (ICSR) تعدا تروریست ها را 15 هزار نفر اعلام کرده بود.

گزارش مذکور تاکید می کند که کشورهای غربی سهم عمده و اصلی را در تشکیلات داعش طی بازه زمانی جدید (اکتبر 2014 تا ژانویه 2015) دارند، این در حالی است که خاورمیانه بر خلاف انتظارها روند نزولی را در اعزام تروریست ها به صفوف داعش نشان داده است و بیشترین آمار از لیبی گزارش شده که 44 تروریست را در سه ماهه مورد بررسی به سازمان داعش ملحق کرده است.

با وجود اینکه گزارش واشنگتن پست ادعا کرده است از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این سه ماهه افرادی برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه نرفته اند با این حال عربستان سعودی همچنان با 2 هزار و 500 تروریست در کشورهای خاورمیانه ای پیشتاز عضویت شهروندانش در چارت نیروهای داعش است.

در اروپا، تعداد فرانسوی تباران پیوسته به گروه تروریستی داعش در آماری نگران کننده تقریبا سه برابر پیش از مقطع زمانی مورد بررسی شده است. تعداد تروریست های فرانسوی تبار عضو داعش در اکتبر 2014 حدود 412 نفر بوده و این در حالی است که تعداد یک هزار و 200 نفر فرانسوی در سه ماهه منتهی به ژانویه 2015 عضو داعش شده اند.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه امروز در مصاحبه با رادیو اروپای 1 گفت: تا کنون 80 فرانسوی تبار داعشی کشته شده اند و حدود یک هزار و 400 نفر از فرانسوی تباران شناسایی شده اند که با این شبکه های تروریستی ارتباط دارند.

آلمان دومین کشور اروپایی است که سهم عمده ای را در صدور تروریسم به سوریه و عراق ایفا کرده است. 600 آلمانی تبار در حالی در سه ماهه مورد مطالعه به داعش پیوسته اند که تعداد آلمان های عضو این گروه تروریستی در اکتبر 2014 حدود 240 نفر بوده است.

همچنین تعداد مهاجران اروپایی به مناطق تحت سیطره داعش از انگلیس، بلژیک، نیوزیلند، سوئد، فنلاند، دانمارک و نروژ افزایش یافته است.

تعداد ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش از پاکستان، از 330 به 500 تن در مقطع سه ماهه مذکور افزایش یافته است. همچنین در بازه زمانی یاد شده، افغانستان سهم خود از تروریست ها را از 36 به 50 نفر افزایش داده و در شمال آفریقا آمارها تغییری نکرده است؛ همچنان الجزایر با 250 ، تونس با 3 هزار و مغرب با یک هزار و 500 نفر در تشکیلات گروه تروریستی داعش سهم دارند.

از کشورهای عربی خلیج فارس نیز آن گونه که واشنگتن پست گزارش داده است، تغییر قابل ملاحظه ای در نیروهای ملحق شده به داعش مشاهده نشده است به گونه ای که همچنان عربستان سعودی با 2 هزار و 500، عراق با 247، یمن با 110، قطر با 15، امارات متحده عربی با 15 و بحرین با 12 نفر تروریست در داعش سهم داشته اند. فقط از کشور امارات متحده عربی یک نفر در دوره اخیر به داعش پیوسته تا آمار تروریست های فعال آن در صفوف این گروه از 14 به 15 نفر برسد.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها